Cene obuke za vozače će nastaviti da rastu
29.10.2022 15:11 Autor: Marija Krsmanović 39
O poskupljenju obuke za vozače govori se još od marta ove godine, a kako navodi više izvora, skoro je izvesno da će budući vozači polaganje plaćati i preko 100.000 dinara. Uzimajući u obzir geopolitičke okolnosti i situaciju na tržištima, povećanja poput ovog donekle i nisu iznenađenje, a na poslovanje auto-škola svakako je uticala i pandemija, u toku koje su mnoge od njih imale znatno manji broj polaznika.
Ipak, prošle godine je zabeležen oporavak.
Prema podacima koje je prikupila bonitetna kuća CompanyWall, u Srbiji postoji 875 auto-škola, odnosno firmi čija je osnovna delatnost „škola za vozače“. U toku prošle godine one su ostvarile ukupni prihod od 5,6 milijardi dinara (5.607.753.000,00), dok su u 2020. godini prihodovale 4,85 milijardi dinara (4.853.748.000,00). Ako se uzme u obzir i podatak da je u godini pre pandemije ukupni prihod auto-škola iznosio 4,55 milijardi dinara (4.555.620.000,00), trend rasta je očigledan.
Kada se uzmu u obzir samo firme koje su prošle godine imale više od 10 zaposlenih, najbolje poslovne rezultate u 2021. godini ostvarila je Nacionalna vozačka akademija (NAVAK), čija je neto dobit iznosila oko 24,47 miliona dinara (24.476.000,00), dok je njen ukupni prihod bio 120,5 miliona dinara. To je značajan rast u odnosu na 2020, kada je ova auto-škola prihodovala 99,12 miliona dinara. Njena neto dobit tada je iznosila 15,6 miliona dinara (15.617.000,00), što znači da je u 2021. godini ostvarila bolji rezultat poslovanja za nešto manje od devet miliona dinara.
Na drugom mestu liste nalazi se auto-škola Željko Plus iz Beograda, sa ukupnim prihodom od oko 38,32 miliona dinara. Ova škola ostvarila je neto dobit od 6,6 miliona dinara, što je rast od skoro 50 odsto u odnosu na prethodnu godinu, kada je njen poslovni rezultat iznosio 4,8 miliona dinara (4.837.000,00). U poređenju sa 2020, ukupni prihod ove škole za obuku vozača veći je za gotovo 10 miliona dinara, odnosno za nešto više od 17 miliona u odnosu na 2019. godinu (21.228.000,00).
Treće mesto među školama za obuku vozača zauzela je Auto škola Bezbednost iz Vranja, čiji je ukupni prihod prošle godine iznosio skoro 28 miliona dinara. Kada je u pitanju neto dobit, ova auto-škola je zasigurno jedan od najvećih dobitaša na listi, uzimajući u obzir da je nakon gubitka od 246.000 dinara u 2020. godini prošle godine ostvarila neto dobit od 5,86 miliona dinara.
Ipak, neke od škola beležile su i gubitke. Tako je auto-škola Pegaz 2010 iz Šapca u odnosu na 2020. godinu izgubila skoro milion dinara neto dobiti u 2021, pošto je ostvarila poslovni rezultat od 5,4 miliona dinara.
“Dok god imamo cenu koja je ista kao pre dve godine, mi se nećemo oporaviti. Em smo imali pad upisa od početka pandemije korona virusa, em smo imali povećane troškove. Mi smo naše ušteđevine trošili da nekako izvučemo i te kandidate, da ne ispadne da im sada odjednom povećavamo cenu previše. Sada više nema čekanja”, kaže u razgovoru za Biznis.rs Mladen Rašeta iz Privredne komore auto-škola Srbije.
Cena ispod 128.000 dinara nije dobra za auto-školu
Kako navodi Rašeta, rast cena već uveliko traje. On navodi da su neke auto-škole podigle cenu obuke na 90.000 ili 100.000 dinara, kao i da će ona samo nastaviti da ide naviše.
“Cena ispod 128.000 dinara nije dobra za auto-školu. To je minimalna cena koju je udruženje izračunalo”, kaže on, napominjući da se to odnosi na mala mesta gde je jeftiniji zakup lokala, poligona… Mesta koja su skuplja, odnosno veliki gradovi, moraju imati još veću cenu, dodaje.
Pročitajte još:
Prema rečima Mladena Rašete, u obračun cene, uključujući i zakup terena i lokala, ulazi 48 stavki i svaka od njih je poskupela.
“Mi to, jednostavno, više ne možemo da ispratimo. Dok je trajala korona i frka sa karantinima, mi smo to nekako uspevali da smirimo, ali nema načina da se takva situacija održi. Od profesije koja je imala plate iznad proseka sada smo došli do toga da budemo ispod proseka. Pritom, naše zanimanje je jedno od težih, i kada je u pitanju naš život i život onoga za koga odgovaramo”, ističe on.
Prema Rašetinim rečima, plate instruktora vožnje trenutno se kreću između 40.000 i 60.000 dinara.
