ransomware "upadi" su sve prisutniji u finansijskim uslugama

Sajber napadi putem e-maila sve učestaliji

Hi-techLifestyleSrbijaVesti

12.8.2021 19:05 Autor: Redakcija Biznis.rs 0

Sajber napadi putem e-maila sve učestaliji Sajber napadi putem e-maila sve učestaliji
Novo istraživanje stručnjaka za sajber bezbednost Mimecast otkrilo je da su mnoge finansijske organizacije primetile sajber napade putem e-mail. Firme za finansijske usluge nedavno... Sajber napadi putem e-maila sve učestaliji

Novo istraživanje stručnjaka za sajber bezbednost Mimecast otkrilo je da su mnoge finansijske organizacije primetile sajber napade putem e-mail.

Firme za finansijske usluge nedavno su doživele veliki porast digitalnih transakcija, mobilnog bankarstva i broja mejlova, što ih je navelo da uvedu stabilnije sisteme posebno za e-mail, prenosi Financial Reporter .

Istraživanje je pokazalo da je potencijal za kršenje sajber bezbednosti povećan. Tokom 2021. godine 62 odsto organizacija za finansijske usluge veruje da je gotovo neizbežno da će njihova kompanija doživeti negativan poslovni uticaj od napada putem e-mail.

Obim e-maila povećan je prošle godine u 81 procenat finansijskih organizacija, što je dovelo do povećanja napada na taj sektor putem e-maila. Ispitanici, njih 60 odsto, su primetili povećanje “phishing”-a (pecanja) sa zlonamernim linkovima ili prilozima u prošloj godini (uključujući 24 procenta koji su primetili da je došlo do povećanja), a 42 odsto je primetilo povećanje zloupotrebe njihovih brendova putem e -pošte i lažnih kloniranih web domena. Povrh svega, 42 procenta ispitanika primetilo je porast zloupotrebe njihovog brenda na kloniranim web stranicama, a 11 odsto je primetilo porast broja e -poruka koje su prisvojile njihove brendove. Ispitanici, njih 57 odsto, očekuju da će broj napada biti jedan od njihovih najvećih bezbednosnih izazova za e -poštu 2021. godine, a 64 procenta navodi sve sofisticiranije pretnje među svoje najveće izazove bezbednosti e -pošte.

Napadi ransomware su sve prisutniji u finansijskim uslugama, pri čemu je više od polovine (53 odsto) ispitanih kompanija navelo da je ovaj napad značajno uticao na njihovo poslovanje u poslednjih 12 meseci. Ovo je dovelo do toga da je 30 odsto kompanija za finansijske usluge imalo između jedne i četiri nedelje zastoja nakon napada ransomwara, prisiljavajući 44 procenta kompanija da plate otkupninu (u poređenju sa prosekom od 27 procenata u drugim industrijama). Uprkos povećanoj pretnji, mnoge organizacije za finansijske usluge nisu postavile neophodnu zaštitu. Samo 44 odsto finansijskih kompanija održava obuku o svesti o bezbednosti na mesečnoj osnovi ili češće, u poređenju sa 46% kompanija iz svih industrija. Najveća koncentracija finansijskih kompanija – 37 procenata – pruža samo tromesečnu obuku. Povrh svega, 47 odsto anketiranih finansijskih kompanija još nema uspostavljenu strategiju sajber otpornosti.

Stručnjak za sajber bezbednost u kompaniji Mimecast, Johan Dreier (Johan Dreyer), izjavio je: „Upotreba digitalnosti i mobilnosti u industriji finansijskih usluga biće povećana, tako da ćemo definitivno biti svedoci velike stope i sofisticiranosti sajber napada na finansijske kompanije i njihove kupce. Budući da e -pošta ostaje najčešći vektor pretnje, a očekuje se da će se povećati njen obim i sofisticiranost napada, finansijske kompanije moraju da postave više sigurnosnih tehnologija kako bi zaštitile svoje sisteme e -pošte. Ovo će osigurati da se bilo koja aktivna pretnja može rešiti brže i efikasnije. Višeslojne odbrane međusobno se nadopunjuju i podržavaju – ako određeni napad zaobiđe jednu odbranu, postoje druge koje mogu zaustaviti pretnju.

„Opasnost od ransomwara i njegovi potencijalni troškovi se i dalje povećavaju. Iako je većina ovih napada putem e-pošte i slojevita odbrana može pomoći, zaštita podataka rigoroznom politikom sigurnosnog kopiranja i zadržavanja-koja uključuje spremišta izvan mreže-važna su rešenja za ublažavanje trajnog gubitka podataka za finansijske kompanije. Najveća potencijalna razlika može se napraviti prikrivanjem najslabijih karika sajber bezbednosti: ljudi. Finansijske kompanije moraju proširiti svoje vodeće prakse obuke o podizanju svesti o bezbednosti. Očuvanje poverenja klijenata i ugled su presudni za poslovni uspeh finansijske kompanije, zaključuje za Financial Reporter Johan Dreiner.

Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...