Sva pravila o vožnji dvotočkaša

Električni trotineti od subote ne smeju u saobraćaj bez nalepnice

Srbija

14.6.2024 16:12 Autor: Milica Vojtek 21

Električni trotineti od subote ne smeju u saobraćaj bez nalepnice Električni trotineti od subote ne smeju u saobraćaj bez nalepnice
Od subote, 15. juna, vozači električnih trotineta moći će da učestvuju u saobraćaju samo ako imaju nalepnicu koju izdaje Agencija za bezbednost u saobraćaju. ... Električni trotineti od subote ne smeju u saobraćaj bez nalepnice

Od subote, 15. juna, vozači električnih trotineta moći će da učestvuju u saobraćaju samo ako imaju nalepnicu koju izdaje Agencija za bezbednost u saobraćaju. 

Sa tom oznakom, ovi električni dvotočkaši moći će da se kreću biciklističkim stazama, pešačko-biciklističkim stazama ili biciklističkim trakama.

“Ukoliko ne postoji predviđena staza, vozač električnog trotineta može se kretati kolovozom na putu na kome je ograničena brzina kretanja 30 kilometara na sat, odnosno 50 ukoliko ima više od 18 godina”, objavilo je Ministarstvo unutrašnjih poslova nedavno na svom Instagram profilu.

Pored ovog, MUP Srbije je propisao i sledeća pravila:

  • Vozači električnih trotineta mogu učestvovati u saobraćaju samo pod uslovom da imaju odgovarajuću nalepnicu koju izdaje Agencija za bezbednost saobraćaja
  • Električni trotinet se vozi biciklističkom stazom, pešačko-biciklističkom stazom ili biciklističkom trakom
  • Ukoliko ne postoji predviđena staza, vozač električnog vozila može se kretati kolovozom na putu na kome je ograničena brzina kretanja 30 kilometara na sat, odnosno 50 ukoliko ima više od 18 godina
  • Prilikom prelaska ulice, vozač električnog trotineta ne sme da ga vozi, odnosno mora da siđe sa njega i pređe ulicu, osim na prelazu biciklističke staze
  • Vozač električnog trotineta mora nositi svetloodbojni prsluk kada se kreće kolovozom
  • U uslovima smanjene vidljivosti i noću u obavezi je da nosi svetloodbojni prsluk i kada se kreće biciklističkom stazom
  • Vozač električnog trotineta je u obavezi da nosi zaštitnu biciklističku kacigu, a tokom vožnje zabranjeno je korišćenje slušalica za audio uređaje u oba uva
  • Električnim trotinetom se ne može prevoziti više osoba

Kazna za vožnju bez zaštitne opreme i vožnju po trotoaru je 10.000 dinara.

Koliko košta registrovanje električnog trotineta?

Prema uredbi o cenama usluga koje vrši Agencija za bezbednost saobraćaja, registracija trotineta košta 2.060 dinara.

“Cena usluge izdavanja nalepnice za laka električna vozila iznosi 1.560,00 dinara. Cena obrasca nalepnice za laka električna vozila iznosi 500,00 dinara”, stoji u ovoj uredbi.

Foto: Pixabay

U zahtevu za izdavanje nalepnice treba navesti lične podatke (ime i prezime, JMBG, datum rođenja, mesto rođenja), podatke o prebivalištu (mesto, poštanski broj, ulica i kućni broj, telefon, e-mail), kao i podatke o lakom električnom vozilu (marka, trajna nominalna snaga elektromotora, najveća konstruktivna brzina, masa praznog vozila).

Takođe, neophodno je uz zahtev dostaviti i tehničku dokumentaciju za lako električno vozilo, iz koje se može utvrditi marka vozila, trajna nominalna snaga elektromotora, najveća konstruktivna brzina i masa praznog vozila.

Pitanje koje je možda izazvalo i najviše pažnje prethodnih meseci jeste – kako se registruju trotineti koji nemaju dokumentaciju?