NATI29
29.10.2022 #1 AuthorI ovo je sada toliko skupo, da ce vecina i odustati od polaganja
VANJA
29.10.2022 #2 AuthorNe moze vise svako ni da priusti sebi polaganje vozačkog!
VERA
29.10.2022 #3 AuthorTesko je njima sada da posluju.
IVAN
29.10.2022 #4 AuthorTeska na sve strane tesko kandidatima
Dea
29.10.2022 #5 AuthorOvo je stvarno preterano
DANIJELA
30.10.2022 #6 AuthorCene skacu takvom brzinom a plate instruktora stoje u mestu. Strasno.
Anna
29.10.2022 #7 AuthorAko dignu toliko cene baš me interesuje ko će im dolaziti.
IVAN
29.10.2022 #8 AuthorNa kraju ce dostici 2000e
GOCA BG
29.10.2022 #9 AuthorVerujem da su im troskovi veliki,povecanjem cene koja je opravdana svakako ce im smanjiti broj polaznika..
BRANA19
30.10.2022 #10 AuthorNista drugo se nije ni ocekivalo. Stvarno preterivanje.
STRAHINJA
30.10.2022 #11 AuthorKapiram da je polaganje voznje decenijama bula formalnost koja nas je i dovela do divljanja na ulicama, ali preterano povecanje dovesce do toga da samo privilegovani mogu da polazu
TATJANA
30.10.2022 #12 AuthorBice odlaganja za neka bolja vremena
Lelica
30.10.2022 #13 AuthorPitanje je da li ce biti bolja vremena.
MARA
30.10.2022 #14 AuthorTroškovi polaganja vožnje su nerealno veliki, jedino ako im nije cilj da smanje broj vozaca.
SRDJAN
30.10.2022 #15 AuthorČitavo bogatstvo sada treba da bi se dobila vozacka dozvola.
JANA
30.10.2022 #16 AuthorIz godine u godinu sve skuplje i skuplje ,svasta
Milovan94
30.10.2022 #17 AuthorSamo neka oni povećavaju cene pa na kraju neće imati ko ni da im upiše.
LJUBIŠA
30.10.2022 #18 AuthorPolako ali sigurno idemo ka tome da neće biti
luksuz imati automobil, već vozačku dozvolu. Robovlasničko društvo u modernijem izdanju…
Maša
30.10.2022 #19 AuthorNece biti vise novih Sumahera😂
Anonimni
30.10.2022 #20 AuthorJa ne znam sta vise ne raste,ljudima je sve otezano
BIJUTI27
30.10.2022 #21 AuthorSramota, tri plate odjednom neko mora da da da bi priuštio detetu da polaže
Tina
30.10.2022 #22 AuthorCene jesu visoke I verujem da ce I kvalitet usluge biti isto na visokom nivou
DEKSI
30.10.2022 #23 AuthorSuper, valjda se dobija i gratis auto kad se polozi..
N.N.
1.11.2022 #24 AuthorPrevisoka cena, mnogi ce odustati od polaganja, jer ne mogu sebi priustiti.
NINICA
30.10.2022 #25 AuthorI treba da raste cena iz razloga da ne bi svako polagao, s obzirom koliko saobraćajnih nesreća ima
LUKA
30.10.2022 #26 AuthorStvarno je previsoka cena preterali su
MADMAX
30.10.2022 #27 AuthorDozvola više nije luxuz već potreba u raznim sferama života.
LEPOSAVA
30.10.2022 #28 AuthorObzirom da cene rastu nije ni cudo da i cena obuke za vozace skoci….sasvim normalno….
DANIJELA
30.10.2022 #29 AuthorCene skacu i to stvarno nema smisla. Nisam bas sigurna da se autoskolama troskovi uvecavaju takvom brzinom kao i cene polaganja.
MARE
30.10.2022 #30 AuthorNeverovatno , kad se setim svog polaganja i investicije od 150 eura , jeste proslo deset godina ali koje su to dodatne usluge koje mi tada nismo imali koje opravdavaju tu razliku
Dzebac
30.10.2022 #31 AuthorSve je poskupelo pa sto da ne i auto skola
Ika
30.10.2022 #32 AuthorPrevisoka cena, bice luksuz za vecinu
Boba3
30.10.2022 #33 AuthorPa stvarno je previse, kako misle da izvedu ovo??
Dzebac
30.10.2022 #34 AuthorMi koji smo polozili ranije smo srecnici kakvi su danas uslovi
Boba3
30.10.2022 #35 AuthorSteta za mlade vozace, uskoro ce i to postati luksuz
Ika
30.10.2022 #36 AuthorMoraju i oni da prate cene, steta sto ce i to postati neka vrsta luksuza kod nas , s obzirom kakve su nam plate
VOJKAN
31.10.2022 #37 AuthorCena svega je porasla, pa ovog, logično
CUPKA
31.10.2022 #38 AuthorKao i 90% stvari sto je poskupelo, tesko danasnjim omladincima i buducim vozacima.
JANA
15.11.2022 #39 AuthorMislim da je 2000e sasvim ok cena ,moze i 3000e ,svasta