u Severnoj Makedoniji ostvareno 27 procenata

Alkaloid beleži rast konsolidovane prodaje od 13 odsto u prvom kvartalu

BiznisRegion

9.5.2024 11:24 Autor: Redakcija Biznis.rs 0

Alkaloid beleži rast konsolidovane prodaje od 13 odsto u prvom kvartalu Alkaloid beleži rast konsolidovane prodaje od 13 odsto u prvom kvartalu
Farmaceutska kompanija Alkaloid beleži rast konsolidovane prodaje od 13 odsto, u vrednosti od 79,9 miliona evra, konsolidovanog neto profita od 7,8 miliona evra i... Alkaloid beleži rast konsolidovane prodaje od 13 odsto u prvom kvartalu

Farmaceutska kompanija Alkaloid beleži rast konsolidovane prodaje od 13 odsto, u vrednosti od 79,9 miliona evra, konsolidovanog neto profita od 7,8 miliona evra i investicija od 4,8 miliona evra, u periodu januar-mart 2024.

Konsolidovana prodaja ostvarena na domaćem tržištu je povećana za 11 odsto, a ukupni konsolidovani izvoz kompanije je povećan za 14 procenata. Od ukupne konsolidovane prodaje, 27 odsto je ostvareno u Severnoj Makedoniji, dok je 73 procenta ostvareno na inostranim tržištima, navodi se u saopštenju.

Gledano prema regionima, u zemljama Jugoistočne Evrope ostvareno je 26 odsto, u zemljama Zapadne Evrope (EU i EFTA) ostvareno je 24 procenta, u zemljama Istočne Evrope (ZND, UKR…) ostvareno je 22 odsto, a na ostalim tržištima je ostvaren jedan procenat ukupne konsolidovane prodaje.

Najveći rast kod najvećih izvoznih tržišta, u poređenju sa prethodnom godinom, beleži prodaja ostvarena u Velikoj Britaniji, u iznosu od 1,9 miliona evra, koja je povećana četiri puta, zatim u Gruziji, gde je prodaja povećana 3 puta, kao i u Ukrajini, gde je povećana 2,5 puta. Slede prodaja u Mađarskoj (rast od 65 odsto), Rumuniji (rast od 27), Albaniji (rast od 27), Poljskoj (rast od 20), Italiji (rast od 12), Hrvatskoj (rast od 11), Jermeniji (rast od 10), Sloveniji (rast od 10), Grčkoj (rast od 10 odsto), itd.

Gledano sa aspekta grupe proizvoda, u strukturi ukupne konsolidovane prodaje najveće učešće imaju proizvodi iz segmenta farmacija, i to 91 odsto, dok segment hemija, kozmetika i bilje učestvuju sa devet procenta. Od farmaceutskih proizvoda najveći udeo u ukupnoj prodaji imaju antibiotici sa 31 odsto, preparati ОTC sa 19 procenata, kardiološki preparati sa 12 odsto, neurološki preparati sa 11 odsto ukupne konsolidovane prodaje, itd.

Alkaloid je tokom prethodnih godina započeo proces redizajniranja postojećih generečkih farmaceutskih proizvoda novim indikacijama, s ciljem kreiranja lekova sa dodatom vrednošću koji omogućavaju tretiranje i zadovoljavanje potreba individualnih ili specifičnih grupa pacijenata.

Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.