Da li mobilni operatori podižu cene “na mala vrata”?
5.12.2024 12:43 Autor: Marija Jovanović 26
Za sve MTS korisnike od 5. januara 2025. godine „važiće paketi iz aktuelne komercijalne ponude“, navodi se u vesti koja od 1. decembra stoji na sajtu ovog mobilnog operatora. To, u prevodu, znači da će i postojeći korisnici morati da pređu na nove pakete (najpribližnije onim koje trenutno koriste), a koji su skuplji od sadašnjih.
Udruženjima potrošača se poslednjih dana ovim povodom javljaju građani, a i nekoliko naših čitalaca tvrdi da MTS na ovaj način praktično „na mala vrata” najavljuje poskupljenje svojih usluga.
“Imam aktivnu ugovornu obavezu za postpaid tarifu Soko lite i sada plaćam 3.199 dinara, a od 5. januara cena će biti 3.849 dinara, i to zato što dodaju neki gigabajt, što meni ne treba. Takođe, primera radi, Box 4 crveni paket sa trenutnih 5.499 ide na 6.600 dinara”, navodi naš čitalac.
I zaista, na sajtu operatora ova promena cena je najavljena kao “aktuelna komercijalna ponuda koja važi sa sve MTS korisnike”. Doduše, nije reč o „nekom gigabajtu viška“, nego čak i o neograničenom internetu, minutima i SMS porukama u mnogim paketima, ali cene svakako jesu više.
“Pažljivo prateći svakodnevne potrebe i navike u korišćenju naših usluga, unapredili smo ponudu kako bi korisnicima pružili veći komfor i što bolje korisničko iskustvo. Aktuelna ponuda u okviru Net i BOX i Super PLAN paketa na optičkoj infrastrukturi sada donosi dodatni kvalitet – izjednačene brzine interneta, podjednako brzo preuzimanje i slanje sadržaja”, navodi se na sajtu MTS-a.
Kompanija tvrdi da prelaskom na aktuelnu ponudu „ostaje verna kvalitetu i najboljem korisničkom iskustvu“, a cilj je da svim svojim korisnicima „omogući da uživaju u svim pogodnostima ponude u mreži broj 1“. Takođe, dodaju i da se ovim prelaskom korisnicima garantuju prava u skladu sa članom 131. Zakona o elektronskim komunikacijama.
Potrošači mogu da raskinu ugovor bez penala
Potpredsednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije (NOPS) Zoran Nikolić u razgovoru za Biznis.rs ističe da potrošači imaju pravo na raskid ugovora i da je operator u ovakvim situacijama dužan da direktno obavesti korisnika o svim promenama cena, što verovatno znači da će i MTS to učiniti kroz decembarski račun.
“Potrošač koji nije saglasan sa predlogom novog cenovnika može da raskine ugovor zaključno sa 31. decembrom bez plaćanja penala. To je pravo potrošača i reč je o jednostranom raskidu ugovora usled promene cene, koja je najbitniji element ugovora. Jednostavno rečeno, potrošač nije potpisao ugovor sa cenom koja će biti u primeni od Nove godine i samim tim i prema Zakonu o zaštiti potrošača i prema Zakonu o elektronskim komunikacijama ima pravo na raskid ugovora”, napominje Nikolić.
Na pitanje šta se dešava sa onim korisnicima koji su u okviru svojih paketa uzeli i mobilne telefone ili neke druge aparate, naš sagovornik kaže da zakon nije dovoljno jasan kako se u ovakvim situacijama tretira roba koju je potrošač uzeo uz paket.
Raskidom ugovora nije sporno da potrošač više nije korisnik određenog operatora, ali postoji problem kupovine robe u okviru tog ugovora.
“To je stvar dogovora sa operatorom. Nije realno i potrošači ne mogu da očekuju da im tu robu neko pokloni. Primera radi, ako ste uzeli nešto što košta 100.000 dinara, platili dve rate i ostale su vam još 22. Prosto, kod raskida ugovora mi govorimo o povećanju cena usluga, a kod paketa su u pitanju i usluge i roba”, ističe Nikolić.
Pročitajte još:
Prema njegovim rečima, dešava se da mobilni operatori korisnicima ponude određene opcije za otplatu uređaja ili da jednostavno pristanu na to da korisnik nakon kraćeg korišćenja vrati telefon.
“Dešavalo se da su operatori dozvoljavali korisnicima da vrate telefone, i to baš kada su sve tri kompanije povećale cene. Ipak, onda se iz ugla potrošača postavlja pitanje – da li bi trebalo da nam se vrati novac koji smo do sada isplatili za uređaj? I takva situacija otvara novo pitanje – amortizacije tog uređaja, jer on više nije nov. Potrošač ga je koristio i zbog toga je čitava situacija komplikovana jer zakonom nije precizno definisano kako se tretira ova roba”, zaključuje Zoran Nikolić.
Yettel i A1 ne planiraju poskupljenja
Mobilni operatori Yettel i A1 potvrdili su za Biznis.rs da trenutno nemaju u planu podizanje cena svojih usluga.
“A1 Srbija nema u planu korekciju cena. U bilo kom drugom slučaju naši korisnici bi bili transparentno i direktno informisani. Prema Zakonu o elektronskim komunikacijama, kada operator menja uslove ugovora, korisnici imaju pravo na raskid pretplatničkog ugovora, bez obaveze plaćanja troškova u vezi sa raskidom, i u skladu s tim mogu da prenesu broj kod drugog operatora”, navode iz ove kompanije.
