Solinski Include pokreće novu rundu finansiranja
3.12.2021 09:33 Autor: Redakcija Biznis.rs
Solinski Include, kompanija preduzetnika Ivana Mrvoša poznata po pametnim klupama, kreće u novu Funderbeam kampanju. Iako je ona iznosom skromnija od prethodnih, između 400.000 i milion evra kapitala, dolazi sa velikom ambicijom – premostiti nestašicu čipova.
Kako navodi dvadesetšestogodišnji Ivan Mrvoš, u poslednje dve godine kompanija je radila na razvoju novih rešenja kako bi proširili svoje poslovanje dalje od proizvodnje klupa, te razvili proizvode koji rešavaju konkretne probleme u gradovima, od otpada do merenja kvaliteta vazduha.
“S ovom rundom finansiranja ciljamo da prevaziđemo globalne izazove koje svi imaju, između ostalih i nestašicu čipova. Osigurali bismo da u sopstvenoj proizvodnji možemo da radimo cele pločice, čime bi iz više izvora mogli da kupujemo čipove, što bi nam značajno ubrzalo proizvodni proces”, kaže Mrvoš.
Include ima “punu knjigu porudžbina do marta” koja uključuje više od stotinu proizvoda – pametnih klupa kao i merača kvalitet vazduha.
“Radi se o oko 300.000 evra prodanog, a neisporučenog. Do marta bi se i situacija trebalo da se stabilizuje, te da stvorimo zalihu proizvoda, pa kada kupci naruče, da možemo isporučivati u par dana”, objašnjava.
Najnovija kampanja putem Funderbeama je za ovu kompaniju treća po redu. Solinski Include je 2017. postala prva hrvatska kompanija na toj platformi, piše Poslovni.hr.
U godini prije pandemije postavili rekord za najveću domaću kampanju na toj platformi do danas, s prikupljenih 1,5 miliona evra.
Aktuelna runda, svojevrsna ‘pre-series B runda’, uvertira je u veliku kampanju od 5,5 miliona evra koju planiraju krajem 2022. godine, o čemu su već u kontaktu s fondovima rizičnog kapitala.
Pročitajte još:
Uslov za to je skaliranje proizvodnje i prihoda na željenih 200.000 evra mesečno (sa sadašnjih oko 110.000) što otvara vrata za razgovore s većim fondovima, a potencijalno u budućnosti korak je u smeru da odškrinu vrata Sjedinjenih Američkih Država.
Include se na preduzetničku scenu uspeo Steora pametnim klupama, a krajem 2020. godine krenuo je u smeru rešavanja nekih od najvećih globalnih izazova. Uz nedavno predstavljene Aerys stanice za merenje kvaliteta vazduha to uključuje Terra koševe koji smanjuju prikupljanje otpada za 80 odsto. Danas Include izvozi u 59 zemalja i više od 500 gradova sveta, dok se matični Solin može pohvaliti s čak jednom klupom.
“Otkad je krenuo Funderbeam, Ivan Mrvoš bio je prv osoba koju smo Ivana Gažić i ja identifikovale kao dobru mladu osobu za Funderbeam. Ovo nam je treća kampanja u četiri godine, a procenjena vrednost kompanije je danas 17 miliona evra”, govori vodeća investitorka Ivana Šoljan.
Kako smatra Šoljan, koja je u Include do sada uložila oko 200.000 evra, Include je jedna od budućih velikih firmi s ovog područja koja će postati svetska firma.