Povrat platne kartice u roku od dva dana nakon što je bankomat zadrži
7.4.2022 08:37 Autor: Redakcija Biznis.rs 10
Povodom sve češćih slučajeva da građanima bankomati „progutaju“ platne kartice, i da zatim postupak vraćanja kartica korisnicima dugo traje, oglasila se i Narodna banka Srbije (NBS).
U prethodnom periodu se, kako je saopšteno, NBS obratilo više korisnika platnih kartica izdatih od strane banaka u Srbiji, koji su pokušali podizanje gotovine svojom platnom karticom na bankomatu druge banke u zemlji, i čija je platna kartica iz nekog razloga privremeno zadržana u bankomatu, a postupak vraćanja zadržane kartice traje veoma dugo, prenosi Danas.
Navodi u tim obraćanjima ukazuju na to da banke prihvatioci, koje su pružaoci jednokratne platne usluge isplate gotovog novca na bankomatima, nakon prijave od strane korisnika i zahteva za vraćanje zadržane kartice, najčešće upućuju korisnika na banku izdavaoca kartice.
Iz tog razloga, kako se ističe, ceo postupak i vraćanje privremeno zadržane kartice korisnicima traje veoma dugo, a u pojedinim slučajevima korisnici ne mogu da preuzmu karticu i po nekoliko nedelja, iako je razlog zadržavanja kartice najčešće jednostavan.
Tim povodom NBS je uputila dopis svim bankama prihvatiocima platnih kartica koje pružaju platnu uslugu isplate gotovog novca na bankomatima. U njemu je naglašeno da banke treba da implementiraju procedure na osnovu kojih će, nakon prijave i zahteva korisnika za vraćanje kartice koja je privremeno zadržana u bankomatu, a koja nije predmet sumnje pokušaja zloupotrebe, moći na siguran i efikasan način da omoguće predaju platne kartice korisniku u ekspozituri u kojoj se nalazi bankomat u kojem je kartica privremeno zadržana ili na lokaciji najbliže ekspoziture u slučaju da je kartica zadržana u bankomatu koji se fizički ne nalazi u ekspozituri banke prihvatioca, i to u roku ne dužem od dva radna dana od trenutka prijave korisnika.
Pročitajte još:
Radi veće efikasnosti ovog procesa, bankama prihvatiocima naloženo je da po saznanju da je kartica zadržana u bankomatu, najkasnije narednog radnog dana, obaveste banku izdavaoca u slučaju zadržavanja kartice, bez obzira na to da li je korisnik prijavio ili ne zadržavanje kartice, kako bi dobila potvrdu banke izdavaoca kao neophodan preduslov za vraćanje kartice, i da banka izdavalac u najkraćem roku po prijemu tog obaveštenja, u skladu sa ugovorenim načinima komunikacije, u elektronskom obliku obavesti korisnika kartice o slučaju zadržavanja kartice.
Ika
7.4.2022 #1 AuthorOdlicno, konacno nesto korisno
Bella
7.4.2022 #2 AuthorTrebalo je to i ranije da se uvede.
VERA
7.4.2022 #3 AuthorNaravno tako i treba, a ne da se čekaju kartice po 10 dana. Govorim iz ogromnogniskustva. Određeni bankomati se otvaraju na 2 dana ali dobar deo i na 7 dana, navodno Banka neće da ga otvori ako nema potrebe i ima dovoljno novca u njemu.
GINKO
7.4.2022 #4 AuthorKao da je tu trebala neka visoko strucna sprema da izvade karticu kad proguta automat, hvala bogu
MIŠKOVIĆ
7.4.2022 #5 Authorukoliko je bankomat u sklopu banke nema razloga da se kartica ne vrati odmah
Lelica
7.4.2022 #6 AuthorSuper,bar nesto da ne mora da se ceka dugo nego u kratkom roku.
Emilija
7.4.2022 #7 AuthorKonacno nesto pametno i korisno!
DANA
7.4.2022 #8 AuthorPrave se pametni i dva dana je mnogo
MARIJANA
7.4.2022 #9 AuthorKonacno nesto korisno i pametno!
SNEZANA
8.4.2022 #10 AuthorNi dva dana ne razumem cemu cekanje.