Barska plovidba zainteresovana za kupovinu feribota „Dubrovnik“
10.11.2022 13:12 Autor: Redakcija Biznis.rs 2
Kompanija Jadrolinija iz Rijeke prodaje feribot “Dubrovnik”, kojim je nekoliko poslednjih godina tokom letnjih meseci održavana trajektna linija Bar–Bari, a među zainteresovanim za eventualnu kupovinu je crnogorsko preduzeće Barska plovidba.
Barska plovidba od prodaje trajekta “Sveti Stefan II” u staro gvožđe u maju 2017. godine nema adekvatan brod kojim bi održavala redovnu pomorsku liniju između Crne Gore i Italije. Stoga je u poslednjih nekoliko godina sarađivala sa kompanijom Jadrolinija, koja je najveći hrvatski putnički brodar.
Iz barske kompanije navode da im je za nabavku feribota potrebna pomoć države, jer nemaju svoj novac, a banke neće da im odobre kredit zbog kreditne zaduženosti kod kineske Eksim banke za kupovinu dva broda Bar i Budva, prenosi agencija Mina, pozivajući se na Vijesti.
Feribot “Dubrovnik” se potencijalnim kupcima nudi po početnoj ceni od 2,85 miliona evra. Prvi rok za prikupljanje ponuda za kupovinu ovog broda, koji je istekao krajem oktobra, nije rezultirao nalaskom kupca, pa je Jadrolinija produžila rok do marta.
”Upoznati smo sa odlukom kompanije Jadrolinija da proda trajekt ‘Dubrovnik’. Sve brodove koji se nude na tržištu, a koji ispunjavaju određene kriterijume, uzimamo u razmatranje. S obzirom na to da se radi o starom brodu, proveravamo da li ‘Dubrovnik’ dugoročno može da ispuni standarde plovidbe, jer to bi mogao da bude jedan od razloga zbog kojeg ga i Jadrolinija prodaje“, rekli su Vijestima predstavnici rukovodstva Barske plovidbe.
“Dubrovnik” je sagrađen 1979. godine u Irskoj, a validnost sertifikata o sposobnosti za plovidbu, takozvana klasa, koju mu je izdala čuvena kompanija Bureau Veritas, ističe 28. marta naredne godine. Od toga u kakvom je brod stanju i koliko u njega treba uložiti da bi mu klasa bila produžena, zavisi i koliko će biti atraktivan za potencijalne kupce i da li će nastaviti karijeru u floti nekog drugog prevoznika ili će na kraju Jarolinija morati da ga proda u staro gvožđe.
Brod ima klasu za korišćenje u takozvanoj velikoj obalnoj plovidbi, a u službi kompanije Jadrolinija redovno je korišćen na transjadranskim rutama, povezujući luke u Hrvatskoj sa pristaništima na jadranskoj obali Italije. Broj je kapaciteta 1.300 putnika, ima 473 ležaja u 156 kabina, a može ukrcati 280 putničkih automobila i 26 kamiona tegljača.
Svojim tehničkim karakteristikama Dubrovnik ispunjava kriterijume koje je Barska plovidba postavila za izbor i eventualnu kupovinu polovnog trajekta, kojim bi se obnovilo celogodišnje funkcionisanje trajektne linije između Crne Gore i Italije, prekinuto 2017. godine, ali i možda uveo saobraćaj i prema nekim drugim lukama u Albaniji i Grčkoj.
Pročitajte još:
Iz rukovodstva barske kompanije rekli su da konstantno prate tržište polovnih brodova kako bi našli brod koji bi svojim tehničkim karakteristikama i kapacitetima odgovarao potrebama linije Bar–Bari.
Glavni razlog zašto nakon prodaje “Svetog Stefana II” do danas nije nabavljen trajekt koji bi ga zamenio je to što kompanija nema novca za tako veliku investiciju, a kreditno je već značajno opterećena obavezama prema kineskoj Exim banci za kupovinu dva tada potpuno nova teretna broda.
VERA
12.11.2022 #1 AuthorNaćiće se sredstva jer je to značajna putnička linija za CG.
FRUIT04
13.11.2022 #2 AuthorPametno, treba razmilsljati o sto brojnijoj floti.