Renault u Francuskoj gasi 2.000 „zastarelih“ radnih mesta, a zapošljava kadrove iz novih tehnologija
AutomobiliEULifestyleSvetVesti
17.9.2021 10:17 Autor: Redakcija Biznis.rs



Kompanija Renault SA planira da ukine još 2.000 radnih mesta, a da i dalje proizvede devet novih modela u Francuskoj, u sklopu preorijentacije na domicilnom tržištu u proizvođača električnih vozila.
Francuska auto-kompanija pregovara sa radničkim sindikatima o ukidanju 1.600 inženjerskih i 400 pomoćnih pozicija između 2022. i 2024. godine, prenosi agencija Bloomberg. Tokom istog perioda, regrutovaće 2.500 novih ljudi, uključujući stručnjake koji se bave naukom o podacima i hemijskim mehanizmom baterija za električna vozila.
Budući da je francuska država ujedno i najveći akcionar Renaulta, izvršni direktor kompanije Luka de Meo (Luca de Meo) mora da održava balans u pokušaju da transformiše proizvodnju.
Čuveni proizvođač automobila najavio je prošle godine da će ukinuti oko 14.600 radnih mesta širom sveta – uključujući 4.600 u Francuskoj – i smanjiti proizvodne kapacitete za skoro petinu, u narednih nekoliko godina.
U isto vreme, Renault takođe namerava da do 2025. godine napravi devet novih modela, od kojih će većina biti električna vozila, proizvedena u glavnom pogonu u severnoj Francuskoj. Ovo uključuje nove Megane, Renault 5 i Kangoo, kao i SUV i još jedan automobil o kome još uvek nije detaljno pisano u medijima.
Planovi proizvodnje zavise od postizanja dogovora sa sindikatima. Kao odgovor na politički pritisak da proizvodnju zadrži u svojoj zemlji, rukovodstvo kompanije je u saopštenju nazvalo Francusku „strateškim i industrijskim centrom“.