potreba za unapređenjem položaja pomoraca

Pomorski sektor u Crnoj Gori suočava se sa brojnim izazovima

BiznisRegion

28.9.2023 16:36 Autor: Redakcija Biznis.rs 5

Pomorski sektor u Crnoj Gori suočava se sa brojnim izazovima Pomorski sektor u Crnoj Gori suočava se sa brojnim izazovima
Crna Gora, prepoznata kao pomorska država, suočava se s brojnim izazovima, od potrebe za unapređenjem položaja pomoraca i poslovanja brodarskih kompanija, do osavremenjivanja položaja... Pomorski sektor u Crnoj Gori suočava se sa brojnim izazovima

Crna Gora, prepoznata kao pomorska država, suočava se s brojnim izazovima, od potrebe za unapređenjem položaja pomoraca i poslovanja brodarskih kompanija, do osavremenjivanja položaja luka, s posebnim naglaskom na Luku Bar.

Povodom Svetskog dana pomorstva, koji se obilježava danas, Transportna zajednica je, u saradnji sa Međunarodnom pomorskom organizacijom (IMO), Generalnim direktoratom za mobilnost i transport Evropske unije (EU) i Ministarstvom kapitalnih investicija (MKI), organizovala u Tivtu konferenciju o zelenom i održivom pomorskom transportu, prenosi Mina.

Konferenciji je, kako je saopšteno iz MKI, prethodio sastanak Tehničkog odbora Transportne zajednice za vodeni transport i multimodalnost.

Državni sekretar u MKI, Ismet Latić istakao je važnost pomorskog sektora za Crnu Goru, ali i izazove s kojima se suočava.

“Garancija progresa i ekonomske stabilnosti neminovno diktira da je povezivanje jedini put i obaveza u dostizanju dobrih rezultata na tržištu”, poručio je Latić.

On je dodao da integrisani koncept upravljanja, koji MKI postavlja kao strateški pristup saobraćajnoj politici, zahteva blisku saradnju nadležnih institucija i pažljivu pripremu prostorno planske dokumentacije, kao i razvoj inovativnih rešenja radi iskorištavanja raspoloživih potencijala bez narušavanja zaštite životne sredine.

Govoreći o povezivanju Crne Gore s regionalnim saobraćajnim tržištem, Latić je istakao važnost koridorskog razvoja i digitalizacije lučkih operacija, kao i unapređenja železničkih i putnih veza luke Bar sa njenom gravitacionom zonom, ocenjujući da to može pružiti ekonomske veze s regionom i bržu integraciju u Evropsku uniju.

Foto: Pixabay.com

MKI, prema rečima njegovih predstavnika, veruje da je ova strategija ključna za bolju poziciju Crne Gore na saobraćajnom tržištu regiona, čime se čuvaju ekonomske veze sa susedima.

Direktor Transportne zajednice, Matej Zakonjšek, rekao je da zajedno sa partnerima, kao što je MKI, kontinuirano rade na harmonizaciji legislative, jačanju sigurnosti i promovisanju održivog pomorskog saobraćaja.

“Sve ove aktivnosti imaju za cilj bolje povezivanje zemalja regiona, ali i približavanje EU”, dodao je Zakonjšek.

Generalna direktorka Direktorata za pomorstvo u MKI, Maja Mijušković, istakla je da crnogorska pomorska administracija, uz podršku EMSA-e, priprema novi Zakon o zaštiti mora od zagađenja sa plovnih objekata, koji će biti u potpunosti harmonizovan sa konsolidovanom MARPOL konvencijom.

Takođe, ona je ukazala i na neophodnost pronalaženja odgovarajućeg balansa između odluka koje se odnose na razvoj sektora pomorske privrede i neophodnosti zaštite životne sredine, kako bi se negativan uticaj razvoja sveo na najmanju moguću meru.

Događaj je okupio regionalne eksperte i bio još jedna prilika za razmenu znanja i iskustva, kao i za promociju održivih rešenja i praksi u sektoru pomorstva.

Kroz diskusiju, prezentacije i otvorene razgovore, učesnici su diskutovali o putu ka zelenijem i održivom pomorskom saobraćaju na Zapadnom Balkanu.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...