Ostvarena dobit koprivničke grupacije 8,5 odsto

Podravka neće platiti porez na ekstraprofit

BiznisPoslovanjeRegion

1.3.2023 08:41 Autor: Redakcija Biznis.rs 1

Podravka neće platiti porez na ekstraprofit Podravka neće platiti porez na ekstraprofit
Ukupni prihodi grupe Podravka u prošloj godini premašili su pet milijardi kuna, što je međugodišnji rast 8,5 odsto. Podravkina neto dobit za prošlu godinu... Podravka neće platiti porez na ekstraprofit

Ukupni prihodi grupe Podravka u prošloj godini premašili su pet milijardi kuna, što je međugodišnji rast 8,5 odsto.

Podravkina neto dobit za prošlu godinu iznosila je 370 miliona kuna i bila je za 19,5 odsto veća nego prethodne 2021, a iako je se smatrala jednom od sigurnih kandidata za plaćanje poreza na ekstraprofit, koprivnička prehrambeno-farmaceutska grupacija ga ipak neće platiti, prenosi Poslovni dnevnik.

Kako navode iz te kompanije, ostvarena dobit nakon obračuna ne prelazi 20 odsto u odnosu na četvorogodišnji prosek, što je granica iznad koje se obračunava taj dodatni porez. Ukupni prihodi grupe Podravka premašili su u prošloj godini pet milijardi kuna, te su u odnosu na godinu ranije bili veći za 8,5 odsto.

Rastu je najviše doprineo sektor prehrane. Njen udeo u prihodima u 2022. bio je 78 odsto, u odnosu na 2021. veći za 9,2 odsto, i iznosio 3,66 milijardi kuna. Farmaceutika je s rastom od šest odsto donela 1,09 milijardi kuna prihoda.

Pritom, najveći deo prihoda u farmaceutskom delu donose lekovi na recept (734 miliona kuna), zahvaljujući dermatološkim i lekovima za bolesti nervnog sistema, s tim što je njihov rast bio nešto slabiji (5,3 odsto), dok je bezreceptni program doneo 140 miliona kuna, ali i zabeležio brži rast (13,6 odsto).

U sektoru prehrane, najviše prihoda beleži PP Osnovna hrana (862 miliona kuna), te PP Kulinarstvo (761 miliona kuna), a jedino PP Ribe ima slabiji rezultat (204 miliona kuna i pad od 2,5 odsto).

Podravka najbolje rezultate beleži na glavnom tržištu Hrvatske i Slovenije, na kome je ostvareno 2,5 milijardi kuna prihoda i rast od 11 odsto, i to prvenstveno zahvaljujući “bumu” kanala HoReCa i rasta industrijskih i institucionalnih kupaca. Na istoku Evrope u ratnim okolnostima zabeležen je pad od skoro 10 odsto, a vrednost prodate robe iznosi 295 miliona kuna.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.