Stupila na snagu Uredba o prekategorizaciji

Auto-put kroz Beograd zvanično postao moto-put, brzina ograničena na 100 km/h

AutomobiliInfrastrukturaSrbija

31.3.2024 11:33 Autor: Redakcija Biznis.rs 11

Auto-put kroz Beograd zvanično postao moto-put, brzina ograničena na 100 km/h Auto-put kroz Beograd zvanično postao moto-put, brzina ograničena na 100 km/h
Auto-put kroz Beograd, od Petlje Bubanj potok do Petlje Beograd, od subote je zvanično moto-put, nakon što je stupila na snagu Uredba Republike Srbije... Auto-put kroz Beograd zvanično postao moto-put, brzina ograničena na 100 km/h

Auto-put kroz Beograd, od Petlje Bubanj potok do Petlje Beograd, od subote je zvanično moto-put, nakon što je stupila na snagu Uredba Republike Srbije kojom je ova sabraćajnica prekategorisana.

Damir Okanović, direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja, objašnjava da je službeni naziv ove saobraćajnice sada moto-put M11, na njoj opet postoji zaustavna traka, a maksimalno ograničenje brzine je 100 kilometara na sat, piše Blic.

Okanović podseća da je u oktobru 2023. godine Vlada Srbije ovu saobraćajnicu prekategorisala iz statusa auto-puta u status državnog puta drugog B reda, što je državni put najniže kategorije.

„Samim tim je na tom putu bilo dozvoljeno kretanje bicikala, pešaka, traktora, zaprežnih vozila, radnih mašina i mopeda i, takođe, samim tim je zaustavna traka prestala da postoji. Od ponoći ponovo imamo zaustavnu traku i zabranu kretanja svih ovih učesnika u saobraćaju koje sam naveo, a razlika između auto-puta i moto-puta je što je sada najveća dozvoljena brzina do 100 kilometara na čas“, ističe Damir Okanović.

On dodaje i da ova saobraćajnica, odnosno novi moto-put, ne ide do Dobanovačke, već do Petlje Beograd koja je pre Dobanovačke.

Ukazuje i da na pojedinim deonicama ove saobraćajnice, i dalje postoje deonice gde je saobraćajnom signalizacijom dozvoljeno više od 100 kilometara na čas, pa se postavlja pitanje kako će se to regulisati u praksi, odnosno da li će biti kažnjavani vozači ukoliko voze brže, odnosno poštuju saobraćajne znake.

Okanović objašnjava da tu sada imamo sukob pravnog i faktičkog stanja na terenu – saobraćajna signalizacija govori suprotno Zakonu.

„Vlada je rekla da je moto-put, a signalizacija je drugačija u odnosu na ono što predviđa moto-put, pa imamo sukob onoga što je na terenu. Kada govorimo o vozačima, oni imaju pravo da se uzdaju u saobraćajnu signalizaciju. Svaki učesnik u saobraćaju ima pravo da veruje da je saobraćajna signalizacija u skladu sa Zakonom i ostalim pravnim aktima, čak i ako je na pojedinim deonicama u neskladu sa Zakonom. S tim u vezi, učesnici u saobraćaju ne bi trebalo da snose posledice. Bitno je napomenuti da, što se tiče sudova, tužilaštva i saobraćajne policije, to je sada moto-put i oni treba da se ponašaju u skladu sa Zakonom“, kaže direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja.

  • BLIZANAC

    31.3.2024 #1 Author

    Dugo se čekalo na ovo

    Odgovori

  • MAXMAD

    31.3.2024 #2 Author

    Obećavajuće!

    Odgovori

  • MAXMAD

    31.3.2024 #3 Author

    Odlično!

    Odgovori

  • Maky

    31.3.2024 #4 Author

    Ovo je logicno usledilo mozda i sa zakasnjenjem

    Odgovori

    • Kata

      15.4.2024 #5 Author

      Bez kamera retko ce se postovati

      Odgovori

  • REA

    31.3.2024 #6 Author

    Sad ce da se opare dok se svi ne informisu..

    Odgovori

  • VALERIJA

    31.3.2024 #7 Author

    Tako i treba, smo da se svi toga pridržavaju i neće biti izneenađenja.

    Odgovori

  • LAV

    31.3.2024 #8 Author

    To tako i treba.

    Odgovori

  • SUNCICA

    31.3.2024 #9 Author

    I treba, najvise zbog bezbednosti, mnogi jure skupocenim automobilima

    Odgovori

  • SENSEI

    1.4.2024 #10 Author

    Samo treba pratiti ograničenja brzine i neće biti problema

    Odgovori

  • Sasa

    1.4.2024 #11 Author

    Zato je jutros bila nenormalna guzva na autoputu kroz BG kod Slap pumpe.

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.