Apsolventkinje ekonomije razvile platformu za online podučavanje
Firme u fokusuInovacijePoslovanjePreduzetnikSrbija
10.5.2022 10:23 Autor: Julijana Vincan 11
Početkom aprila startap kompanija EasyPass podržana je od strane Fonda za inovacionu delatnost kroz program „Katapult“, kao i akceleratorskim programom „Univerzum“ kompanije Mozzart. Donedavno su Jana Antić i Marijana Jovanović sve finansirale same, iz sopstvenih izvora, a trenutno su u potrazi za investicijama kako bi se njihova priča proširila i na inostrana tržišta.
EasyPass.rs je digitalna platforma osnovana pre samo godinu dana, sa vizijom da pomogne studentima da dostignu svoj maksimalni potencijal kroz inovativno online podučavanje. Reč je o studentskom startapu koji olakšava i ubrzava proces zakazivanja privatnih časova.
„Imale smo ovu ideju još kao studentkinje ekonomije. Suočene s nedostatkom vremena, a u želji da savladamo mnoštvo novih znanja, pitale smo se kako ubrzati, unaprediti i istovremeno pojednostaviti obrazovni proces. Ali, nipošto nauštrb kvaliteta“, pričaju naše sagovornice.
Još tada su se uverile u prednosti digitalizacije i online dostupnosti mnogih sadržaja. Takođe su bile svesne da su svi studenti, baš kao i đaci osnovnih i srednjih škola, u stalnoj potrazi za dobrim nastavnicima koji će im kroz privatne časove pomoći u savladavanju gradiva.
„Doći do dobrih profesora nije bilo lako. Raspitivanje, traženje broja telefona na Facebook grupama, oglasi na autobuskim stanicama ili u novinama, iziskivali su puno vremena. I tada nam je sinula ideja. Mnogobrojnim platformama za online učenje treba dodati i onu putem koje će se jednostavno i brzo pronalaziti – profesori“, obrazložile su Antić i Jovanović.
S druge strane, kako ističu, trebalo je omogućiti profesorima, kao i ostalima koji poseduju određeno znanje vezano za neku oblast, da svoje usluge ponude javnosti, odnosno potencijalnim učenicima. Tako se rodila ideja o neophodnom i jednostavnom povezivanju dve strane u nekoliko klikova.
„Način zakazivanja časova na platformi je vrlo jednostavan. Korisnicima je ponuđeno više kategorija iz različitih edukativnih oblasti poput jezika, matematike, informatike i ostalih predmeta koji se pohađaju tokom osnovnog i srednjoškolskog obrazovanja, kao i na fakultetu, a uslugu mogu u potpunosti prilagoditi svojim potrebama, budžetu i preferencijama u pogledu mesta održavanja časa. Beneficije sajta ne odnose se samo na studente, već i na profesore. Njima je omogućena vidljivost i promocija velikom broju korisnika, veći broj zakazanih časova i time dodatna zarada“, objasnile su mlade preduzetnice.
Samu ideju razvile su potpuno samostalno, ali njihova ljubav prema preduzetništvu datira iz detinjstva.
„Obe smo odrastale u preduzetničkim porodicama i to je umnogome doprinelo razvoju načina razmišljanja koji trenutno imamo i pristupa rešavanju problema. Nadalje se ljubav prema biznisu dodatno razvijala na fakultetu, jer smo obe završile ekonomiju. Naravno, velika podrška porodice i prijatelja nam mnogo znači i motiviše nas. Iako možda većina njih ne može da nam pomogne sa nekim konkretnim izazovima, njihovo iskreno mišljenje i testiranje novih funkcija na sajtu pomaže nam u donošenju odluka“, naglasile su Antić i Jovanović.
Za početak samo na domaćem tržištu
EasyPass trenutno posluje samo na teritoriji naše zemlje, pa su samim tim i njihovi korisnici iz Srbije.
„Kako se naša platforma kategoriše kao ‘marketplace’, imamo dve grupe korisnika. Sa jedne strane roditelje koji zakazuju privatne časove za svoju decu i studente, a sa druge strane predavače, odnosno kompetentne pojedince koji žele da podele svoje znanje sa drugima u formi privatnih online časova“, navode Jana i Marijana.
Dodaju da žele da EasyPass bude prva misao svim studentima kojima je potrebna pomoć pri učenju.
„U narednih nekoliko meseci planiramo proširenje tima, rad na poboljšanju same platforme i implementaciju novih alata koji će dodatno olakšati korišćenje sajta. Želimo da omogućimo našim profesorima da sve što im treba za zakazivanje i organizaciju časova imaju na jednom mestu. To će, pored mogućnosti uređivanja profila, statističkih podataka o pregledima i broju zakazanih časova, podrazumevati i ažuran kalendar gde će moći da prate svoje popunjene termine“, ističu naše sagovornice.
Pored unapređenja funkcionalnosti platforme, među kratkoročnim ciljevima im je i proširenje na region. Zatim planiraju i dalju ekspanziju. S obzirom na to da su donedavno sve finansirale same, a da postoje tek oko godinu dana, može se reći da im i nije trebalo mnogo vremena da dođu do prvih pravih rezultata.
