POGAŠENO VIŠE OD 20.000 INTERNET STRANICA ŠIROM EU I ZAPADNOG BALKANA Zaplenjena falsifikovana roba i iz Srbije
1.12.2020 13:58 Autor: Julijana Vincan



Više od 20.000 internet stranica zatvoreno je zbog prodaje krivotvorene robe širom Evropske unije i zapadnog Balkana, među kojima su i neke iz Srbije.
U sklopu zajedničke akcije Europola, Eurojusta, Interpola i nacionalnih centara za kontrolu intelektualnog vlasništva pod nazivom IOS, zatvoreno je 21.910 sajtova koji nude nepostojeće ili falsifikovane proizvode za internet prodaju.
Zaplenjeni su različiti proizvodi: od krivotvorenih farmaceutskih proizvoda, preko piratskih filmova ili softvera, do ilegalnog prenosa TV signala i muzike, vrednog više od 2,5 miliona evra.
Zaplenjeno je 22.614 kozmetičkih proizvoda, 22.042 dodatka za mobilne telefone, 69.657 bočica parfema, 8.929 komada odeće, 7.480 kutija deterdženata i 4.800 kutija kondoma.

Operacija je izvedena u 26 zemalja širom sveta – od toga 15 u EU i tri u regionu: Albaniji, Bosni i Hercegovini i Srbiji, prenosi Indikator.ba.
Ovo je 11. operacija u okviru operacije IOS, koja je započela 2014. godine u sklopu napora vlasti da „Internet učine sigurnijim mestom“.
Pored policijskih i pravnih mera, Kancelarija EU za intelektualno vlasništvo sprovodi kampanju za informisanje građana o rizicima i načinima zaštite od kupovine krivotvorenih proizvoda putem interneta, pod nazivom „Don’t Fake Up“.