Neobičan spoj e-trgovine I igranja igrica

Singapurska aplikacija Shopee osvaja Aziju i Južnu Ameriku

Hi-techLifestyleSvetVesti

30.8.2021 08:21 Autor: Redakcija Biznis.rs

Singapurska aplikacija Shopee osvaja Aziju i Južnu Ameriku Singapurska aplikacija Shopee osvaja Aziju i Južnu Ameriku
Aplikacija za e-kupovinu sa najvećim brojem preuzimanja u Brazilu je Shopee. Taj uspeh je postigla posle dve godine na ovom tržištu, drugačijim pristupom od... Singapurska aplikacija Shopee osvaja Aziju i Južnu Ameriku

Aplikacija za e-kupovinu sa najvećim brojem preuzimanja u Brazilu je Shopee. Taj uspeh je postigla posle dve godine na ovom tržištu, drugačijim pristupom od konkurencije, koji između ostaog podrazumeva i igranje povremenih međuigrica koje pobednicima donose besplatne kupone za kupovinu.

Kompanija Sea Group sa sedištem u Singapuru razvila je ovu aplikaciju, tako što je kombinovala kupovinu na internetu sa igranjem video igara, segmentom koji zasebno razvija njeno odeljenje Garena, koje je u Brazilu već poznato kao tvorac igrice Free Fire, osam kvartala zaredom najpreuzimanije u svojoj kategoriji.

Na domicilnom tržištu, Shopee je posle samo pet godina od otvaranja postao najposećeniji sajt za e-kupovinu u čitavoj jugoistočnoj Aziji, piše agencija Reuters. Da bi došao do prvog mesta, pretekao je Lazadu, koju podržava kineska Alibaba Group Holding Ltd, i Tokopediu, koju podržava japanska SoftBank Group Corp.

„Shopee se u jugoistočnoj Aziji pojavio relativno kasno, ali je zato učio kako su drugi rešavali postojeće probleme, a zatim izgradio sopstveni sistem kako bi ih prevazišao“, rekao je analitičar Điangan Li iz savetodavne kompanije Momentum Works, prenosi Reuters.

Brazilski rast bez presedana, s druge strane, poguran je izbijanjem pandemije virusa Covid-19, koji je udaljio potrošače od fizičkih prodavnica, povećavši obim e-trgovine u 2020. godini za 44 odsto na 42 milijarde dolara, pokazali su podaci brazilske platne kompanije EBANKS. Shopee ne samo da ima najveći broj preuzimanja, već u njemu Brazilci provode i najviše vemena kada su online.

Ipak, u potrazi za rastom, Shopee i dalje gubi novac. U drugom kvartalu ove godine, gejmerski deo grupacije, Garena, ostvario je korigovanu zaradu pre kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) od 740,9 miliona dolara, dok je čitava grupa izgubila 579,8 miliona dolara. Razlog za to je što se novac koji pristiže iz jedne grane biznisa agresivno investira na veliko brazilsko tržište.

Shopee sad planira širenje u Čileu, Meksiku i Kolumbiji, ali tamo još uvek nema podršku u vidu sopstvene radne snage, niti lokalnih influensera na mreži. To će sve dodatno da košta kompaniju.  

Procenjuje se da je ukupna vrednost robe koja je preko aplikacije Shopee prodata u Brazilu oko 2,27 milijardi američkih dolara. Najveći izazov, a ujedno i izvor većina troškova u ovoj ogromnoj zemlji, predstavlja uvremenjena dostava poručene robe.

Shopee, odnosno Sea grupacija, delimično je u vlasništvu kineskog diva Tencenta.

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.