„Međutim, ako bismo računale u satima rada provedenim na ovom projektu, uložile smo mnogo truda. Doći do prvih rezultata podrazumeva punu posvećenost, odricanje od slobodnog vremena, istrajnost“, naglasile su Antić i Jovanović.
Uzimajući u obzir potrebu tržišta za ovakvom vrstom usluga, one smatraju da ne postoji veliki broj konkurenata na teritoriji Srbije, kao ni u regionu.
„EasyPass možda nije jedina platforma ovog tipa, ali pristup temi neformalne edukacije, konstantna podrška korisnicima i okupljanje zajednice na mrežama oko ove teme nas posebno izdvajaju. Naša najveća konkurencija su zapravo neformalne preporuke na koje su ljudi navikli“, primetile su naše sagovornice.
Na EasyPass-u postoji opcija ocenjivanja profesora i ostavljanja komentara, tako da se odluka o izboru iz velike baze dostupnih predavača može doneti i na osnovu utisaka učenika i roditelja koji su već imali čas.
„EasyPass smo pokrenule u trenutku kada smo bile apsolventi. Ovo je od posebnog značaja zato što su nam problemi sa kojima se susreću studenti i svi mladi ljudi na polju obrazovanja veoma poznati i bliski. Zato svim studentskim nedaćama pristupamo jako posvećeno i efikasno ih rešavamo. Takođe, smatramo da je jednostavnost korišćenja platforme jako bitna, pa se trudimo da to posebno istaknemo“, navele su Antić i Jovanović.
Vizija im je, kako kažu, ostala ista – da svaki učenik/student može da iskoristi svoj potencijal uz adekvatnu pomoć kroz individualne privatne časove, bez obzira na okolnosti. Biznis plan konstantno prilagođavaju tržištu i razmatraju šta sve može da doprinese da ideja bude što uspešnija i dragocenija korisnicima.
Višestruki izazovi u poslovanju
Glavni izazov sa kojim su se susrele odmah na početku jeste izgradnja marketplace-a, odnosno kako uskladiti ponudu i tražnju.
„Sa jedne strane, imati dovoljno predavača koji se zadržavaju na platformi, jer studenti žele da pronađu pomoć brzo i vratiće se na platformu samo ako su pronašli ono što im je potrebno. Sa druge, obezbediti predavačima dovoljan broj zakazanih časova“, otkrile su naše sagovornice.
Dodaju da je, kada se pokreće biznis, bitno verovati u uspeh, dok se ostale stvari rešavaju u hodu.
Pročitajte još:
„U glavi nam stalno odzvanja rečenica ‘Preduzetnik je osoba koja uvek nađe način’, pa tako trenutno imamo dva praktikanta i nadamo se da ćemo uskoro proširiti tim i zaposliti ljude. Pored digitalnog oglašavanja dovijamo se na razne načine da promovišemo platformu, a kako je u pitanju digitalna platforma za pružanje usluga, mesto odakle radimo nije nampresudno“, primetile su Antić i Jovanović.
Takođe kažu da često govore kako mnogo rade, ali da mnogo i greše.
„Ipak, što više grešimo, sve smo bolji i bolji. Verujemo da je tako sa skoro svakim preduzetničkim poduhvatom i da je to najbolji način da se dođe do idealnog proizvoda/usluge za korisnike“, zaključile su naše sagovornice.
U potrazi za investicijom od 250.000 evra
„Od Fonda za inovacionu delatnost smo, kroz program koji finansira Svetska banka, dobili 20.000 evra. Pored finansijske podrške, u okviru akceleratorskog programa u trajanju od tri meseca dobili smo mentora koji nam redovno pomaže, i pristup velikom broju eksperata u raznim oblastima koje možemo da kontaktiramo. U toku programa imamo događaj na kojem ćemo prezentovati naš napredak velikom broju investitora. Od kompanije Mozzart dobili smo finansijsku podršku od 2.500 evra, coworking prostor za rad i mentorska predavanja. Trenutno smo u potrazi za investicijom od 250.000 evra kako bismo se proširili na region“, pričaju Jana Antić i Marijana Jovanović.
DEKSI
10.5.2022 #1 AuthorLepo, značiće studentima svakako.
IVAN
10.5.2022 #2 AuthorSvi smo mi nekada bili studenti 😉
MIŠKOVIĆ
10.5.2022 #3 AuthorB R A V O !!!
ovako se ostvaruje veliki uspeh. hrabro, siguno uvoditi inovacije. dobar proizvod uvek nađe put do kupca. svaka ćast za mlade ekonomistkinje
BOJANA
10.5.2022 #4 AuthorBravooo za studente
JANA
10.5.2022 #5 AuthorLepo je videti mlade ljude spremne za rad ,svaka cast
SNEZANA
10.5.2022 #6 AuthorU danasnjem vremenu to je veliki uspeh
IVAN
10.5.2022 #7 AuthorZnace da to iskoriste
TATJANA
10.5.2022 #8 AuthorBravo i za njih i za finansijere
kaćica
10.5.2022 #9 AuthorBravo za ideju mnogima ce biti od koristi.
GOCA BG
10.5.2022 #10 AuthorZa svaku pohvalu za ovakve inovacije!
NINO
11.5.2022 #11 AuthorBravo za biznis.rs da i ovakvu vest ispromovise. To je nesto cime se ponosimo.
TINA
15.5.2022 #12 AuthorSuper je. Korisno za studente