pomogao im je i rekordan rast cena polovnjaka

Proizvođači automobila nadomestili smanjenu ponudu agresivnijom prodajom luksuznih modela

AutomobiliSvetU fokusuVesti

27.12.2021 09:15 Autor: Redakcija Biznis.rs

Proizvođači automobila nadomestili smanjenu ponudu agresivnijom prodajom luksuznih modela Proizvođači automobila nadomestili smanjenu ponudu agresivnijom prodajom luksuznih modela
Nemački proizvođači vrhunskih automobila uživali su u rekordno visokim cenama za svoje luksuzne modele 2021. godine, pošto je nedostatak poluprovodnika ograničio snabdevanje vozila na... Proizvođači automobila nadomestili smanjenu ponudu agresivnijom prodajom luksuznih modela

Nemački proizvođači vrhunskih automobila uživali su u rekordno visokim cenama za svoje luksuzne modele 2021. godine, pošto je nedostatak poluprovodnika ograničio snabdevanje vozila na glavnim tržištima baš u trenutku kada je potražnja bila u porastu.

Prihodi po automobilu u kompanijama BMW, Audi i Mercedes-Benz porasli su u proseku za skoro 25 odsto u poređenju sa 2019. godinom, pre pandemije, pokazala je analiza koju je Stifel banka sprovela za Financial Times.

Povećanje je uzrokovano preokretom višedecenijskog trenda, u kojem je industrija proizvodila više automobila nego što je prodavala. Proizvođači automobila su tada nudili sve veće popuste kako bi bili postignuti ciljevi obima prodaje na vreme za obračunske rokove.

Od 2019. godine, kada je globalna ekonomija oslabila, proizvođači su počeli da proizvode manje automobila nego što mogu da prodaju, a jaz se ove godine proširio na otprilike četiri miliona vozila. Iako je postojao sličan deficit nakon finansijske krize 2009. godine, to je bila anomalija usred godina viška kapaciteta.

Kao rezultat toga, prihodi kompanije Mercedes-Benz su porasli sa skoro 38.000 evra po automobilu u 2019. godini na više od 54.000 evra u 2021. godini, do kraja trećeg kvartala, dok su prihodi Audija porasli sa više od 46.000 evra na otprilike 57.500 evra, prema računici Stifel banke.

BMW, koji je bolje upravljao krizom čipova od svoje konkurenije, i izgubio manje proizvodnje ukupno, doživeo je skromniji rast, sa nešto više od 36.000 evra po vozilu u 2019. godini na više od 38.000 evra u 2021. do kraja trećeg kvartala .

Mnogo toga je postignuto tako što su proizvođači dali prednost proizvodnji profitabilnijih modela.

Prodaja u Mercedesu, na primer, pala je 30 odsto u tri meseca do kraja septembra, ali su prihodi pali samo za jedan odsto.

Analiza Stifel banke pokazuje da je u tom kvartalu Mercedesova zarada pre kamata i poreza povećana za 1,4 milijarde evra samo boljim cenama i stavljanjem dostupnih čipova u vozila višeg ranga i sa većom maržom.

Pošto investitori primećuju promenu, rukovodioci kažu da će nastaviti da slede ovu strategiju čak i kada se ograničenja u snabdevanju povuku.

„Ne postoji pritisak da se juri obim“, rekli su direktori Mercedesa za Financial Times, i potvrdili  da će se „fokusirati na to gde se nalazi novac“.

Proizvođačima luksuznih automobila pomogao je i rekordan rast cena polovnih automobila. Ovo ne samo da je kupovinu novih automobila učinilo privlačnijom, već je i povećalo bilanse finansijskih ogranaka vrhunskih proizvođača, koji vode velike lizing poslove.

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.