Naime, veliki broj trotineta je uvezen ili su pak preprodavani, te dokumentacije nema. U tom slučaju neophodno je utvrditi jačinu motora, a to se može uraditi prilikom tehničkog pregleda u ovlašćenom servisu.

Prema podacima Agencije za bezbednost saobraćaja, do sada je izdato skoro 3.500 nalepnica, od čega najviše u Beogradu, zatim Novom Sadu, Nišu i Kragujevcu.

Kako se definiše “lako električno vozilo”

Izmenama Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima uvedena je definicija “lakog električnog vozila”.

„Lako električno vozilo je motorno vozilo sa najmanje dva točka, sa mehaničkim upravljačem, bez mesta za sedenje, čija trajna nominalna snaga elektromotora nije veća od 0,6 kilovata, čija najveća konstruktivna brzina ne prelazi 25 kilometara po času i čija masa praznog vozila ne prelazi 35 kilograma“, stoji u zakonu.

Istim izmenama navedenog Zakona u članu 92g propisano je sledeće:

„Vozač sme da upravlja lakim električnim vozilom u saobraćaju na putu ukoliko je na vozilu postavljena nalepnica koju izdaje Agencija, iz koje se može utvrditi snaga elektromotora, konstruktivna brzina i masa praznog vozila.”

  • meli77

    14.6.2024 #1 Author

    Slažem se sa novim propisima

    Odgovori

    • kurac

      14.11.2024 #2 Author

      Glupa pravila, koliko i osoba koja je napisala ovaj komentar

      Odgovori

  • PAVLE-2005

    14.6.2024 #3 Author

    Zbog nekih čak i da ti bude drago

    Odgovori

  • Dux011

    14.6.2024 #4 Author

    Eto i to konačno…

    Odgovori

  • Jj992

    14.6.2024 #5 Author

    Neki propisi, i to je nesto….

    Odgovori

  • MIKIMILE

    14.6.2024 #6 Author

    Bas šteta

    Odgovori

  • Inquiete

    14.6.2024 #7 Author

    Tako i treba!

    Odgovori

  • MARA

    14.6.2024 #8 Author

    Pozdravlljam odluku

    Odgovori

  • JANA

    15.6.2024 #9 Author

    Takodje, ne bi bilo smisla da nije doneta neka odluka

    Odgovori

  • Grocka

    15.6.2024 #10 Author

    Hoce ih to spreciti da voze bez mozga?

    Odgovori

  • SHALIMAR

    16.6.2024 #11 Author

    Samo da ne voze po pesackom delu…

    Odgovori

  • MARA

    16.6.2024 #12 Author

    Uveo se neki red

    Odgovori

  • gagica

    16.6.2024 #13 Author

    Mislim da ne bi trebali ni da postoje

    Odgovori

  • Manja

    16.6.2024 #14 Author

    I kao i uvek ni ova odluka, sa kojom sam saglasna donekle, nece uticati ma one bez mozga i sa vezom… kao po obicaju pravila nece vazeti za sve…

    Odgovori

  • ZVEZDA

    16.6.2024 #15 Author

    Jako dobra odluka

    Odgovori

  • LEBRON

    16.6.2024 #16 Author

    Prava odluka

    Odgovori

  • LAV

    16.6.2024 #17 Author

    Pravila su tu da bi se postovala.

    Odgovori

  • NATI

    16.6.2024 #18 Author

    Samo da svi postuju

    Odgovori

  • ELLA

    17.6.2024 #19 Author

    Ko ce ih pohvatati

    Odgovori

  • Boban

    19.6.2024 #20 Author

    Zasto Niko ne pominje da je registracija 4-4500 jer tehnicki pregled naplacuje dodatno svoje usluge???

    Odgovori

  • BIJUTI27

    19.6.2024 #21 Author

    U cemu je razlika voznje tog prdala sa nalepnicom ili bez nalepnice..jer ta nalepnica nekom nesto znaci? Ili ajd da i tu se ogrebu za neku milijardu

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.