Praktična znanja i inovacije za uspešan „Biznis u poljoprivredi“
AgrobiznisBiznisPoslovanjePreduzetnikSrbijaVesti
12.7.2021 11:16 Autor: Redakcija Biznis.rs
Mokrogorska škola menadžmenta predstavila je edukativni program „Biznis u poljoprivredi“ koji se realizuje uz podršku USAID Projekta za konkurentnu privredu.
Cilj poduhvata jeste razvoj i sticanje poslovnih znanja i veština domaćih i regionalnih poljoprivredinika. Realizuje se na moderan i inovativan način u saradnji sa privatnim sektorom.
„Program će u godinama koje dolaze doprineti transformaciji domaće poljoprivrede i prehrambene industrije u profitabilnije poslovne sektore. Polaznicima omogućava sticanje znanja iz oblasti finansija, inovacija i preduzetništva, marketinga, menadžmenta, trgovine, što će im pomoći da se bolje pripreme za zahteve tržišta“, navodi za Biznis.rs rukovodilac projekta Biznis u poljoprivredi Bojan Balaž.
Poljoprivrednicima je najvažnije da obezbede siguran i finansijski održiv plasman, a za to su pre svega neophodna znanja i veštine iz oblasti menadžmenta, marketinga i preduzetništva u užem smislu.
„Biznis u poljoprivredi je program namenjen širokoj ciljnoj grupi preduzetnika poljoprivrednih proizvođača i menadžera iz kompanija koje posluju u sektoru poljoprivredne proizvodnje i prodaje. Program je posebno pogodan za preduzetnike: voćare i vinogradare, povrtare, organske proizvođače… Takođe, i za menadžere iz kompanija koje posluju u sektoru primarne poljoprivredne proizvodnje, proizvodnje hrane, hladnjača, distribucije i prodaje voća, povrća i vina“, navodi Balaž.
Fokus na primenjivom znanju i sticianju veština
Program nudi neophodna teorijska znanja uz fokus na upotrebljivo poslovno umeće i veštine koje su neophodne za profitabilniji i brži plasman prehrambenih i poljoprivrednih proizvoda na zahtevna strana tržišta.
Predavači i mentori imaju zadatak da polaznicima pomognu u razumevanju poslovnog okruženja koje se konstantno menja. Poznavanje standarda kvaliteta, bezbednosti i razumevanje značaja pakovanja, odnosno brendiranja jedan je od preduslova poslovnog uspeha.
„Program se odvija tokom tri kalendarske godine, ali u sedam blokova i ukupno 30 radnih dana. Prilično je rasterećeno i većina poljoprivrednika i menadžera iz industrije hrane to sebi može da priušti. Ozbiljni proizvođači bi trebalo da investiraju osam do 10 dana godišnje u lični razvoj“, navodi Balaž i dodaje da su predavači eminentni domaći stručnjaci iz oblasti biznisa i poljoprivrede.
„Predavači su najbolji ljudi iz sveta biznisa koje Srbija trenutno ima. Važno je naglasiti da se program neće baviti samom proizvodnjom, već poslovnim aspektima prodaje, marketinga, plasmana, kvaliteta. Predavanja će se odvijati na moderan, neformalan i upotrebljiv način, dakle sve ono što u suštini nedostaje u ovom trenutku“, kaže Balaž.
Program „Biznis u poljoprivredi“ uključuje predavanja koja su organizovana u šest blokova po četiri dana, plus dva studijska putovanja. Predavači će polaznicima prezentovati znanja iz oblasti inovacije i preduzetništva, menadžmenta, finansija, marketinga, standarda kvaliteta i inovacija u poljoprivredi, lanaca vrednosti u poljoprivredi i kooperativnih biznis modela.
„Jedno putovanje je u Srbiji, a drugo u nekoj od zemalja Evropske unije. Predavanja će se održavati u kampusima Mokrogorske škole menadžmenta u Mokroj gori i Beogradu“, navodi Balaž.
Cena učešća u edukativnom programu iznosi 3.600 evra plus PDV.