Posle zabrane saobraćaja za teretnjake preko 12 tona

Saniranjem prilaznih konstrukcija izbegnuto progresivno propadanje Pančevačkog mosta

Vesti

8.11.2021 11:50 Autor: Stanislav Stanišić

Saniranjem prilaznih konstrukcija izbegnuto progresivno propadanje Pančevačkog mosta Saniranjem prilaznih konstrukcija izbegnuto progresivno propadanje Pančevačkog mosta
Studija o zabrani saobraćaja za vozila preko 12 tona na Pančevačkom mostu urađena je shodno stanju prilaznih konstrukcija, što je bila jedna od mera... Saniranjem prilaznih konstrukcija izbegnuto progresivno propadanje Pančevačkog mosta

Studija o zabrani saobraćaja za vozila preko 12 tona na Pančevačkom mostu urađena je shodno stanju prilaznih konstrukcija, što je bila jedna od mera u odnosu na ispitivanja da se ograniči težak saobraćaj, kaže za Biznis.rs savetnik projektantske kuće Mostprojekt Radomir Radičević.

„Studijom Mostprojekta je utvrđeno da su potrebne hitne sanacije, da se podupru konstrukcije koje su bile neophodne i da se raspiše tender za projekat novih konstrukcija, jer smo ocenili da je sanacija neracionalna“, ističe Radičević.

On dodaje da su sve predložene mere odmah sprovedene, da su konstrukcije sanirane kako bi se zaustavilo progresivno propadanje, a da se najduže čekalo na implementaciju o zabrani saobraćaja za teška vozila, jer je bilo potrebno da se Grad Beograd i JP Putevi Srbije usaglase po tom pitanju.

Tender za raspisani idejni projekat izgradnje novih konstrukcija je u toku, tako da čekamo da vidimo predložena rešenja, jer lokacijski uslovi treba da obuhvate saobraćaj po više varijanti, navodi Radičević.

Iz JP Putevi Srbije saopšteno je da je na Pančevačkom mostu na snazi zabrana kretanja vozila čija ukupna masa prelazi 12 tona i teški saobraćaj je preusmeren na Pupinov most. Zabrana važi za teška teretna vozila, ne za gradski i međugradski prevoz, navodi se u saopštenju.

Dalje objašnjavaju da je to učinjeno na osnovu detaljnog specijalističkog pregleda prilaznih konstrukcija Pančevačkog mosta, koji je obavila licencirana projektantska kuća Mostprojekt.

Zbog oštećenja koja su evidentirana pregledom, u konačnom izveštaju, kao jedna od hitnih mera po kojoj je neophodno postupiti, dato je i preusmerenje teretnog saobraćaja ukupne mase veće od 12 tona na alternativne putne pravce. Navedena mera je neophodna kako bi se obezbedila stabilnost i nosivost konstrukcije.

U skladu sa zaključkom sa detaljnog specijalističkog pregleda, u saradnji sa Gradom, pristupilo se izradi projekta privremene saobraćajne signalizacije za izmenu režima saobraćaja na državnim putevima radi privremenog regulisanja kretanja teških teretnih vozila ukupne mase veće od 12 tona.

Krajem septembra u izjavi za naš portal direktor Puteva Srbije Zoran Drobnjak je rekao da za Pančevački most ne postoji mogućnost sanacije, zbog čega će biti srušen, a pored njega će prethodno biti izgrađen novi most i neće biti prekida saobraćaja. Izgradnja novog mosta preko Dunava koštala bi oko 200 miliona evra, rekao je tada Drobnjak za Biznis.rs.

Kako je naveo, došlo je vreme za rušenje popularnog „Pančevca“, jer je most star, a u naredne tri ili četiri godine u njegovoj blizini nići će novi most.

Tagovi
SAOBRAĆAJ

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.