SRBIJA KAO SIGURNA DESTINACIJA Predstavljen program sertifikacije hotelskih i ugostiteljskih objekata

BiznisSrbijaTurizamVesti

18.8.2020 16:43 Autor: Redakcija Biznis.rs

SRBIJA KAO SIGURNA DESTINACIJA Predstavljen program sertifikacije hotelskih i ugostiteljskih objekata SRBIJA KAO SIGURNA DESTINACIJA Predstavljen program sertifikacije hotelskih i ugostiteljskih objekata
Udruženje hotelsko- ugostiteljske privrede (HORES), predstavilo je program sertifikacije hotelskih i ugostiteljskih preduzeća „Čisto i sigurno“ koji ima za cilj da obezbedi sigurniji i... SRBIJA KAO SIGURNA DESTINACIJA Predstavljen program sertifikacije hotelskih i ugostiteljskih objekata

Udruženje hotelsko- ugostiteljske privrede (HORES), predstavilo je program sertifikacije hotelskih i ugostiteljskih preduzeća „Čisto i sigurno“ koji ima za cilj da obezbedi sigurniji i bezbedniji boravak domaćim i stranim turistima u našoj zemlji za vreme i posle pandemije virusa korona, kao i da predstavi Srbiju kao sigurnu destinaciju.

Program sertifikacije je urađen na osnovu preporuka Svetske zdravstvene organizacije, Vlade Srbije, Ministarstva zdravlja i Instituta za javno zdravlje „Batut“.

Po ugledu na nacionalne evropske asocijacije članice HOTREK, HORES je kreirao pečat „Čisto i sigurno“, kojim će se razlikovati hoteli, drugi smeštajni objekti i restorani po tome koliko se pridržavaju higijenskih i zdravstveno – bezbednosnih propisanih standarda.

Sertifikat – pečat hotelijeri i drugi ugostitelji dobijaće na šest meseci, kazao je na konferenciji za medije direktor HORES Georgi Genov koji je istakao i da će oni objekti koji dobiju pečat biti stalno pod kontrolom.

Genov je kazao da je za njih važno pitanje kako će izgledati postpandemijski svet i turisti posle, a da im je najvažnija sigurnost i bezbednost, kako radnika u ugostiteljskim objektima, tako i gostiju.

Ono što je označio kao problem jeste vraćanje stranih turista u našu zemlju, posebno u gradove, prvenstveno Beograd i Novi Sad, gde se beleži manji profit za 70 odsto u hotelijerstvu u odnosu na prošlu godinu.

Genov navodi i da planinski i banjski turizam ove godine se održava zahvaljujući domaćim turistima.

„Svi se spremaju za novu trku od marta. Hotelijeri mogu da dignu nivo higijene na što veći nivo, kako bi gost bio zadovoljan. Svi moramo da budemo uključeni da do marta podignemo higijenu na najveći nivo, da hotelijeri podignu uslugu na viši nivo“, kazao je Genov.

Prema njegovim rečima, od proleća 2021. godine se može očekivati i proboj novih tehnologija u hotelima gde će biti omogućeno da gostima usluge budu pružene beskontaktno, putem mobilnih telefona, a da peškiri i sredstva za higijenu budu u ekološkim kesama.

Državni sekretar Ministarstva turizma, trgovine i telekomunikacija Miroslav Knežević kazao je da su ovom projektu pružili podršku jer objedinjuje sve bezbednosne i zdravstvene preporuke, a za cilj ima da se objekti što bolje pripreme i svojim gostima pruže sigurnost kada je reč o higijeni.

Prema njegovim rečima, u ovom momentu, kada je u pitanju domaći turizam, popunjeni su kapaciteti i to na destinacijama koje su bile poznate, ali i na manje afirmisanim destinacijama.

„Sada nam ostaje da čekamo da se ova situacija na globalnom nivou smiri jer dolazak stranih turista ne zavisi samo od nas, a mi treba da budemo spremni kada se otvore granice i strani turisti krenu ponovo da dolaze kod nas“, kazao je Knežević.

V.d. direktora Turističke organizacije Srbije Marija Labović kazala je da je TOS prepoznala projekat „Čisto i sigurno“ kao izuzetno značajan i to ne samo za vreme trajanja epidemije, već i za post kovid vreme.

„Sve destinacije u svetu su se suočile sa istim problemom i zato nam je važan ovaj projekat kako bi se vratilo poverenje putnika u njihovu bezbednost. Niko ne može 100 odsto da garantuje bezbednost, ali je važno da je država napravila korak ka tome da pokaže da brine o sigurnosti putnika“, kazala je Labović.

Kako je navela, u Srbiji su popunjeni kapaciteti kada su u pitanju domaći turisti, a ono što je izazov jeste privući strane goste jer se i epidemiološke restrikcije razlikuju u zemljama širom sveta.

„U narednom periodu najviše ćemo se posvetiti domaćim i turistima u regionu, ali to ne znači da ćemo zapostaviti ni strane turiste. I u inostranstvu treba da se promovišemo“, kazala je Labović.

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.