Puštanje u saobraćaj najavljeno za 28. jun

Beograd posle tri decenije dobija obilaznicu

InfrastrukturaSrbija

19.6.2023 09:42 Autor: Redakcija Biznis.rs 1

Beograd posle tri decenije dobija obilaznicu Beograd posle tri decenije dobija obilaznicu
Gradnja obilaznice oko Beograda privodi se kraju. Deo od Straževice do petlje Bubanj potok dug je 9,6 kilometara i poslednji je deo ovog puta.... Beograd posle tri decenije dobija obilaznicu

Gradnja obilaznice oko Beograda privodi se kraju. Deo od Straževice do petlje Bubanj potok dug je 9,6 kilometara i poslednji je deo ovog puta. Ugovorena vrednost radova na tri deonice je 227,7 miliona evra.

Višedecenijski san izmeštanja dela saobraćaja iz prestonice uskoro će biti ostvaren. Na deonici B obilaznice Beograda, ukupne dužine od 20,4 kilometra, izgrađena su četiri tunela, 22 mosta i dve velike petlje, izveštava RTS.

„Ova obilaznica je paradigma moje inženjerske generacije i sad pred penziju ću praktično završiti ovaj deo do Bubanj potoka“, izjavio je državni sekretar Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Mihajlo Mišić.

Radovi na sektoru B, od mosta na Savi kod Ostružnice do Bubanj potoka, počeli su u septembru 2018. godine. Iako je ambiciozno najavljeno da će radovi trajati 36 meseci, zbog pandemije korona virusa i drugih izazova rok je produžen.

Resorno ministarstvo realizuje projekat u saradnji sa JP Putevi Srbije, kineskom kompanijom Power Construction Corporation of China i azerbejdžanskom kompanijom Azvirt.

Projektovana za brzinu od 120 kilometara na sat, obilaznicom oko Beograda dugom 47 kilometara putovaće se mnogo brže, bez stvaranja gužvi na Gazeli ili Autokomandi.

Foto: Freepik.com

Iz jedinstvenog centralnog sistema nadzora i upravljanja pratiće se saobraćaj, a vozače će kontrolisati četiri vrste kamera – za frekvenciju saobraćaja, prepoznavanje registracija, kontrolu brzine, kao i za detekciju vangabaritinih vozila.

„U tu svrhu izgrađena je potpuno nova pogonska centrala koja se nalazi ispred desne cevi tunela, gledano iz pravca Bubanj potoka, a uz novu pogonsku stanicu izgrađena je i potpuno nova crpna stanica sa rezervoarima koji mogu da prime 100.000 litara vode, i novom pumpom za novu hidrantsku mrežu koja je instalirana u tunelu Beli potok“, ističe Jovica Radić iz kompanije Power China.

U toku su završni radovi – asfaltiranje tunelskih cevi, opremanje tunela Beli potok i postavljanje rasvete. Oko petlje Avala namešta se sigurnosna ograda, zidovi protiv buke, saobraćajna signalizacija i uređuju zelene površine.

„Svi auto-putevi će biti povezani autoputskom poveznicom koju sada puštamo. Sa pravca E70 iz pravca Novog Sada skrećemo auto-put na obilaznicu, presecamo auto-put iz pravca Zagreba, severa, severoistoka, severozapada, i praktično sav taj saobraćaj dalje ide kao jednim kolektorom“, naglasio je Mišić.

U planu je nastavak radova i izgradnja sektora C, dužine oko 31 kilometar, koji podrazumeva tunele, petlje i spajanje obilaznice od Bubanj potoka preko Vinče do Pančeva, kao i izgradnja obilazne železničke pruge na istom pravcu u dužini od oko 29 kilometara.

Završetkom radova na sektoru 6 Beograd će napokon, nakon 30 godina, dobiti svoju obilaznicu.

Kako najavljuju nadležni, sav teretni i tranzitni saobraćaj biće izmešten sa dela auto-puta koji prolazi kroz prestonicu. Rezultati toga biće vidljivi već od 28. juna, za kada je najavljeno puštanje u saobraćaj beogradske obilaznice.

  • MAJA

    19.6.2023 #1 Author

    Konačno da se rastereti grad

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...