Godišnje uberu do 50 tona grožđa i naprave oko 30.000 litara vina

Porodica Matijašić u Istri razvila agroturizam daleko od gradske vreve

AgrobiznisEkologijaIzdvajamoRegionTurizam

16.10.2022 17:15 Autor: Julijana Vincan 34

Porodica Matijašić u Istri razvila agroturizam daleko od gradske vreve Porodica Matijašić u Istri razvila agroturizam daleko od gradske vreve
Hrvatska ima veliki potencijal za razvoj vinogradarstva i vinarstva, ali je na predstavljanju vinske brošure i vinske karte Hrvatske gospodarske komore (HGK) ukazano i... Porodica Matijašić u Istri razvila agroturizam daleko od gradske vreve

Hrvatska ima veliki potencijal za razvoj vinogradarstva i vinarstva, ali je na predstavljanju vinske brošure i vinske karte Hrvatske gospodarske komore (HGK) ukazano i da se površine pod vinogradima smanjuju. Prema dostupnim podacima, krajem prošle godine pod nasadima vinove loze u ovoj zemlji je bilo 18.126 hektara. Ipak, nisu malobrojni ni uspešni vinogradari, a među njima je svakako i porodica Matijašić koja se odlučila za nešto drugačiji pristup.

Naime, Matijašići se tradicionalno bave proizvodnjom vina i drugih autohtonih poljoprivrednih proizvoda. Tokom više od dve decenije spojili su ovu delatnost i sa turizmom na selu. Isključivo sami rade na svom imanju i postižu odlične rezultate na domaćim i međunarodnim izložbama vina. Ovo poljoprivredno gazdinstvo skriveno je kod sela Pekasi u Istri.

„U krugu od najmanje 30 kilometara nema veće saobraćajnice ili drugih zagađivača. Uz naš predani rad i ljubav prema prirodi to je garancija da je svaki naš proizvod zdrav i kvalitetan. Otkad znam za sebe, od svojih prvih koraka živim okružen vinogradima, odmalena sam sa lozom i tako sam je upoznao i zavoleo. Bio sam u vinogradu čak i pre rođenja, jer je moja majka dok je bila trudna radila u vinogradu“, počinje svoju priču za Biznis.rs Darko Matijašić.

Dodaje da su u poslednje 24 godine spojili ljubav prema lozi i prirodi sa seoskim turizmom. Kako kaže, isključivo vlastitim znanjem i predanošću postižu vrhunske rezultate.

„Oduvek nam je bila želja da spojimo ljubav prema lozi i prirodi sa turizmom. Današnji turisti traže mir, prirodu i prijatno okruženje, a naše domaćinstvo se nalazi upravo na takvom mestu. Udaljeno od velikih centara, sa netaknutom prirodom i mirnom okolinom. Takođe, imamo i mnogo domaćih životinja – svinje, koze, magarci, konji, kokoške, patke, guske i zečevi samo su neke od njih. Turisti ih rado razgledaju i igraju se sa njima“, opisuje naš sagovornik.

Foto: Vinarija Matijašić

Na svom imanju, uz samu vinariju, imaju i svoje jezero. Matijašić ističe da su jedini u Istri koji imaju tako nešto. Oko jezera se nalazi i šetalište, a na brdu iznad je vinograd koji oblikom podseća na srce.

„Biznis smo uspeli da razradimo upravo zbog toga što smo skriveni u prirodi i malo udaljeni od gradske vreve. Naša najveća bogatstva su izvrsna klima, kvalitetno tlo, čista životna sredina i ekološki pristup proizvodnji. Ovo je jedinstven primer uspešnog agroturizma“, ističe Matijašić i dodaje da je oduvek smatrao da je ulaganje ključ uspeha.

Neprestano ulažemo u nove tehnologije u vinariji. Takođe se trudimo da troškove svedemo na minimum“, otkrio je Matijašić.

Glavni proizvod na njihovom imanju je vino, a u ponudi imaju istarsku Malvaziju, Muškat, Teran, Chardonnay, Cabernet Sauvignon i Kapitalac (kupaža terana, pinota i Caberneta). Tradicija njihove vinarije duga je više od 100 godina, a trenutno imaju oko sedam hektara vinograda i šest sorti grožđa, od kojih prave osam vrsta vina.

Foto: Vinarija Matijašić

„Neke sorte i mešamo, a neka vina pravimo samo od jedne sorte. U optimalnoj godini uberemo oko 50 tona grožđa i napravimo oko 30.000 litara vina. Od te količine otprilike polovinu prodamo u flašama, a drugu polovinu kao točeno (otvoreno) vino. Najveći deo plasiramo na području Istre, Rijeke i u ostatku Hrvatske, a sve više imamo prodaju i u vlastitom podrumu. Kroz agroturizam nam dolazi znatan broj gostiju i stranih turista, pa se tom prilikom i konzumira dosta vina“, objašnjava naš sagovornik.

