Najnovije poslovne vesti Biznis.rs
Direktor Puteva Srbije Zoran Drobnjak potvrdio za Biznis.rs

„Pančevac“ će biti srušen, novi most preko Dunava koštaće 200 miliona evra

AutomobiliFirme u fokusuLifestyleSrbijaU fokusuVesti

24.9.2021 13:58 Autor: Julijana Vincan 9

„Pančevac“ će biti srušen, novi most preko Dunava koštaće 200 miliona evra „Pančevac“ će biti srušen, novi most preko Dunava koštaće 200 miliona evra
Za Pančevački most u Beogradu ne postoji mogućnost sanacije, zbog čega će biti srušen, a pored njega će prethodno biti izgrađen novi most i... „Pančevac“ će biti srušen, novi most preko Dunava koštaće 200 miliona evra

Za Pančevački most u Beogradu ne postoji mogućnost sanacije, zbog čega će biti srušen, a pored njega će prethodno biti izgrađen novi most i neće biti prekida saobraćaja. Izgradnja novog mosta preko Dunava koštala bi oko 200 miliona evra, rekao je za Biznis.rs direktor Puteva Srbije Zoran Drobnjak.

Kako je naveo, došlo je vreme za rušenje popularnog ‘Pančevca’, jer je most star, a u naredne tri ili četiri godine u njegovoj blizini nići će novi most.

„Prvo moramo da sagradimo novi most, kako bismo srušili stari. Ne možemo da samo srušimo Pančevački most, jer šta ćemo posle sa tim narodom preko Dunava? Pre svega moramo da uradimo projekat, kako bismo videli da li tamo uopšte ima mesta za tako nešto, pa da onda izgradimo nove saobraćajnice i povežemo taj most. Radimo projekte za rampe za most sa obe strane, a onda sledi projekat novog mosta. Potom idemo da tražimo sredstva, pa gradimo novi most, a stari rušimo. Onda će Beograđani, a posebno građani Borče, Koteža, Opova, Pančeva i drugih mesta preko reke biti zadovoljni“, izjavio je Drobnjak za naš portal.

On je dodao da je Pančevački most star, ali da o njemu vode računa Grad Beograd, Ministarstvo saobraćaja i Železnica, dok Putevi Srbije vode računa o kolovozu, kuda ide saobraćaj, i on se uvek prati.

„Vodi se računa da ne dođe do nekog problema, reagujemo, saniramo ga. U planu je da se uradi i jedan most u Vinči, imamo da radimo sektor obilaznice od Beograda do Pančeva, zatim preko Dunava u Smederevu. Dunav je ozbiljna reka, mnogo je teže raditi most na njemu nego na Savi. Na obilaznicama oko Beograda postoje problemi i u pravcu Pančeva se uz teškoće radi tunel, zbog problema sa regulisanjem saobraćaja tokom izgradnje“, naglasio je naš sagovornik.

Direktor Puteva Srbije objasnio je da, iako se prethodnih godina govorilo o sanaciji i rekonstrukciji, to nije moguće, kao i da je potpuno neisplativo, budući da je most oštećen sve do samog temelja. Tačna lokacija novog mosta i udaljenost od ‘Pančevca’ trenutno nisu poznati.

Pančevački most
Foto: Wikimedia Commons

„Pančevački most je veoma star, problem je svaki deo mosta, pa i stubovi i sam temelj. Ne treba bacati novac na sanaciju, jer je nemoguća. Kada most ima više od 60 godina, kao što je slučaj sa Pančevačkim, sanacije se vrlo retko rade. To smo uradili na Gazeli, na mostu koji je bio star 30 godina, i to je koštalo 55 miliona evra, jer nije postojala alternativa, niti mesto za novi most. Potrebno je više stručne snage, rukovodilaca građevinskim mašinama i zanatskih radnika koji bi bili prisutni na izgradnji putne infrastrukture i mostova“, istakao je Drobnjak.

Podsećanja radi, još 2006. godine detaljnim pregledom betonskih rekonstrukcija utvrđen je veliki broj oštećenja na Pančevačkom mostu, dok su 2008. godine uočena još veća pogoršanja i to na osnovnim konstruktivnim elementima. U oktobru prošle godine obnovljena je javna nabavka za izradu tehničke dokumentacije za rušenje i izgradnju prilaznih konstrukcija mosta. Još tada stručnjaci su smatrali da je neophodna rekonstrukcija mosta i njegovih prilaznih konstrukcija.

