Parfimer otkriva na koji način mladi mogu da pokrenu sopstveni brend u ovoj industriji

Šta je neophodno da bi se napravio dobar i kvalitetan parfem?

Moja firmaPreduzetnikSrbijaVesti

25.12.2021 17:11 Autor: Marija Jovanović 1

Šta je neophodno da bi se napravio dobar i kvalitetan parfem? Šta je neophodno da bi se napravio dobar i kvalitetan parfem?
Zaga Čolović je parfimer već 16 godina. Živi i radi u Londonu, gde budućim kolegama prenosi svoja znanja kroz Home Fragrance Academy, u okviru... Šta je neophodno da bi se napravio dobar i kvalitetan parfem?

Zaga Čolović je parfimer već 16 godina. Živi i radi u Londonu, gde budućim kolegama prenosi svoja znanja kroz Home Fragrance Academy, u okviru koje drži programe obuke od ideje do lansiranja proizvoda. Takođe, ona kreira i za druge brendove ili pojedince. Radi sa startapovima i pomaže im da pokrenu svoj sopstveni brend u ovoj industriji, poput mirisa za prostor, kozmetičke linije i parfema.

“Ovaj posao zahteva rad i disciplinu. Ne morate da budete hemičar da biste bili parfimer, ali ako već jeste to može samo da pomogne. Da biste bili dobar parfimer važno je da imate tehničku sposobnost, da budete obučeni i kreativni. Ukoliko nemate kreativnost možete biti dobar parfimer, ali nikada nećete napraviti zaista uspešan parfem. Bez kreativnosti ne možete da stvorite emocije, a parfem je upravo emocija”, navodi Zaga Čolović u razgovoru za Biznis.rs.

Na pitanje odakle ideja da se bavi ovom vrstom posla, naša sagovornica ističe da je njen pokretač bila radoznalost za stvaranjem, naročito nečeg apstraktnog kao što su mirisi, što je samo po sebi izazov jer je koncept kreiranja parfema i celokupne parfimerske industrije misteriozan i nedostupan. Svoja znanja ona je stekla radeći jedan na jedan sa parfimerima u Engleskoj i zato smatra da se ova vrsta znanja i umetnosti ne uči iz udžbenika i knjiga, već se prenosi sa parfimera na parfimera ili studenta.

“Tehničke sposobnosti stiču se vremenom, ali je kreativnost nešto što je ili u vama ili nije. Nemojte se plašiti, budite smeli u svojoj kreativnosti. Učite od profesionalaca. Mladi ljudi se plaše jer uvek postoji neka doza straha u formi ‘da li ja to mogu’“, ističe Čolović.

Zaga Čolović / Foto: The Perfume Atelier

Kada je reč o ulaganjima, ona napominje da biti parfimer zvuči lepo, ali da je za to neophodno mnogo vremena, truda, učenja, razočaranja i upornosti.

“Ukoliko neko želi da pokrene svoj parfemski brend postoje dve opcije – da se školuje ili obuči za parfimera i da sam osmisli i dizajnira svoje parfeme ili da radi sa iskusnim parfimerom koji ce mu pomoći da ostvari svoje mirisne snove. Ne mogu baš precizno da kažem koliku količinu novca treba izdvojiti jer sve zavisi od toga šta pojedinac želi da pokrene”, navodi ona.

Iako ne može da precizira koliko vremena joj je neophodno da kreira jedan parfem, navodi da to može da bude proces koji traje od tri do šest meseci, ali i pune dve godine.

Foto: The Perfume Atelier

Komentarišući razliku između parfema poznatih robnih marki i onih koji se prave na tradicionalan način, Čolović objašnjava da se „Niche“ parfemi uglavnom odnose na nezavisne, male parfemske kuće u kojima parfimeri ručno izrađuju formule i parfeme u sopstvenoj umetničkoj slobodi. „Niche“ podrazumeva nešto drugačije od onoga što se može pronaći u robnim kućama, suprotno od industrijskih parfema.

“Niche parfemI se uglavnom prave od najkvalitetnijih sastojaka, stoga im je i cena mnogo veća. Parfimeri, koji prave ‘Niche’ parfeme, inspiraciju za neku novu mirisnu komponentu uglavnom nalaze u svetu koji ih okružuje. Svoja iskustva i emocije unose u parfemske formule stvarajući na taj način veoma jedinstvene kompozicije. Ovi parfemi nisu namenjeni za veliko tržište, nego za mali broj ljudi, koji vole ekskluzivnost i jedinstvenost za razliku od komercijalnih parfema.“

S obzirom na to da ne dolazi iz porodice preduzetnika, kaže da je svoj biznis uspela da razvije spajajući kreativno sa komercijalnim, učeći na svojim greškama.

“Proces stvaranja biznisa traje. Bilo je jako puno padova i razočaranja, jako puno odgovora „ne“. Učila sam na svojim greškama jer svaki biznis poduhvat koji deluje katastrofalno je samo jedan korak bliže do nekog željenog cilja. Stvarati brend je posao koji se radi, proces koji traje, to nije nešto što se odrađuje. Kada pokrećete svoj biznis morate znati ko ste i zašto to radite, kako vaš biznis može drugima da pomogne. Ako mislite na brz novac onda budite spremni na veliko razočaranje. Kada gradite biznis slušajte svoje klijente, kritike, slušajte šta je to loše što ljudi pričaju o vama i okrenite sve loše kritike u svoju korist. Ne pretvarajte se da ste korporacija, ljudi vole da čuju vašu priču”, zaključuje naša sagovornica.

Kako odabrati najbolji parfem?

Najvažniji deo u izboru parfema je isprobavanje. Naprskajte ga na pulsnu tačku gde je vaša koža prirodno topla i sačekajte nekoliko minuta pre nego što pomirišete. Dajte parfemu malo vremena da se razvije. Ne trljajte. Trljanje mirisa stvara toplotu koja će brže razbiti molekule, objašnjava poznati parfimer Zaga Čolović.

“Kada birate parfem nemojte se voditi trendingom, nego se zapitajte da li vi možete da iznesete taj parfem, to vam je kao kada jedan muzičar ne može da iznese neku pesmu, tako i parfem nema isti miris na svakome. Osetite parfem, kakvu emociju vam donosi, da li ste srećni dok ga nosite”, kaže ona.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...