Milorad
5.12.2024 #1 Authordakle Telekom, tj mts poskupljuje drugi put za manje od godinu dana! Plus, nisu obavestili korisnike prema Zakonu, direktnim i jasnim obavestenjem, nego su upakovali obavestenje na sajt kao da ce vaziti cenovnik iz aktuelne ponude. Jedva shvatis sta to u prevodu znaci. A rok za raskid ugovora je do kraja decembra. Namerno da ljudi ne bi shvatili i zahtevali raskid.
Tomi
6.12.2024 #2 AuthorDa li mi stari korisnici,sada vec mozeo u mts da zatrazimo raskid ugovora?
Bgd
7.12.2024 #3 AuthorMoze, i ja cu to uraditi iako sam korisnik vise id 20 gidina. Bezibrazluk od „imate prijatelje“ mreze. Vise nema tig slogana sad „stvarno bezgranucno“ al samo u mrezi..
Sasa
6.12.2024 #4 AuthorTaj MTS je navukao veliki broj potrošača a da mrezu nisu unapredili.Kvalitet televizije i protoka interneta je toliko opao da to nije normalno a da ne pricamo o mahinacijama kojim sa bave prilikom prodaje uređaja.Na primer odem potpisem ugovor odaberem uređaj cena je jedna kad odem da ga podignem cena je druga i to te ubeđuju da je cena bila ista i tako mi se dešava dvaput za redom
neša
6.12.2024 #5 AuthorMTS drži monopol i najskuplji su
Radenko Pavlović
7.12.2024 #6 AuthorMTS je već jednom podigao cijene sa obrazloženjem da su to svi uradili. Bez upozorenja, Mimo odredbi ugovora. Niko od državnih organa nije reagovao, zato što je ta otimačina u režiji države,SNS i SPS… lopovska firma koja od naših para finansira dva kluba i huligane, tecraznecglumve, pjevače
itditd
Jj992
5.12.2024 #7 AuthorNema smisla stvarno nema…
Dux011
5.12.2024 #8 AuthorCcc, poskupljuju na tako mali rok.
SUNCE
5.12.2024 #9 AuthorBogami tu su majstori ,pidizu cene i na mala i na velika vrata
Vlada
6.12.2024 #10 AuthorNajgori provajder MTS podize cene…Prvo rasnici u filijalama i poslovnicama uzasno neljubazni i nekulturni podrska je katastrofa ….Neznanje radnika i nazovi sefova plakati boze ….tehnicka sluzba i majstori za kopanje i provlacenje smejurija…Eto Vam sad reklama MTS pametnjalpvicima zaobilazite ljudi u sirokom luku..Neznaju,podatke da upissu kako treba…
neša
6.12.2024 #11 AuthorNJgori i najskuplji i ne otklanjaju kvarove,narod masovno prelazi na druge operatere po isteku ugovora
NATALY
5.12.2024 #12 AuthorKako to da uvek nešto u zakonu nije jasno definisano ,kao roba u ovom slučaju. Pa sve dok je tako podizaće cene i odredjivati uslove kako njima odgovara. Može im se
Nemoze covek da ih navasuje parama ,treba bre rat protiv ove bande pa staa bude
6.12.2024 #13 AuthorJos 12 i kraj sve iskljucujem
Max
5.12.2024 #14 AuthorMislim da je ovo prosto Pljacka kao sto nas pljackaju i svi trgovacki lanci i svemu ovome ne vidi se kraj
SHALIMAR
5.12.2024 #15 AuthorBezobrazluk cist
Kaja
5.12.2024 #16 AuthorI Yettel isto podigao,zapravo ima nove pakete koji su skuplji od starih . Ističe mi ugovor i ne mogu da produzim ,moram uzeti taj skuplji a nista se ne razlikuju
Neko
6.12.2024 #17 AuthorKako da nadjem to za nove tarife?! Hocu da raskinem ugovor sa mts-om…
MAJA
6.12.2024 #18 AuthorKod nas je sve na mala vrat ocigledno
STEPA
6.12.2024 #19 AuthorNije ni bitna veličina vrata
STEPA
6.12.2024 #20 AuthorOni poskupljuju pa poskupljuju….
DOBRILA
6.12.2024 #21 AuthorI te kako poskupljuje… A1 vec neko vreme ne daje nikakve olaksice , iako ste korisnik godinama…
Sale
6.12.2024 #22 AuthorMts je postao nerealana U sello Trnsvci kod Aleksandrovca korisnicim dele besplatno usluge Optiku, Fiksni i tv Iris po ceni od 650din na 2 godine… dok drugi ljudi van tog mesta placaju po 4000din i vise. Da li je realno… zamislite?
PAVLE-2005
6.12.2024 #23 AuthorPa došlo vreme da se rastajemo operateri
LEBRON
8.12.2024 #24 AuthorNi yetel nije nista bolji.
Darko
9.12.2024 #25 AuthorCime to MTS pravda poskupljenje usluga?
Ne verujem o prici da isto nece uraditi A1 i Yettel. Sada su sinhronizovane donekle obnove ugovora i
dogovorene su cene i uslovi cak i oko prelaska s mreze na mrezu.
Treba preci na pripejd.
BIJUTI27
9.12.2024 #26 AuthorNije im prvi put, videli su da mogu i da će malo ko reagovati pa da iskoriste kad im se može.