Kod izgradnje plovila greška se skupo plaća
10.3.2024 10:34 Autor: Mirjana Vasić Adžić 11
Stručnost koju Navar Incoroprated pruža leži u visoko profesionalnom osoblju i 30 godina vrednom iskustvu u dizajnu i izgradnji brodova. S obzirom na to da se radi o poslu u kom greške mogu biti fatalne, jasno je da svaki postupak mora biti stručno ispraćen. U razgovoru za Biznis.rs, razgovarali smo sa Antoniom Zgradićem, izvršnim direktorom firme Navar Incorporated.
Marina Navar, koja je i deo istimenog brodogradilišta, nalazi se na pet minuta udaljenosti autom od aerodroma u Tivtu i marine Porto Montenegro, kao i 90 minuta autom od aerodroma u Dubrovniku i u Podgorici.
„Marina nema luksuzne kapacitete, ali su na dohvat ruke radionice u kojima se mogu rešiti svi tehnički problemi na vašoj jahti”, kaže Antonio Zgradić.
Usluge za jahte u okviru brenda Navar su brojne. Pored marine Navar, tu je zimovnik, travel liftovi, servis i održavanje, radionice (mehaničarska, elektroničarska, plastičarska, bravarska, stolarska, farbarska), usluge inženjeringa (brodski dizajn, mašinstvo, proračun propelera, izbor opreme, procena osmoze, tehnički nacrti), kao i prodaja i iznajmljivanje brodova, jahti i drugih plovila.
„Ovo je posao u kom se greška skupo plaća, tako da je preporuka najbitnija i najčešći način dolaska do novih klijenata. Jasno je da je kvalitet na prvom mestu”, ističe Antonio Zgradić.
Krizne godine, pandemija i rat u Ukrajini, nisu značajno uticali na poslovanje. Promenjena je struktura klijenata, ranije su to bili više Rusi i Ukrajinci, konstatuje Zgradić.
Pronalazak stručne radne snage je otežavajuć faktor u poslovanju, ali ne utuče za sada na krajnji rezultat. Sedmorica inženjera pokrivaju visokokvalifikovane oblasti, ali veliki je deficit kada su u pitanju majstorski profili.
Pročitajte još:
„Obučavamo ljude i po par godina, dok ne budu sposobni da ispune naše zahteve u potpunosti”, kaže Zgradić i dodaje da je za Navar Incorporated trenutno najveći izazov da ostane na prvom mestu, do koga su stigli velikim zalaganjem i profesionalnim pristupom poslu.
„Rad i upornost su nam pomogli da sve ovo postignemo”, konstatuje za kraj Zgradić.
U nastavku pogledajte listu najuspešnijih crnogorskih preduzeća u ovoj delatnosti, prema podacima koje nam je dostavio analitički partner, bonitetna kuća CompanyWall:
Najuspešnija preduzeća u delatnosti popravke i održavanja brodova i čamaca | |||
---|---|---|---|
Pozicija | Ime preduzeća | Ukupni prihodi | Rezultat poslovanja |
1. | NAVAR INCORPORATED | 3.868.055 | 922.447 |
2. | ERS | 839.749 | 238.721 |
3. | EUROPE MARINE SHIPREPAIR | 3.283.484 | 175.495 |
4. | YACHTPROSERVICE MNE | 366.980 | 113.441 |
5. | MARINA ZELENIKA | 402.096 | 105.318 |
6. | PRENTO YACHT ASSISTANT | 1.005.517 | 87.291 |
7. | YACHTING SERVICE DABOVIĆ | 133.476 | 55.084 |
8. | CRAFT MARINE YACHT TECHNICS | 261.480 | 43.473 |
9. | WESTMEDMARINE | 43.401 | 38.050 |
10. | TECHNOMARINE TM GROUP | 133.021 | 31.768 |
11. | BRODO COLOR | 567.838 | 30.253 |
12. | BOAT SERVICE MATKOVIĆ DOO | 45.230 | 28.537 |
13. | REPFORN IDA | 225.968 | 26.113 |
14. | LEGNO SANTO | 62.296 | 24.761 |
15. | BLUE MONT | 108.876 | 16.654 |
16. | ARSENAL – REM TIVAT | 36.114 | 16.161 |
17. | WOODEN BOATS BOKOVAC | 36.059 | 15.691 |
18. | AUTO KLIME PAVIĆEVIĆ | 230.644 | 13.873 |
19. | MIĆIĆ PAINT | 25.880 | 12.339 |
20. | MOTONAUTICA GROUP | 65.471 | 8.162 |
21. | ADRIATIC SUPERYACHT SERVICES | 592.135 | 6.538 |
22. | MONTES | 23.920 | 5.311 |
23. | YACHTING SERVICES MARKOVIĆ | 402.200 | 5.112 |
24. | ARDURA | 59.942 | 4.598 |
25. | YACHTING SERVICE LAGUNA | 33.308 | 4.057 |
26. | SMART MARINE SERVICES DOO | 183.755 | 4.047 |
27. | INTERNATIONAL YACHT SERVICE | 103.484 | 2.947 |
28. | REMOR YACHT MANAGEMENT DOO | 161.615 | 2.781 |
29. | MARINE PROFESSIONAL SERVICES | 40.521 | 2.263 |
30. | BOKA YACHTING DOO | 31.502 | 1.302 |
31. | BRIDGE YACHTING | 47.950 | 966 |
32. | PERSPECTIVE SOLUTIONS | 46.816 | 820 |
33. | SDI YACHT COMPANY | 21.398 | 96 |
izvor: CompanyWall, *svi podaci su za 2022. godinu, u evrima |
HANA
10.3.2024 #1 AuthorU svakom poslu su greške skupe, ovde tek da se istakne.
ZELJKA
10.3.2024 #2 AuthorKorisne informacije
LEBRON
10.3.2024 #3 AuthorRetko se tu gresi
BLIZANAC
10.3.2024 #4 AuthorSvaka greška se skupo plaća
mile
26.3.2024 #5 AuthorTako je , greske moraju biti na minimumu
VALERIJA
10.3.2024 #6 AuthorGreške su i velikom svom delu dobre ali ukoliko ne izazivaju krajnost.
SLAVICA
10.3.2024 #7 AuthorLogicno, zivot zavisi od toga
MASVIDAL
10.3.2024 #8 AuthorPa to je ocigledno za pretpostaviti
ZVONČICA
10.3.2024 #9 AuthorNaravno,jer nikom ne treba Titanik dva
Boba321
10.3.2024 #10 AuthorSvako ko radi taj i gresi, ali sa plovilima je jako rizicno
SHALIMAR
11.3.2024 #11 AuthorMože u ovom slučaju samo jednom da se pogreši…