Dobar serviser kućnih aparata u rangu fakultetski obrazovane osobe
22.2.2025 17:14 Autor: Miljan Paunović 3



Servisiranje aparata ušlo je u novu dimenziju napretkom tehnologije i načinom izrade, pre svega, bele tehnike, ali i pojavom veštačke inteligencije (AI). Osamdesetih godina prošlog veka servis je bio znatno drugačiji, jer aparati nisu imali toliko elektronike kao današnji, pa se uglavnom radilo na mehanici, a kvar je morao da „dijagnostikuje“ sam majstor.
Danas uređaji (u većini slučajeva) i sami na displeju pokažu o kakvoj grešci je reč, što na neki način olakšava posao serviserima.
U Srbiji se popravkom aparata za domaćinstvo i kućne i baštenske opreme bavi 1.468 preduzeća, a prema podacima bonitetne kuće CompanyWall dobit ovih preduzeća od 2021. do 2023. godine zabeležila je značajan rast.
Naime, u 2021. serviseri su ostvarili plus od 108,7 miliona dinara, da bi dobit naredne godine porasla za više od 50 odsto i dostigla 159.570.000 dinara. U 2023. godini doživela je manji pad i iznosila je 149,87 miliona dinara.
Aleksandar Radovanović, izvršni direktor preduzeća Ignis u Beogradu, kaže za Biznis.rs da je posao servisera započeo njegov otac davne 1980. godine, te da su on i brat nastavili da vode porodičnu firmu.
„Trenutno smo ekskluzivni servisni centar za kompaniju LG, treći po važnosti i uticaju u Evropi, posle Londona i Minhena. Zadržali smo prvobitnu strukturu poslovanja servisiranja bele tehnike i svih proizvoda za domaćinstva. Poslujemo u Srbiji sa tačno 100 podservisnih centara koji rade za nas, zastupamo Toshibu za Balkan u postprodajnom servisiranju, zatim nemački brend Gaggenau, tu su još Bosch, Midea… Pored Srbije, poslujemo u Crnoj Gori, Albaniji, Severnoj Makedoniji“, objašnjava naš sagovornik i dodaje da od 2020. godine imaju i Akademiju, gde školuju servisere za očuvanje struke.
„Akademija je pokrenuta za kompaniju LG, obuka traje od tri do šest meseci i na taj način smo inovirali i proširili našu delatnost. Uspeli smo ove godine da stipendiramo dvoje mladih koji su na prvoj godini srednje škole Rade Končar, imamo ljude koji se prekvalifikuju i njih ubacujemo u program. Interesovanja ima, ali kod mladih je teže stvoriti svest o tome da je dobar, pravi zanatlija u rangu čoveka fakultetskog obrazovanja. Pokušavamo da vratimo zanatu staru slavu, takve su tendencije u Evropi. LG selektuje servisere iz Evrope koji dolaze kod nas na obuku, u naš nastavni centar“, objašnjava Radovanović.
Ističe i uticaj veštačke inteligencije i kaže da im je dosta pomogla.
„Ona je tu još od pre desetak godina – svi aparati imaju svoju auto-dijagnositku i greška/kvar se vidi na displeju aparata ili ukoliko je mobilni telefon povezan sa uređajem. AI će tek imati širu primenu u našem poslu, ona je sigurno budućnost u poslovanju“, objašnjava naš sagovornik.
Izvršni direktor preduzeća Ignis smatra da je ova delatnost perspektivna jer će se bela tehnika razvijati i broj aparata će se povećavati, pa će tako i potreba za serviserima biti na visokom nivou.
„Kada je finansijska situacija nepovoljna, ljudi više popravljaju, manje kupuju. Francuska vlada, na primer, daje prilikom popravke aparata stimulans, oko 100 evra, da ne biste kupovali novi, i sve to zbog ekološkog faktora. To kod nas još uvek nije zaživelo, ali u zapadnim zemljama poput Švedske ili Norveške jeste. Oni idu na to da što duže koriste aparate, da ne bi elektronskim otpadom zagađivali životnu sredinu“, navodi Aleksandar Radovanović.
Pročitajte još:
Na vrhu liste najuspešnijih preduzeća iz ove delatnosti nalazi se samostalna zanatsko trgovinska radnja i komision Altech iz Kragujevca, čija je dobit u 2023. godini iznosila 16.717.000 dinara, a godinu dana ranije bila je skoro duplo niža – 8.660.000 dinara.
Na drugom mestu je servis Rotor plus iz Kruševca sa ostvarenom dobiti od 8.559.000 dinara u 2023. godini. Iza njih se nalazi preduzeće Invetor iz Beograda, čija je dobit bila 6.727.000 dinara.
WanderingSpirit
22.2.2025 #1 AuthorŠkola ne definiše uglavnom znanje već praksa. Dobar majstor mnogo više vredi nego fakultetski obrazovana osoba koja nema iza sebe barem 10 godina iskustva.
Žarko
22.2.2025 #2 AuthorTo nije samo kod nas, u Nmeačkoj je tako već nekoliko decenija… Ne znam šta da kažem, ali ispade da je bolje raditi u trafici i to posle osnovne nego završavati faks i raditi u prosveti
SHALIMAR
22.2.2025 #3 AuthorDobar majstor odlicno zaradjuje,malo ih je nazalost i svoje usluge debelo naplacuju