JP Putevi Srbije tada je raspisalo javnu nabavku za izradu tehničke dokumentacije za rušenje i izgradnju prilaznih konstrukcija na desnoj obali Pančevačkog mosta, na potezu od Bogoslovije do Krnjače. Procenjena vrednost javne nabavke je do 70 miliona dinara bez poreza na dodatu vrednost.

Pregledom mosta 2018. godine konstatovano je širenje oštećenja koje je predmet projekta sanacije, a otklanjanje određenih oštećenja evidentiranih ovim pregledom svrstano je u hitne mere. Kao neki od ključnih problema navedeni su prekinuti kablovi, oštećenje betona, armature, rebara, greda i stuba.

Pančevački most jedan je od dva mosta koji se nalaze na Dunavu i prvobitno se zvao Most kralja Petra Karađorđevića, koji je još 1935. godine svečano otvorio knez-namesnik Pavle Karađorđević. Most na Dunavu nije preživeo Drugi svetski rat, ali je obnovljen 1946. godine.

  • Anna

    24.9.2021 #2 Author

    Kakve gluposti- kada je most star 60 godina treba ga srušiti!!! Mostovi u Budimpešti preko Dunava stari su preko 150godina i preko njih se odvija saobraćaj. Ali treba pokazati kakvi su ovo „stručnjaci“ podići će most za tričavih 200 miliona evra umesto da urade sanaciju za 55.

    Odgovori

    • LaraCroft

      24.9.2021 #3 Author

      Ne bih se upuštala u objašnjavanje zašto je neophodno da se most sruši.Kažu ribari da se pravo stanje vidi odozdo,sa vode.A ja vam predlažem da se jednom prošetate preko mosta,iz vozila se ne vidi prava slika i prilika.

      Odgovori

      • Christian Bale

        24.9.2021 #4 Author

        Ne biste se upuštali, ali se ipak upustiste… Kažu ribari, velite? Pa gde ćete kompetentnijeg za sanaciju mostova od ribara. I Drobnjaka. Ali dok je takvih kao što ste vi – biće i vune za šišanje.

        Odgovori

    • strasno

      25.9.2021 #5 Author

      Valjda su gradjani zaslužili ma drugoj strani reke novi most.A ne da razmišljaju dal će se srušiti kad prelaze preko njega.Nek udari zemljotres kao u Zagrebu pola bi se Beograda srušilo.

      Odgovori

  • Mr Dr

    24.9.2021 #6 Author

    Priča koja ne pije vodu , ali kao i sve kod nas , klasično ( na)pumpavanje cena i guranje “ stručnjaka “ da opipaju puls ili ( biznis ) želje političara !

    Odgovori

  • Gaga

    24.9.2021 #7 Author

    Treba zapamtiti ovih dvesta miliona. Kladim se da ce narasti na milijardu i dvesta miliona. Sta je to za nas…

    Odgovori

  • Ing

    25.9.2021 #8 Author

    Nazalost pančevac jest za rusenje. Treba tekst pročitati kompletan. Problem pančevca je opterećenje koje je dvostruko i željeznica i drumska vozila. Problem je i konstrukcija koja je radjena u ratne godine II svetskog rata. Teško se može pančevac porediti sa mostovima u Buduimu i Pešti. Nije to ni za poredjenje. Novi most ima mesto na Adi Huji u pravcu Mirjrvskog bulevara i tako bi se dobila dva mosta i resila povezanost Banata i Beograda i gužve bi se smanjile. Još jedan most na Dunavu treba u nastavku beogradske obilaznice na Pančevačku stranu i da se poveze sa obilaznicom oko Pančeva i ka Vršcu. Tad će biti gotov prsten i biće moguće širenje grada a i lako će se moći stizati i odlaziti.

    Odgovori

    • zmau

      27.9.2021 #9 Author

      Ako je problem opterećenje, onda ajde da ga rasteretimo. Ako već – kao što planiraju – prebace železnicu i drumska vozila na novi most, zašto bismo onda rušili most ? Zašto ne bi ostao da služi za laki (nemotorni) saobraćaj ?

      Odgovori

  • Bojan

    25.9.2021 #10 Author

    Rusi, podizi nov za 300 miliona i napavite jos jedan kod Rospi Cuprije za jos jedno 300!
    Samo cepamo i punimo dzepove.

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...