Razmatraju se dve varijante brze saobraćajnice od Herceg Novog do Budve
15.8.2025 08:59 Autor: Redakcija Biznis.rs 0



Firma Medix dala je najpovoljniju ponudu na tenderu za izradu elaborata o proceni uticaja na životnu sredinu za idejno rešenje donice brze saobraćajnice od Herceg Novog do Budve, prelazak preko Bokokotorskog zaliva. Monteput je javnu nabavku raspisao 20. juna, a u elaboratu će se razmatrati dve varijante idejnog rešenja – preko Veriga ili preko Luštice.
U dokumentu koji je objavljen na sajtu Crnogorskih elektronskih javnih nabavki (CEJN) navodi se da je od ukupno pet pristiglih, ponuda firme Medix u iznosu od 35.000 evra (42.350 sa PDV-om) ocenjena kao najpovoljnija.
Kako stoji u projektnom zadatku, Prostornim planom Crne Gore predviđena je izgradnja brze saobraćajnice duž crnogorskog primorja, od granice sa Hrvatskom do granice sa Albanijom.
U više navrata je razmatran prelaz preko zaliva preko mosta Verige na lokaciji Rt Opatovo – Rt Sv. Neđelja ili tunel ispod zaliva, kao i u području lokacije Rt Gospa od Anđela – Turski rt.
Za potrebe idejnog rešenja urađene su četiri varijante i sve počinju kod lokaliteta Debeli Brijeg, granica sa Hrvatskom, a završavaju u blizini sela Vrijesno, pri tome da je koridor jedinstven za sve varijante od zone Bratešići ka Budvi. Pokazalo se da su najpovoljnije varijante dva i četiri.
Novoprojektovana trasa kroz varijantu dva je u početku do petlje Zelenika u dužini od oko 10 km identična sa varijantom jednom, zatim u blizini Kumbora prelazi preko Bokokotorskog zaliva. Trasa posle prelaza preko zaliva kod Luštice ulazi u tunel dugačak od oko 2,8 km, a iz tunela izlazi na otvorenoj trasi u dužini od 2,6 km. Potom prolazi kroz dva tunela dužine oko 1,5 km pojedinačno i izlazi kod sela Radovići. Trasa se zatim proteže preko petlje Tivat južno od aеrodroma u blizini naseljenih mesta Lješevići, Vranovići i Radanovići pa sve do petlje Bratešići. U produžetku trasa je identična sa varijantom jedan do krajnje stacionaže u blizini sela Vrijesno.
Ukupna dužina varijante dva je oko 52,4 km, a brzina iznosi 100 km/h. Na ovoj varijanti je predviđeno 26 mostova.
Drugom varijantom predviđena je izgradnja devet tunela. Tuneli su projektovani sa dve tunelske cevi koje se razlikuju po dužini. Duž ove varijante brze saobraćajnice predviđena je izrada 10 potpornih konstrukcija.
Na ovoj varijanti u blizini Zelenike moguća je podvarijanta koja se na dužini od dva kilometra proteže oko 150 metara severnije, odnosno identična je sa varijantom tri, i na km 12+250 se opet preklapa sa varijantom dva.
Dužina varijante dva je oko 52,4 km. Ukupna dužina tunela je 36,25 km, odnosno prosečna dužina iznosi 18,13 km. Ukupna dužina mostova je 19,111 km, prosečna 9,55 km. Dužina trase varijante dva koja je u direktnom kontaktu sa životnom sredinom iznosi 34,27 km.
Pročitajte još:
Varijanta četiri od početka pa sve do petlje Zelenika u dužini od oko 10 km identična je sa ostalim varijantama. Prelazak preko Bokokotroskog zaliva je sa podvodnim tunelom, a potom trasa kod Luštice ulazi u novi tunel dugačak od oko 4,9 km, a iz tunela izlazi u blizini sela Radovići. U produžetku pa sve do kraja varijanta četiri je potpuno identična varijantama dva i tri.
Ukupna dužina varijante četiri je oko 48,7 kilometara, a brzina iznosi 100km/h. Na ovoj varijanti su predviđena su 24 mosta. Dužina mostova se razlikuje na lijevoj i desnoj strani saobraćajnice.
Četvrtom varijantom predviđeno je osam tunela sa dve tunelske cevi koje se razlikuju po dužini, kao i izrada osam potpornih konstrukcija.
Dužina varijante četiri je oko 48,7 km. Ukupna dužina tunela je 37,36 km, odnosno prosečna dužina iznosi 18,68 km. Ukupna dužina mostova je 14,211 km, prosečna 7,105 km. Dužina trase varijante četiri koja je u direktnom kontaktu sa životnom sredinom iznosi 30,02 km.
Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.