POSREDNIČKE TURISTIČKE AGENCIJE TRAŽE POMOĆ Sektorske mere nisu obuhvatile najmanje

BiznisFirme u fokusuSrbijaTurizamU fokusuVesti

25.11.2020 10:14 Autor: Marija Jovanović

POSREDNIČKE TURISTIČKE AGENCIJE TRAŽE POMOĆ Sektorske mere nisu obuhvatile najmanje POSREDNIČKE TURISTIČKE AGENCIJE TRAŽE POMOĆ Sektorske mere nisu obuhvatile najmanje
Neformalna grupa malih turističkih agencija, takozvanih posrednika, upozorava da je od marta do danas otpušteno oko 50 odsto zaposlenih u tom delu turističke privrede,... POSREDNIČKE TURISTIČKE AGENCIJE TRAŽE POMOĆ Sektorske mere nisu obuhvatile najmanje

Neformalna grupa malih turističkih agencija, takozvanih posrednika, upozorava da je od marta do danas otpušteno oko 50 odsto zaposlenih u tom delu turističke privrede, da se u 57 odsto slučajeva planiraju dalja otpuštanja, kao i da će se bez državne pomoći većina posredničkih agencija ugasiti nakon što istekne drugi krug opšte pomoći privredi krajem godine.

„Sektorske mere pomoći u turizmu nisu obuhvatile najmanje, posredničke, agencije iako su i one doprinosile budžetu Republike Srbije te još jednom apelujemo da se obezbede subvencije kako bi opstale do normalizacije poslovanja, a njihovi zaposleni nastavili da dobijaju bar minimalne prihode“, navode posrednici.

Foto: Turističke agencije, posrednici

Kako bi i javnosti i nadležnima ilustrovali situaciju u kojoj se nalaze oni su na svoje izloge zalepili upozoravajuće trake koje treba da ukažu na krah jedne privredne grane.

Skoro 90 odsto zaposlenih bez ikakvih primanja

Posrednici su sproveli i internu anketu na koju se odazvalo više od 160 agencija i rezultati su, kako navode, poražavajući.

Foto: Turističke agencije, posrednici

Izuzetno je alarmantan podatak da je čak 87,1 odsto zaposlenih u posredničkim turističkim agencijama porodično potpuno ostalo bez primanja zbog pandemije korona virusa.

Anketa je pokazala da se u 72,4 odsto slučajeva radi o porodičnom biznisu, što znači da su te porodice bez prihoda od marta meseca. Evidentirano je i da je devet odsto preduzetničkih agencija zamrzlo svoje poslovanje, a ovaj broj bi sigurno bio mnogo veći da je takva mogućnost dozvoljena DOO firmama.

Foto: Turističke agencije, posrednici

„Dodatno zabrinjava i činjenica da u ovom sektoru uglavnom rade žene, koje su i inače osetljivija kategorija na tržištu rada. Anketa je pokazala da su žene vlasnice u čak 74,8 odsto malih posredničkih agencija, što je alarmantno s obzirom na pokušaje nadležnih da se ohrabri žensko preduzetništvo“, navode posrednici.

Potpisnici apela svesni su da su problemi u turizmu ogromni i slojeviti, ali, kako napominju, moraju da ukažu i na probleme malih, posredničkih agencija kojima preti gašenje.

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.