Auto-put kroz Beograd zvanično postao moto-put, brzina ograničena na 100 km/h
AutomobiliInfrastrukturaSrbija
31.3.2024 11:33 Autor: Redakcija Biznis.rs 11
Auto-put kroz Beograd, od Petlje Bubanj potok do Petlje Beograd, od subote je zvanično moto-put, nakon što je stupila na snagu Uredba Republike Srbije kojom je ova sabraćajnica prekategorisana.
Damir Okanović, direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja, objašnjava da je službeni naziv ove saobraćajnice sada moto-put M11, na njoj opet postoji zaustavna traka, a maksimalno ograničenje brzine je 100 kilometara na sat, piše Blic.
Okanović podseća da je u oktobru 2023. godine Vlada Srbije ovu saobraćajnicu prekategorisala iz statusa auto-puta u status državnog puta drugog B reda, što je državni put najniže kategorije.
„Samim tim je na tom putu bilo dozvoljeno kretanje bicikala, pešaka, traktora, zaprežnih vozila, radnih mašina i mopeda i, takođe, samim tim je zaustavna traka prestala da postoji. Od ponoći ponovo imamo zaustavnu traku i zabranu kretanja svih ovih učesnika u saobraćaju koje sam naveo, a razlika između auto-puta i moto-puta je što je sada najveća dozvoljena brzina do 100 kilometara na čas“, ističe Damir Okanović.
On dodaje i da ova saobraćajnica, odnosno novi moto-put, ne ide do Dobanovačke, već do Petlje Beograd koja je pre Dobanovačke.
Ukazuje i da na pojedinim deonicama ove saobraćajnice, i dalje postoje deonice gde je saobraćajnom signalizacijom dozvoljeno više od 100 kilometara na čas, pa se postavlja pitanje kako će se to regulisati u praksi, odnosno da li će biti kažnjavani vozači ukoliko voze brže, odnosno poštuju saobraćajne znake.
Okanović objašnjava da tu sada imamo sukob pravnog i faktičkog stanja na terenu – saobraćajna signalizacija govori suprotno Zakonu.
Pročitajte još:
„Vlada je rekla da je moto-put, a signalizacija je drugačija u odnosu na ono što predviđa moto-put, pa imamo sukob onoga što je na terenu. Kada govorimo o vozačima, oni imaju pravo da se uzdaju u saobraćajnu signalizaciju. Svaki učesnik u saobraćaju ima pravo da veruje da je saobraćajna signalizacija u skladu sa Zakonom i ostalim pravnim aktima, čak i ako je na pojedinim deonicama u neskladu sa Zakonom. S tim u vezi, učesnici u saobraćaju ne bi trebalo da snose posledice. Bitno je napomenuti da, što se tiče sudova, tužilaštva i saobraćajne policije, to je sada moto-put i oni treba da se ponašaju u skladu sa Zakonom“, kaže direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja.
BLIZANAC
31.3.2024 #1 AuthorDugo se čekalo na ovo
MAXMAD
31.3.2024 #2 AuthorObećavajuće!
MAXMAD
31.3.2024 #3 AuthorOdlično!
Maky
31.3.2024 #4 AuthorOvo je logicno usledilo mozda i sa zakasnjenjem
Kata
15.4.2024 #5 AuthorBez kamera retko ce se postovati
REA
31.3.2024 #6 AuthorSad ce da se opare dok se svi ne informisu..
VALERIJA
31.3.2024 #7 AuthorTako i treba, smo da se svi toga pridržavaju i neće biti izneenađenja.
LAV
31.3.2024 #8 AuthorTo tako i treba.
SUNCICA
31.3.2024 #9 AuthorI treba, najvise zbog bezbednosti, mnogi jure skupocenim automobilima
SENSEI
1.4.2024 #10 AuthorSamo treba pratiti ograničenja brzine i neće biti problema
Sasa
1.4.2024 #11 AuthorZato je jutros bila nenormalna guzva na autoputu kroz BG kod Slap pumpe.