Digitalizacijom restorana do bolje pozicije na tržištu dostave hrane
Bolji posaoInovacijeMoja firmaPoslovanjeSrbija
28.12.2021 10:01 Autor: Marko Andrejić
Put od identifikovanja problema do prototipa finansirali su sopstvenim sredstvima, uz reinvestiranje svih ranih prihoda u dalji razvoj. Nakon izrade prototipa startap kompanija Bitebell obratila se fondu ICT Hub Venture i u martu 2021. godine dobila inicijalnu investiciju od 50.000 evra u takozvanoj “pre-seed” fazi. Kako ističu, ovo ulaganje nije značilo samo novac, već i mentoring fonda koji im dalje pomaže u novim investicionim rundama i drugim aspektima poslovanja. Projekat je delom finansiran od strane Fonda za inovacionu delatnost, što je takođe doprinelo bržem razvoju i bržem plasiranju na tržište.
“Okvirno, naša dosadašnja ulaganja u razvoj iz svih izvora finansiranja iznosila su više od 250.000 evra”, kaže u razgovoru za Biznis.rs jedan od osnivača startapa Bitebell Željko Bošnjak.
Kompanija upravo ovih dana, krajem decembra, slavi svoj prvi rođendan. Bitebell je osnovan u decembru 2020. godine i predstavlja platformu koja pomaže restoranima i ugostiteljskim lancima da pojednostave vođenje posla sa dostavom hrane, automatizuju procese i uštede vreme i novac.
“Konkretno, naše rešenje kao gateway povezuje POS rešenja (kase) u restoranima sa platformama za poručivanje, tako da isključujemo manuelno prekucavanje porudžbina u kasu, što prouzrokuje gubitak vremena i greške koje vode ka refundacijama. Takođe, omogućavamo restoranima lako upravljanje menijima na platformama za poručivanje hrane, kao i orkestraciju dostave za direktne porudžbine uz pametno prosleđivanje porudžbina ka raspoloživim kuririma. Platformu klijentima nudimo po SaaS modelu (software-as-a-service), uz mesečnu pretplatu po lokaciji, čija visina zavisi od broja porudžbina koje naša platforma procesira“, objašnjava naš sagovornik.
Od identifikovanja problema do prvog funkcionalnog prototipa prošlo je nekoliko meseci, a do takozvanog MVP-a (minimalnog proizvoda) nešto više od godinu dana.
“Proizvod smo, dok nije poprimio današnju formu, u nekoliko navrata “pivotirali” sagledavajući realne potrebe korisnika, a nadalje je naš posao da se prilagođavamo promenama na tržištu i novim potrebama klijenata i na kraju da svojim rešenjima podržimo restorane u segmentu dostave sada kada postaje jako bitan element njihovog poslovanja”, ističe Željko Bošnjak.
On kaže da članovi ekipe Bitebella sarađuju u različitim formatima već skoro 14 godina, a zbog prirode poslova koje su radili imali su dosta iskustva sa e-commerce sektorom, dostavom, logistikom i restoranskom industrijom. Tako su još pre nekoliko godina uvideli priliku i prostor za digitalizaciju u segmentu restoranskih operacija, a sve sa ciljem da se prevaziđu operativni problemi koji se javljaju naglim rastom tržišta dostave hrane.
Za 2022. godinu planirano širenje tima
“Naš tim trenutno broji šest osoba, primarno inženjerskog profila. Pažljivo biramo nove članove, jer nam je ključno da imamo dobru osnovu koju posle možemo dalje da gradimo. Tim je brojčano mali, ali je dobro strukturisan i podeljen na razvoj proizvoda, operacije, marketing i prodaju. U 2022. godini očekujemo osetnije povećanje broja zaposlenih u svim sektorima, kako bismo ispratili rast”, najavljuje Željko Bošnjak.
“Glavni korisnici naše platforme su restorani, restoranski lanci i novi restoranski koncepti (cloud kitchen, dark kitchens, virtuelni restorani) u kojima je dostava sastavni deo poslovanja i gde je prisustvo našeg softvera esencijalno za dnevni rad. U poslednje vreme primećujemo veliko interesovanje i drugih segmenata tržišta, počev od takozvanih “quick commerce” trgovaca, u kojima se roba sa prodajnog mesta dostavlja korisniku u kratkom roku. Tako nam usled potreba tržišta fokus postepeno postaju maloprodajni objekti, maloprodajni lanci i FMCG kompanije”, navodi Bošnjak.
Naš sagovornik tvrdi da indirektna konkurencija, za pojedinačne funkcionalnosti koje nudi Bitebell rešenje, postoji u “relativno fragmentisanom obliku”, dok direktnih konkurenata ima u malom broju, i to primarno na tržištu SAD. Prema njegovim rečima, u Zapadnoj Evropi, koja im je destinacija za naredni talas ekspanzije, postoji samo jedan veći konkurent.
“Regionalno takođe ne postoji rešenje koje sveobuhvatno rešava problem na način na koji to radi Bitebell, uz karakteristike koje su lokalno relevantne ugostiteljima”, zaključuje Željko Bošnjak.
Pročitajte još:
Fokus kompanije u narednom periodu biće na internacionalnoj ekspanziji, koja pre svega podrazumeva pojačanja u vidu dodatnih kadrova u prodajnom i marketing timu, uz kontinuiran rad na samom proizvodu i novim funkcionalnostima koji se podrazumevaju u ovoj industriji.
“U planu je i nova runda finansiranja koja bi nam omogućila dodatnu brzinu realizacije naših planova”, najavljuje Bošnjak.