Šta su sve promenili novi igrači i moderne tehnologije?

Banka budućnosti: Odobrenje kredita putem mobilnog telefona, transfer novca unutar četa…

ManifestacijeRegionU fokusu

3.3.2025 11:31 Autor: Redakcija Biznis.rs 2

Banka budućnosti: Odobrenje kredita putem mobilnog telefona, transfer novca unutar četa… Banka budućnosti: Odobrenje kredita putem mobilnog telefona, transfer novca unutar četa…
Banka će u budućnosti postati potpuno nevidljiva. To je zaključak brojnih stručnjaka i njihovih izveštaja. Jedini način da vodeći igrači na tržištu opstanu i... Banka budućnosti: Odobrenje kredita putem mobilnog telefona, transfer novca unutar četa…

Banka će u budućnosti postati potpuno nevidljiva. To je zaključak brojnih stručnjaka i njihovih izveštaja. Jedini način da vodeći igrači na tržištu opstanu i ostanu lideri jeste da slušaju želje korisnika, a brojke su po tom pitanju već godinama jasne. Samo u Engleskoj, više od milion korisnika promenilo je banku prošle godine, dok je svaka četvrta osoba na globalnom nivou bila spremna da promeni svoju matičnu banku još godinu dana ranije. 

Tehnološki napredak potpuno je preoblikovao tržište – donoseći brojne mogućnosti, ali i povećane zahteve. Korisnici traže optimalne usluge skrojene po njihovoj meri: bolje uslove i manje obaveza, pravovremenu korisničku podršku, veću sajber sigurnost i neprekidnu dostupnost – sve to na dohvat ruke, uz što manje klikova. 

Novi izazivači, vođeni tehnološkim rešenjima i agilniji od tradicionalne bankarske infrastrukture, predstavljaju samo jedan od mnogih izazova za velike i male igrače na finansijskom tržištu. Sve izazove industrije, kao i najbolje prakse i rešenja, predstaviće više od 90 stručnjaka na čak četiri scene novog izdanja konferencije Money Motion. Ovaj događaj, organizovan u saradnji sa vodećim regionalnim brendovima – ASEE, Monri, Mastercard, OTP banka, A1 Hrvatska, Croatia osiguranje i LAQO – održaće se 27. i 28. marta na Zagrebačkom velesajmu. 

„Ulazak FinTech kompanija na bankarsko tržište svakako je veliki izazov za tradicionalno bankarstvo, pre svega jer donosi značajno ubrzanje razvoja digitalnih rešenja, odnosno skraćivanje vremena izlaska proizvoda na tržište (time-to-market). To podrazumeva učestalije promene i prilagođavanje postojećih proizvoda, kao i nastavak sveobuhvatne digitalne transformacije bankarskog poslovanja. Osim što se menja način poslovanja, finansijske institucije i pružaoci finansijskih usluga dobijaju i nove prilike za razvoj bržih, transparentnijih i povoljnijih usluga za klijente. Krajnji korisnici, odnosno građani, trebalo bi da imaju najveću korist od toga – pre svega kroz pojednostavljene, kvalitetnije i naprednije digitalne usluge, bolje korisničko iskustvo, veće mogućnosti izbora i, na kraju, konkurentnije cene“, izjavio je Kristof Šefbek (Christoph Schoefboeck), predsednik Uprave Erste banke. 

Upravo je Erste banka jedan od vodećih primera u regionu kada je reč o pripremi za dolazak novih rešenja na tržište i rast očekivanja klijenata. Njihove aplikacije Keks Pay i George već godinama beleže rast broja korisnika, kojih je danas više od milion. Često se upoređuju sa vodećim domaćim i međunarodnim FinTech rivalima. Brojne usluge koje nudi Keks Pay kreirane su prema svakodnevnim potrebama korisnika, a često omogućavaju i najpovoljniji način plaćanja različitih nebankarskih usluga. 

