Manje novca i za tim bildinge, marketing i sponzorstva

Budžeti srezani – sve više kompanija bez novogodišnjih korporativnih proslava

ManifestacijePoslovanjeSrbija

13.12.2025 13:16 Autor: Marija Jovanović 0

Budžeti srezani – sve više kompanija bez novogodišnjih korporativnih proslava Budžeti srezani – sve više kompanija bez novogodišnjih korporativnih proslava
Kompanije u IT sektoru, koje se u Srbiji uglavnom vezuju za dobar standard i različite beneficije koje pružaju svojim zaposlenima, ove godine uglavnom odustaju... Budžeti srezani – sve više kompanija bez novogodišnjih korporativnih proslava

Kompanije u IT sektoru, koje se u Srbiji uglavnom vezuju za dobar standard i različite beneficije koje pružaju svojim zaposlenima, ove godine uglavnom odustaju od organizacije novogodišnjih korporativnih proslava. Kako nam je potvrdilo više sagovornika iz različitih frimi, budžeti su smanjeni ili su sredstva preusmerena na neke druge aktivnosti.

Međutim, izgleda da to nije samo slučaj u ovom sektoru, sve je manje korporativnih događaja, a globalna kriza utiče i na druge aktivnosti poput tim bildinga, sponzorstava i marketinga.

U razgovoru za Biznis.rs Marko Vučetić, direktor Srpske IT Asocijacije ističe da su generalno budžeti za korporativne žurke, marketing i druge ivente dosta niži u odnosu na prethodni period.

Kako kaže, jasno je da je kriza globalna i sve što se smatra troškom koji nije suštinski važan – prvo se seče, a novac se čuva za prioritetnije stvari.

„I ne samo to, dosta manje novca se ulaže u sponzorstva i druge događaje. To je primetno na tržištu. Kriza je na globalnom nivou i svi troškovi koji nisu mnogo važni se seku, kako bi se taj novac sačuvao za neke mnogo važnije stvari“, navodi Vučetić i dodaje da se na nivou Srpske IT asocijacije ne vide drastični rezovi, ali da je očigledno da globalna kriza utiče na Srbiju i da na samom tržištu nije sve tako sjajno.

Pad i do 70 odsto, a nije do cena

Organizacija novogodišnjih korporativnih proslava ove godine pala je za nekih 70 odsto, a razlog za to nisu cene jer ih dobar deo ugostitelja nije menjao u odnosu na prošlu godinu, ukazuje Miša Reljić, predsednik Udruženja noćnih barova i klubova.

„Razgovarali smo sa našim dugogodišnjim klijentima o razlozima i jedan deo njih smatra da nije trenutak za slavlje, dok drugi deo misli da je to sada nepotrebno trošenje para iz budžeta. Neki od njih su organizovali mnogo manje proslave, po grupama i restoranima, a neki jednostavno ove godine nisu imali proslave“, navodi Reljić.

Cene su različite u zavisnosti od vrste događaja, a naš sagovornik kaže da se oni trude da uvek imaju realne cene i da do sada sa klijentima nisu imali problema.

„Ono što ja mogu da kažem je da dosta kolega nije diralo cenu od prošle godine“, dodaje on.  

Postavljen sto
Foto: Pixabay

Manja druženja sa prosečnim i jasno definisanim budžetom

Da se način organizovanja kompanijskih proslava promenio, ukazuje i Igor Ratković, direktor privrednog društva Višnjica restorani.

„To više nisu nikakvi veliki iventi sa poznatim izvođačima, koji imaju četiri ili pet segmenata programa, sa velikim brojem gostiju i druženjem od par stotina ljudi. Danas se to svelo na neko druženje od 20 do 30 ljudi, koje se obično zakazuje u pretposlednjoj i poslednjoj nedelji decembra. I svi traže meni koji uključuje hranu i piće, a retko ko se odlučuje za à la carte“ kaže Ratković.

Prema njegovim rečima, to su uglavnom delovi firme ili timovi koji organizuju okupljanja posle radnog vremena sa nekim prosečnim budžetom koji je jasno definisan.

„Uglavnom traže meni od 3.000 do 4.500 dinara po osobi, sa uključenim pićem. Čak i muziku žele da obezbeđuje objekat, bez posebnih angažmana“, dodaje on.

Teška godina i za hotelijere

Da se budžeti kompanija za ovakve događaje smanjuju vidi se i u hotelijerstvu. Dejan Pejčinović, direktor hotela Prezident Palace navodi da je pad potražnje u celoj industriji primetan.

„Bezbroj tim bildinga i regionalna okupljanja se skraćuju. Događaji koji su bili planirani da traju dva ili tri dana svode se na jednodnevna okupljanja, gde se i za goste iz regiona obezbeđuje jedno noćenje“, napominje on.

Naš sagovornik ističe da će Srbija i ove godine zabeležiti 12 miliona noćenja, što je trend poslednjih par godina, ali ukazuje da su hoteli u svom poslovanju osetili pad. Loše rezultate sa početka godine, kada je zabeležen veliki broj otkazivanja stranih gostiju, izvukli su septembar i oktobar kao kongresni i konferencijski meseci, koji su u Beogradu nadoknadili određeni broj noćenja. Ipak, ova dva meseca bila su dobra samo za par hotela.

„Kongresna dešavanja donela su prihod određenom broju hotela, koji imaju kongresne kapacitete, svi ostali su uskraćeni za određeni broj noćenja u odnosu na 2024. godinu i to je na nivou hotelijerstva Srbije neki pad od 25 odsto u odnosu na projektovane budžete za ovu godinu“, ističe Pejčinović.

Cene su, kaže on, iste kao i prošle godine, čak se i spuštaju.

„Radi poređenja, u Beč, Budimpeštu ili Milano za Novu godinu ne možete otići u hotel sa pet zvezdica ispod 500–600 evra po noći. U Beogradu je to oko 300 evra. Kada je potražnja manja, svi se snalaze da bi koliko toliko pokrili troškove, bar nešto zaradili i privukli goste. Iako ne smatram da je cena glavni parametar konkurentnosti, tržište mora da se prati“, zaključuje Pejčinović.

Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.