NBS poslala poseban dopis bankama u Srbiji

Povrat platne kartice u roku od dva dana nakon što je bankomat zadrži

BankeNovacSrbijaVesti

7.4.2022 08:37 Autor: Redakcija Biznis.rs 10

Povrat platne kartice u roku od dva dana nakon što je bankomat zadrži Povrat platne kartice u roku od dva dana nakon što je bankomat zadrži
Povodom sve češćih slučajeva da građanima bankomati „progutaju“ platne kartice, i da zatim postupak vraćanja kartica korisnicima dugo traje, oglasila se i Narodna banka... Povrat platne kartice u roku od dva dana nakon što je bankomat zadrži

Povodom sve češćih slučajeva da građanima bankomati „progutaju“ platne kartice, i da zatim postupak vraćanja kartica korisnicima dugo traje, oglasila se i Narodna banka Srbije (NBS).

U prethodnom periodu se, kako je saopšteno, NBS obratilo više korisnika platnih kartica izdatih od strane banaka u Srbiji, koji su pokušali podizanje gotovine svojom platnom karticom na bankomatu druge banke u zemlji, i čija je platna kartica iz nekog razloga privremeno zadržana u bankomatu, a postupak vraćanja zadržane kartice traje veoma dugo, prenosi Danas.

Navodi u tim obraćanjima ukazuju na to da banke prihvatioci, koje su pružaoci jednokratne platne usluge isplate gotovog novca na bankomatima, nakon prijave od strane korisnika i zahteva za vraćanje zadržane kartice, najčešće upućuju korisnika na banku izdavaoca kartice.

Iz tog razloga, kako se ističe, ceo postupak i vraćanje privremeno zadržane kartice korisnicima traje veoma dugo, a u pojedinim slučajevima korisnici ne mogu da preuzmu karticu i po nekoliko nedelja, iako je razlog zadržavanja kartice najčešće jednostavan.

Tim povodom NBS je uputila dopis svim bankama prihvatiocima platnih kartica koje pružaju platnu uslugu isplate gotovog novca na bankomatima. U njemu je naglašeno da banke treba da implementiraju procedure na osnovu kojih će, nakon prijave i zahteva korisnika za vraćanje kartice koja je privremeno zadržana u bankomatu, a koja nije predmet sumnje pokušaja zloupotrebe, moći na siguran i efikasan način da omoguće predaju platne kartice korisniku u ekspozituri u kojoj se nalazi bankomat u kojem je kartica privremeno zadržana ili na lokaciji najbliže ekspoziture u slučaju da je kartica zadržana u bankomatu koji se fizički ne nalazi u ekspozituri banke prihvatioca, i to u roku ne dužem od dva radna dana od trenutka prijave korisnika.

Radi veće efikasnosti ovog procesa, bankama prihvatiocima naloženo je da po saznanju da je kartica zadržana u bankomatu, najkasnije narednog radnog dana, obaveste banku izdavaoca u slučaju zadržavanja kartice, bez obzira na to da li je korisnik prijavio ili ne zadržavanje kartice, kako bi dobila potvrdu banke izdavaoca kao neophodan preduslov za vraćanje kartice, i da banka izdavalac u najkraćem roku po prijemu tog obaveštenja, u skladu sa ugovorenim načinima komunikacije, u elektronskom obliku obavesti korisnika kartice o slučaju zadržavanja kartice.

  • Ika

    7.4.2022 #1 Author

    Odlicno, konacno nesto korisno

    Odgovori

  • Bella

    7.4.2022 #2 Author

    Trebalo je to i ranije da se uvede.

    Odgovori

  • VERA

    7.4.2022 #3 Author

    Naravno tako i treba, a ne da se čekaju kartice po 10 dana. Govorim iz ogromnogniskustva. Određeni bankomati se otvaraju na 2 dana ali dobar deo i na 7 dana, navodno Banka neće da ga otvori ako nema potrebe i ima dovoljno novca u njemu.

    Odgovori

  • GINKO

    7.4.2022 #4 Author

    Kao da je tu trebala neka visoko strucna sprema da izvade karticu kad proguta automat, hvala bogu

    Odgovori

  • MIŠKOVIĆ

    7.4.2022 #5 Author

    ukoliko je bankomat u sklopu banke nema razloga da se kartica ne vrati odmah

    Odgovori

  • Lelica

    7.4.2022 #6 Author

    Super,bar nesto da ne mora da se ceka dugo nego u kratkom roku.

    Odgovori

  • Emilija

    7.4.2022 #7 Author

    Konacno nesto pametno i korisno!

    Odgovori

  • DANA

    7.4.2022 #8 Author

    Prave se pametni i dva dana je mnogo

    Odgovori

  • MARIJANA

    7.4.2022 #9 Author

    Konacno nesto korisno i pametno!

    Odgovori

  • SNEZANA

    8.4.2022 #10 Author

    Ni dva dana ne razumem cemu cekanje.

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.