Praznična sezona uspešno počela za britanske trgovine
7.12.2021 08:10 Autor: Redakcija Biznis.rs
Prodavnice u Ujedinjenom Kraljevstvu uživale su u boljim rezultatima prodaje tokom novembra jer su potrošači rano počeli da obavljaju božićne kupovine i iskoristili popuste za Crni petak za kupovinu zimske odeće, sudeći prema najnovijim statističkim izveštajima.
Ukupna prodaja u prodavnicama i putem interneta bila je 4,1 odsto veća nego u istom mesecu 2019. godine, saopštili su britanski maloprodajni konzorcijum i KPMG. Odvojeni podaci koje je dostavio Barclaycard pokazuju da je ukupna potrošnja skočila za 16 odsto međugodišnje.
Nalazi potvrđuju sliku velikog poverenja potrošača, iako su oba istraživanja istakla pretnju koju predstavlja nova omikron varijanta virusa Covid-19, pošto je vlada pod sve većim pritiskom da uvede nova ograničenja kako bi obuzdala epidemiju.
Bilo je i upozorenja na inflaciju. Barclaycard otkriva da je skoro devet od 10 potrošača zabrinuto zbog povećanja računa za električnu energiju i drugih troškova domaćinstava, dok statistika KPMG govori da povećanje troškova znači da trgovci imaju malo prostora da ponove veliko novogodišnje smanjenje cena viđeno prethodnih godina.
„Rastuća inflacija, koja bi do kraja ove godine mogla da dostigne ili prestigne četiri odsto verovatno će dovesti do rasta kamatnih stopa pre nego kasnije, što bi moglo da naruši poverenje potrošača i potrošnju“, rekao je direktor za sektor maloprodaje u KPMG-u Pol Martin (Paul Martin).
U novembru su ljudi kupovali odeću i nakit pokušavajući da izbegnu potencijalne nestašice u snabdevanju, navodi se u oba izveštaja. Potrošnja je takođe podstaknuta sniženom cenom odeće, jer su se ponude tokom Crnog petka proširile izvan elektronike i kućnih aparata.
Barclaycard ističe da je potrošnja porasla podjednako za esencijalna i neesencijalna dobra.
Pročitajte još:
„Dolazak božićnih praznika širom Velike Britanije doneo je pozitivno raspoloženje u maloprodajnom, rekreativnom i ugostiteljskom sektoru u novembru, dok je povratak tamnijih noći i hladnijih večeri doveo do toga da Britanci troše više na aktivnosti kod kuće, kao što su hrana za poneti i kućna zabava “, rekao je Hose Karvaljo (Jose Carvalho), direktor potrošačkih proizvoda u Barclaycard.