Porodica Matijašić broji sedam članova, od kojih su četvoro deca koja su već porasla i pokazuju veliko interesovanje za nastavak tradicije, kako u vinarstvu, tako i sa turizmom na samom imanju.

„Osim vina proizvodimo i domaću pršutu od naših svinja koje borave u šumi, a ne u zatvorenom prostoru, što smatramo da je veoma važno za vrhunski kvalitet mesa. Takođe, imamo i domaće maslinovo ulje. Proizvode uglavnom prodajemo na našem poljoprivrednom gazdinstvu, ali i u restoranima po Istri. Imamo kupce iz raznih zemalja koji su nekada bili gosti u našoj vinariji, a sada su dobri prijatelji i kupci“, naglasio je Matijašić.

Osim što je spojila biznis, turizam i poljoprivredu, porodica Matijašić na svom imanju ima i kulturno-umetnička dešavanja, kako bi privukla još turista i kupaca svojih proizvoda.

„Naše domaćinstvo organizuje tradicionalni festival mladog vina ‘Martinja’ 11. novembra svake godine, na dan zaštitnika vina Svetog Martina. Na tom festivalu uspešno spajamo turizam sa kulturom. Tada dolaze mnogi posetioci iz različitih zemalja kako bi se zabavili uz poznate hrvatske pevače i degustaciju dobrih vina“, naglasio je naš sagovornik.

  • VANJA

    16.10.2022 #1 Author

    Svaka cast!

    Odgovori

  • JANA

    16.10.2022 #2 Author

    Sve ce vise i vise biti privatnih domacinstava ,sve pohvale za porodicu Matijasic sve pohvale

    Odgovori

  • Milovan94

    16.10.2022 #4 Author

    Treba nam što više ovakvih porodica

    Odgovori

  • TATJANA

    16.10.2022 #7 Author

    Pametno

    Odgovori

  • Anna

    16.10.2022 #8 Author

    Bravo za preduzimljivost i ideje

    Odgovori

  • GOCA BG

    16.10.2022 #10 Author

    Sjajna prica…

    Odgovori

  • LIMUN ŽUT

    16.10.2022 #11 Author

    Svaka čast, ideja im je fenomenalna.

    Odgovori

  • SNEZANA

    16.10.2022 #14 Author

    Svaka im cast i za ideju i za motivaciju,bravo

    Odgovori

  • Maša

    16.10.2022 #15 Author

    Bravo za njih👏👏👏

    Odgovori

  • GAGA

    16.10.2022 #16 Author

    Bas lepa prica

    Odgovori

  • LUKA

    16.10.2022 #17 Author

    Bravo svaka cast za porodicu Matijasevic

    Odgovori

  • VILENJAK

    16.10.2022 #18 Author

    Interesantno, sve pohvale!

    Odgovori

  • ZVEZDICA01

    16.10.2022 #19 Author

    Bravo

    Odgovori

  • MARA

    16.10.2022 #20 Author

    Spoj lepog i korisnog… Svaka čast…

    Odgovori

  • DANIJELA

    16.10.2022 #21 Author

    Sve se vise porodica vraca korenima i zivotu na selu. To je jedan jako hrabar ali i vazan korak. Svaka cast.

    Odgovori

  • LEPOSAVA

    16.10.2022 #22 Author

    Sve pohvale…veliki trud i rad se mora uloziti

    Odgovori

  • MARE

    16.10.2022 #23 Author

    Ne sumnjam da je prelepo

    Odgovori

  • VOJKAN

    17.10.2022 #24 Author

    Ljudi ne beže od tradicije,ć. Svak čast.

    Odgovori

  • SUNCOKRET

    17.10.2022 #25 Author

    Svaka čast. Srbija ima isto dosta potencijal u ovoj oblasti ali je potrebna pomoć drzave.

    Odgovori

  • goca87

    17.10.2022 #26 Author

    Bravo 👏👏

    Odgovori

  • MarijaS

    17.10.2022 #27 Author

    Svaka čast

    Odgovori

  • Emilija

    17.10.2022 #28 Author

    Svaka im cast!

    Odgovori

  • MIŠKOVIĆ

    17.10.2022 #29 Author

    Kad se spoji ljubav i trud rezultati su sjajni

    Odgovori

  • BOJANA

    18.10.2022 #30 Author

    Svaka čast, 👏👏👏 bravo

    Odgovori

  • VERA

    23.10.2022 #31 Author

    E pa živeli, neka im je rodna svaka godina i sve bolje vino da prave.

    Odgovori

  • Moon

    6.11.2022 #32 Author

    Eto primera kako mozei na selu da se zivi, ne samo u Beogradu

    Odgovori

  • Moon

    6.11.2022 #33 Author

    Svaka čast na ideji. Bravo.

    Odgovori

  • Matijašić

    15.11.2022 #34 Author

    Mnogo hvala svima na lepim komentarima i podršci!

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.