Nove "fišing" prevare u regionu

Pretećim mejlovima i ucenama prevaranti u Srbiji traže hitne uplate

Hi-techLifestyleRegionSrbijaVesti

8.6.2021 09:58 Autor: Redakcija Biznis.rs

Pretećim mejlovima i ucenama prevaranti u Srbiji traže hitne uplate Pretećim mejlovima i ucenama prevaranti u Srbiji traže hitne uplate
U Srbiji je aktuelna nova „fišing“ kampanja, gde korisnici dobijaju preteći mejl da su njihovi podaci iskopirani i zaključani, da je napravljen video snimak... Pretećim mejlovima i ucenama prevaranti u Srbiji traže hitne uplate

U Srbiji je aktuelna nova „fišing“ kampanja, gde korisnici dobijaju preteći mejl da su njihovi podaci iskopirani i zaključani, da je napravljen video snimak osobe, kao i da su snimljeni njegovi kontakti na društvenim mrežama, upozorila je Regulatorna agencija za elektronske komunikacije i poštanske usluge – Nacionalni CERT Srbije.

Poruka stiže pod naslovom „**SPAM** Ulazak u sistem je uspesno zavrsen, svi podaci sa vaseg uredjaja su kopirani. Procitajte uputstva dalje.“

Za vraćanje „otuđenih“ podataka se traži hitna uplata u narednih 50 sati, u bitcoin valuti vrednosti oko 1.400 dolara.

„Preporuka Nacionalnog CERT je da se ovakva e-pošta odmah izbriše. Detaljna provera ovakvih poruka otežava posao napadača koji pokušavaju da iskoriste trenutak nepažnje korisnika interneta. Potrebno je da korisnici obrate dodatnu pažnju na e-poštu nepoznatog pošiljaoca, u kojoj se traži hitna reakcija i koja sadrži gramatičke greške“, saopštila je Agencija.

Foto: CERT

Hrvatima traže uplatu carine da bi navodno primili poštanski paket

Lažne poruke u kojima se traži uplata carinske naknade kako bi se primio paket, stizale su proteklih nedelju dana na e-mail adrese građana, upozorila je Hrvatska pošta.

U jednoj takvoj poruci koja je navedena kao primer, stoji upozorenje da paket nije mogao biti isporučen 4. aprila jer nisu plaćeni carinski troškovi.

U nastavku su navedeni navodni detalji o paketu, uz zahtev da se uplati blizu 50 kuna (oko 750 dinara), kako bi se isporuka desila. U potpisu stoje logotip i drugi podaci na ime Hrvatske pošte, a da bi cela priča izgledala uverljivije.

Primer lažnog obaveštenja – Foto: Hrvatska pošta

„Lažne poruke se mogu prepoznati po e-mail adresi pošaljioca, te po nizu pravopisnih i gramatičkih grešaka u samoj poruci“, navodi se u saopštenju.

Iz Pošte su pozvali korisnike da ne odgovaraju na poruke i ne otvaraju linkove koji se u njima nalaze, kako ne bi došli u rizik od krađe podataka.

Slična stvar u Srbiji

Gotovo na isti način dešavale su se prevare i u Srbiji, upozorio je u aprilu Nacionalni CERT Srbije.

Oni su objasnili kako su korisnici dobijali e-mail, kao sada građani Hrvatske, sa obaveštenjem da je pristigao paket za korisnika, ali da nije mogao biti isporučen jer nije uplaćen iznos od 36,14 dinara za carinske troškove.

Foto: CERT
Foto: CERT

„Klikom na ponuđeni link korisnik se preusmerava na lažnu stranicu za internet plaćanje Pošte Srbije, u kojoj se zahteva unos podataka: Broj platne kartice, Ime i Prezime, Rok trajanja, kao i CVV2/CVC2 broj kartice. Svi podaci koje korisnik unese na lažnu formu mogu biti zloupotrebljeni“, upozorio je tada CERT.

Oni su korisnicima preporučili da ovakvu poštu ne otvaraju i ne unose lične podatke, već da je trajno obrišu.

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.