dosadašnja politika davanja subvencija za poboljšanje povezanosti zemlje bila uspešna

Osnivanje slovenačkog avio-prevoznika još uvek na čekanju

BiznisEUInfrastrukturaRegion

12.4.2025 15:52 Autor: Redakcija Biznis.rs 2

Osnivanje slovenačkog avio-prevoznika još uvek na čekanju Osnivanje slovenačkog avio-prevoznika još uvek na čekanju
Slovenačka ministarka za infrastrukturu Alenka Bratušek rekla je da je osnivanje novog glavnog avio-prevoznika malo verovatno, ali ne i potpuno isključeno, napominjući da je... Osnivanje slovenačkog avio-prevoznika još uvek na čekanju

Slovenačka ministarka za infrastrukturu Alenka Bratušek rekla je da je osnivanje novog glavnog avio-prevoznika malo verovatno, ali ne i potpuno isključeno, napominjući da je dosadašnja politika davanja subvencija za poboljšanje povezanosti zemlje bila uspešna.

„Istražili smo mogućnost pokretanja nove avio-kompanije. Iako ideja nije potpuno odbačena, to je svakako daleko složeniji poduhvat od upravljanja tenderima za subvencije. Bilo bi mnogo lakše da Adria nije otišla u stečaj od strane kompamnije koja ju je kupila. Restrukturiranje, slično onome što je urađeno sa italijanskim prevoznikom (Alitalia/ITA Airways), možda je bilo moguće. Ali pokretanje nove avio kompanije od nule je sasvim drugačiji izazov. To je tvrd orah“, rekla je Bratušek, prenosi SEEbiz.

Tokom prošle predizborne kampanje, ministarka infrastrukture obećala je uspostavljanje novog nacionalnog prevoznika ako bude izabran. Međutim, njeni koalicioni partneri bili su daleko manje naklonjeni toj ideji. Predlogu se javno usprotivio slovenački premijer, a odbacio ga je i ministar finansija, inače bivši predsednik Uprave Adrije.

„Situacija je značajno bolja nego što je bila 2022. godine, kada se  završila s nešto više od 970.000 putnika. Prošle godine je ljubljanski aerodrom opslužio gotovo 1,44 miliona putnika, što je povećanje od 50 odsto. Broj destinacija iz Ljubljane takođe je porastao, sa 19 na 26. Pet od tih linija osigurali smo kroz program subvencionisanja koji smo pokrenuli 2023. Kada smo doneli zakon o dopuštanju subvencija za nove rute, identifikovali smo deset ključnih veza za koje smo se nadali da ćemo ih uspostaviti, uspešno smo pokrenuli šest, što nam daje stopu uspešnosti od 60 odsto“, rekla je Bratušek.

Ministarstvo za infrastrukturu naznačilo je da bi moglo revidirati svoj program subvencionisanja avio-prevoznika nakon usvajanja novog slovenačkog zakona o avio-saobraćaju, koji se očekuje kasnije ove godine. U međuvremenu je ljubljanski aerodrom zabeležio peti uzastopni mesec pada broja putnika. Aerodrom je primio je 94.532 putnika u martu, što je dva odsto manje u odnosu na isto razdoblje prošle godine.

  • WanderingSpirit

    13.4.2025 #1 Author

    Svakako je dobro imati i svoju avio liniju.

    Odgovori

  • KIMCHI

    13.4.2025 #2 Author

    Promene unutar sistema neophodne, ali videcemo do kraja godine

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.