Turistički aranžmani već prodati sa uračunatom nižom stopom

Crnogorski privrednici protiv povećanja PDV-a

RegionU fokusu

17.9.2024 08:43 Autor: Redakcija Biznis.rs 0

Crnogorski privrednici protiv povećanja PDV-a Crnogorski privrednici protiv povećanja PDV-a
Privrednici Crne Gore smatraju da sa rastućom konkurencijom na Mediteranu, gde je ponuda sve veća od potražnje, svaki ishitren potez, kao što je povećanje... Crnogorski privrednici protiv povećanja PDV-a

Privrednici Crne Gore smatraju da sa rastućom konkurencijom na Mediteranu, gde je ponuda sve veća od potražnje, svaki ishitren potez, kao što je povećanje poreza ili loše upravljanje, može ozbiljno narušiti ugled Crne Gore kao turističke destinacije i dodatno otežati borbu za privlačenje turista.

Povećanje PDV-a za smeštaj na 15 odsto, negativno će se odraziti na konkurentnost crnogorske turističke destinacije i za tri godine može imati pogubne posledice za turizam, ocenjeno je na sednici Odbora Udruženja turizma i ugostiteljstva Privredne komore (PKCG).

U radu sednice, koju je vodio predsednik Odbora Udruženja Ranko Jovović, pored privrednika, učestovali su ministarka turizma Simonida Kordić, potpredsednik PKCG Nikola Vujović, državni sekretari Petar Drašković i Vuk Žižić, predstavnici Nacionalne i lokalnih turističkih organizacija, pišu Vijesti.

Jovović je istakao da su turistički aranžmani za narednu godinu već ugovoreni uz cenu koja uključuje PDV sa nižom stopom od sedam odsto.

On je, zbog štete koju će turizam pretrpeti usled njenog naknadnog povećanja, predložio da se u ime Odbora pozove na amandmansko delovanje u skupštini, kako bi se zadržala niža stopa PDV-a od sedam odsto.

“Privrednici su jednoglasnog stava da će navedeno povećanje PDV-a imati dugoročne negativne posledice za poslovanje turističkih kompanija, uz objašnjenje da cene u crnogorskom turizmu nemaju prostora za povećanje, s obzirom na to da, kako tvrde, okruženje nudi sve više za manje novca”, saopšteno je iz PKCG.

Foto: www.freepik/jcomp

Kordić je objasnila da amandmansko delovanje neće uroditi plodom, jer je zakon koji propisuje povećanje PDV-a već usvojen u skupštini, a onda vraćen na dodatno razmatranje od predsednika Crne Gore, pa se taj mehanizam ne može primeniti.

Ona je predložila privrednicima da nađu drugo rešenje, podsetivši da je ona izdvojila mišljenje na vladi i tražila faznu primenu ovog zakona.

Prema rečima Kordić, negativni efekti povećanja PDV-a donekle će biti kompenzovane umanjenjem opterećenja zarada zaposlenih.

Ona je, između ostalog, istakla da se turistička privreda i dalje suočava sa starim problemima.

“Saobraćajne gužve, slaba avio-povezanost, zagušenja na graničnim prelazima, komunalna higijena i izazovi vizne politike – to su pitanja koja ne možemo ignorisati. Oni se moraju rešavati sa najvećom ozbiljnošću i hitnošću. Svesni smo da turizam nije samo posao jednog ministarstva, nego je on rezultat sinergije više resora, a samo zajedničkim naporima možemo postići rezultate koje svi priželjkujemo”, poručila je Kordić.

Vujović je zahvalio resornom ministarstvu na dosadašnjoj saradnji i istakao da će ova krovna asocijacija privrede biti pouzdan partner u rešavanju svih izazova.

On je rekao da se nada da će neke od inicijativa koje su privrednici pokrenuli biti realizovane, kao i da će se raditi na pronalaženju odgovarajućih rešenja, te naglasio važnost usvajanja Zakona o stalnom sezonskom radniku.

Privrednici su istakli i važnost razvoja aerodromske infrastrukture u Podgorici i Tivtu, kao i konačnog opredeljenja vlade po pitanju koncesija na aerodrome.

Takođe su naglasili problem sive ekonomije i nelojalne konkurencije koji dodatno otežavaju poslovanje ozbiljnih ugostitelja i hotelijera. Dok veći hoteli uredno plaćaju poreze, manji objekti često izbegavaju fiskalne obaveze, što narušava tržišnu ravnotežu.

Posebno su istakli nedostatak kvalifikovane radne snage, kao jedan od ključnih problema u turizmu.

Privrednici su predložili da se poveća fokus na obrazovanje mladih u ovom sektoru, kako bi se dugoročno rešilo ovo pitanje.

Oni su poručili da je bez strateškog parnerstva države i direktnih učesnika u turizmu teško napraviti rezultat, ojačati ambijent i podići kvalitet destinacije.

Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.