GUBICI AVIOKOMPANIJA SE MERE MILIJARDAMA Deficit Montenegro airlines narastao na 97 miliona evra
11.5.2020 13:44 Autor: Ljiljana Begović
Aviokompanija Montenegro Airlines (MA) tokom prošle godine izgubila je 7,96 miliona evra, četiri puta više nego godinu ranije, a akumulirani gubici iz prethodnih godina dostigli su rekordnih 97.769.666 evra. Kompanija ima mnogo veći gubitak nego što je vrednost njenog kapitala (oko 37 miliona), i iz redovnih sredstava – aktive ne može izmiriti gubitak niti prispele obaveze.
Finansijski rashodi su između dva uporedna perioda smanjeni za oko 260 hiljada, ali su zato ostali rashodi u 2019. povećani za oko 1,5 miliona evra u odnosu na 2018. godinu, pišu Vijesti. Iako su se hvalili rekordnim brojem letova i prevezenih 657.416 putnika tokom 2019. godine, menadžment kojim je donedavno rukovodio Živko Banjević postigao je katastrofalne finansijske rezultate i značajno povećao njene ukupne gubitke. On je nedavno podneo ostavku.
Sprovođenje posebnog zakona o ulaganju i konsolidaciji MA od 155 miliona era, koji je usvojen krajem prošle godine, je privremeno odloženo zato što se radi dodatna analiza opravdanosti ulaganja u tu državnu firmu. Iako je za godinu smanjen broj zaposlenih, troškovi zarada su povećani u odnosu na 2018. sa 8,68 miliona na 8,75 miliona evra.
Pandemija korona virusa prizemljila je dobar deo flote svih svetskih aviokompanija
Svetske aviokompanije posebno su osetile ograničenja koja su donele protvepidemijske mere uvedene u skoro svim svetskim državama, međunarodna putovanja su zatvorena, flote potpuno prizemljene, a gubici se mere milijardama.
Evropske kompanije „Lufthansa“, „Austrian Airlines“, kao i „Air France-KLM „ očekuju presudnu podršku države da bi prebrodili najteži period svog poslovanja,piše Economist.
Avioprevoznici otpuštaju hiljade radnika, ali nebo u jednom delu sveta ipak deluje malo manje mračno. Dok zapadni rivali nastoje da ponovo uspostave letove, Kina je ovog meseca preuzela titulu najvećeg svetskog avioprevoznika prema trenutnom kapacitetu sedišta.
Cene deonica tri velike kineske aviokompanije i dalje ostaju oko 25 odsto ispod nivoa iz januara ove godine, ali to je opet značajno bolje od zapadnih rivala.