Nova rešenja koja poboljšavaju korisničko iskustvo u FinTech industriji još uvek mogu da se prijave za Money Motion Startup Pitch takmičenje, u okviru kojeg će 10 najboljih prijavljenih timova predstaviti svoja rešenja pred stručnim žirijem i boriti se za vredne nagrade. 

Da korisnici diktiraju tempo i oblik ponude, potvrđuje i Antonio Argir, član uprave slovenačke banke NLB, koja već godinama prednjači u digitalnim rešenjima na lokalnom tržištu. 

„Već smo digitalizovali većinu naših usluga, omogućavajući klijentima ne samo pristup mobilnom bankarstvu 24/7, već i potpuno digitalni pristup mnogim bankarskim proizvodima, uključujući potrošačke kredite, kartice, prekoračenja, depozite i sredstva – bilo kada i bilo gde. To osigurava besprekornu isporuku usluga na zahtev, ispunjavajući rastuća očekivanja današnjih potrošača. Međutim, čak i u ovom digitalnom svetu, poverenje i sigurnost ostaju najvažniji faktori. Naši klijenti daju prednost zaštiti svojih finansijskih podataka, a očuvanje tog poverenja ključno je za dugoročne odnose. Tu tradicionalne banke i dalje imaju prednost – naše decenije iskustva u upravljanju rizicima, usklađenosti i zaštiti podataka daju nam konkurentsku prednost“, istakao je Argir. 

Hedvika Usenik, članica uprave NLB-a na prošlogodišnjoj konferenciji Money Motion.

Pitanje sigurnosti tradicionalnih sistema postaje sve važnije za korisnike suočene sa sve brojnijim vestima o korisnicima neobanaka čija je imovina izgubljena i ne može se povratiti. Teško je precizno proceniti da li je problem u nedovoljnoj digitalnoj i finansijskoj pismenosti korisnika ili u nedovoljnoj zaštiti koju pružaju banke, ali jedna stvar je jasna – korisnička podrška i poverenje igraju ključnu ulogu.

Iako je poverenje u banke u opadanju, korisnici i dalje vrednuju jednostavnu, pravovremenu i efikasnu komunikaciju.

Na ovu temu nedavno je govorio i Ivan Ostojić, član uprave Infobipa, u razgovoru sa Efi Pylarinou, globalno priznatim stručnjakom za FinTech. On je istakao trendove u Latinskoj Americi, gde je penetracija aplikacije WhatsApp toliko velika da banke razvijaju posebna rešenja kako bi omogućile korisnicima pristup bankarskim uslugama, uključujući plaćanja, direktno iz ove aplikacije.

Još zanimljiviji trendovi dolaze sa Bliskog Istoka, gde su banke strogo regulisane, ali su uspešno integrisale takozvana konverzacijska rešenja. Korisnici putem WhatsApp-a mogu da obavljaju jednostavne zadatke poput pregleda stanja računa, transfera novca ili provere informacija, dok se mobilna aplikacija banke koristi za složenije radnje, poput upravljanja investicijama.

Više od 2500 stručnjaka, preduzetnika, menadžera, investitora i konsultanata okupiće se na trećem izdanju konferencije Money Motion kako bi razgovarali o budućnosti bankarskog sektora i ključnim temama u FinTech industriji.

Ulaznice omogućavaju pristup dvodnevnom programu konferencije i večernjim događajima. Sve informacije o konferenciji možete pronaći na zvaničnim stranicama Money Motion, a ulaznice su dostupne na platformi Entrio.

  • Šone

    3.3.2025 #1 Author

    S ovakvim napretkom, važno je obratiti pažnju na sigurnost podataka i zaštitu privatnosti korisnika.

    Odgovori

  • WanderingSpirit

    3.3.2025 #2 Author

    Fantastičan napredak u digitalizaciji bankarstva, ali i dalje je ključno osigurati sigurnost i poverenje korisnika.

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.