reditelj najgledanije serije o ogromnoj konkurenciji i teškoćama 21. veka

Squid Game pokreće pitanje o modernom sistemu kapitalizma

KulturaLifestyleSvetVestiZanimljivosti

18.11.2021 20:32 Autor: Redakcija Biznis.rs

Squid Game pokreće pitanje o modernom sistemu kapitalizma Squid Game pokreće pitanje o modernom sistemu kapitalizma
Reditelj Netflix-ove serije Squid Game Vang Dong-Juk (Hwang Dong-hyuk), koja je po gledanosti na vrhu liste, rekao je u četvrtak da je napravio ovaj... Squid Game pokreće pitanje o modernom sistemu kapitalizma

Reditelj Netflix-ove serije Squid Game Vang Dong-Juk (Hwang Dong-hyuk), koja je po gledanosti na vrhu liste, rekao je u četvrtak da je napravio ovaj projekat kako bi pokrenuo pitanja o modernom sistemu kapitalizma zbog kojeg se mnogi ljudi „osećaju kao da stoje na litici svaki dan“.

„Mislio sam da u 21. veku, možda, vidimo granice kapitalizma“, rekao je Vang na Seulskom digitalnom forumu, jednodnevnom događaju održanom u glavnom gradu Južne Koreje.

„Svi se sada nalazimo u jednoj ogromnoj konkurenciji, a kada jednom ne uspete u tom takmičenju, više se ne možete oporaviti od toga. Sve više srljate na dno društva“, rekao je reditelj, prenosi UPI.

Squid Game je najgledanija serija ikada na gigantu za strimovanje, priča se odvija između 456 ljudi koji igraju dečije igrice za novčanu nagradu od 40 miliona dolara, posledica gubitka u ovoj igri je smrt.

Vang je rekao da protagonista serije, Seong Gi-hun (Lee Jung-jae), postavlja pitanja o tome ko stoji iza okrutne igre i zašto se ona igra.

Foto: Pixabay.com

„Želeo sam da postavim isto pitanje svima nama“, rekao je 50-godišnji reditelj.

„Ne samo u Koreji, već i u drugim kapitalističkim društvima, svima koji žive u 21. veku koji doživljavaju toliki bol i podnose teškoće. Ko je stvorio ovaj sistem takmičenja, ko nas je gurnuo u sistem zbog kojeg se svaki dan osećamo kao da stojimo na vrhu provalije?“, zapitao se reditelj.

Serija od devet epizoda, koja je premijerno prikazana u septembru, zauzela je vrh Netflixove top liste u sve 83 zemlje u kojima je bila dostupna za gledanje. Squid Game je tokom prvih 28 dana zabeležio minutažu od 1,65 milijardi sati, što je dvostruko više od najbližeg konkurenta, drame Bridgerton.

Nazvana po stvarnoj korejskoj dečijoj igrici, Squid Game se fokusira na očajne likove opterećene dugovima i one koji žive na marginama društva, uključujući fabričkog radnika iz Pakistana i severnokorejskog izbeglicu. Iako su mnogi detalji serije specifični za Južnu Koreju, Vang je rekao da je svesno pokušao da prikaže scenario koji bi odjeknuo širom sveta.

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.