Neophodna i tehnička dokumentacija

Električni trotineti i bicikli moraju biti „registrovani“ do 15. juna

LifestyleSrbija

5.3.2024 09:27 Autor: Redakcija Biznis.rs 4

Električni trotineti i bicikli moraju biti „registrovani“ do 15. juna Električni trotineti i bicikli moraju biti „registrovani“ do 15. juna
Laka električna vozila, u koja spadaju električni trotineti i bicikli, od 5. aprila će moći da se „registruju“, odnosno njihovi vlasnici će od tog... Električni trotineti i bicikli moraju biti „registrovani“ do 15. juna

Laka električna vozila, u koja spadaju električni trotineti i bicikli, od 5. aprila će moći da se „registruju“, odnosno njihovi vlasnici će od tog datuma moći da od institucija zatraže nalepnicu koja će pokazivati karakteristike vozila. Dva meseca kasnije, od 15. juna, samo vozila sa ovom „registracijom“ će moći da učestvuju u saobraćaju.

Novo pravilo je objavljeno krajem februara, u Pravilniku o načinu izdavanja, vođenja evidencija, izgledu i načinu postavljanja nalepnice za laka električna vozila. Svako ko poseduje električne dvotočkaše moraće da podnese zahtev za izdavanje nalepnice, navodi se u prošlonedeljnom Službenom glasniku, prenosi Nova ekonomija.

U zahtevu za izdavanje nalepnice treba navesti lične podatke (ime i prezime, JMBG, datum rođenja, mesto rođenja), podatke o prebivalištu (mesto, poštanski broj, ulica i kućni broj, telefon, imejl), kao i podatke o lakom električnom vozilu (marka, trajna nominalna snaga elektromotora, najveća konstruktivna brzina, masa praznog vozila).

Uz zahtev se mora dostaviti i tehnička dokumentacija za lako električno vozilo, iz koje se može utvrditi marka vozila, trajna nominalna snaga elektromotora, najveća konstruktivna brzina i masa praznog vozila.Takođe, uz nju je potrebno dostaviti i fotokopiju ili očitanu ličnu kartu, popunjenu i potpisanu izjavu na posebnom obrascu, ali i dokaz o uplaćenoj naknadi na ime izdavanja nalepnice za laka električna vozila.

U pravilniku se navodi da, ukoliko se iz dostavljene dokumentacije ne mogu utvrditi karakteristike vozila, onda se mora obaviti ispitivanje lakog električnog vozila, kako bi se utvrdile njegove karakteristike uz naknadu za ispitivanje, o trošku podnosioca zahteva. U Pravilniku nije precizirano ko je ovlašćen da obavlja ova ispitivanja.

Foto: Pixabay.com

Prilikom obrade zahteva, na tehničkoj dokumentaciji, koja je sastavni deo obavezne dokumentacije, upisuje se serijski broj nalepnice, datum izdavanja, potpis lica koje izdaje nalepnicu, dok će se dijagonalno preko prednje strane stavljati pečat sa oznakom „IZDATA NALEPNICAˮ. U slučaju oštećenja ili uništenja nalepnice, po zahtevu se može izdati nova.

Kako će izgledati nalepnica?

Izdata nalepnica će biti pravougaonog oblika, višeslojne strukture, vidljiva u dnevnim i noćnim uslovima, samouništavajuća pri pokušaju uklanjanja, dimenzija 36×60 milimetara, punometalizirana, sivosrebrne boje, sa integrisanim difrakcionim optički promenljivim elementom, koji sadrži višestruke nivoe zaštite od pokušaja krivotvorenja.

U gornjem delu nalepnice nalaziće se logo Agencije za bezbednost saobraćaja, a u središnjem delu, oznaka za lako električno vozilo LEV, na ćirilici i na latinici, ispod nje brojčane vrednosti bez decimala u obliku: trajna nominalna snaga elektromotora (W), najveća konstruktivna brzina (km/h), masa praznog vozila (kg), jedna ispod druge. U donjem delu nalepnice stajaće oznaka ABS i sedmocifreni serijski broj, bočno orijentisan. Sastavni deo nalepnice je kontrolni odsečak, sa oznakom ABS i serijskim brojem, koji se odvaja od nje tokom procesa izdavanja nalepnice.

Nalepnica treba da se postavi na lako uočljivo mesto, u gornjem delu nepomičnog stuba upravljača vozila, u zavisnosti od konstrukcije upravljača, a nakon što se postavi nalepnica, ona će biti i fotografisana kao i mesto na kojem je postavljena.

Prijem i obrada zahteva, izdavanje i postavljanje nalepnice vrši se na mestima koja Agencija za bezbednost saobraćaja utvrđuje na svom zvaničnom internet sajtu www.abs.gov.rs, po stupanju na snagu ovog pravilnika.

Krajem jula prošle godine, Vlada Srbije je usvojila Izmene i dopune Zakona o bezbednosti saobraćaja, u kojima se po prvi put pominju i odredbe koje se tiču lakih električnih vozila. Zakonom je propisano da vozači, pored nalepnice na vozilu, treba da nose prsluk i kacigu, ne smeju imati slušalice u ušima dok voze, prevoziti druge, a za kretanje treba da koriste biciklističku stazu, pešačko-biciklističku stazu ili biciklističku traku ili pak kolovoz dodatno propisanim merama.

  • Manja

    5.3.2024 #1 Author

    Jel ce morati da se izdaje nova svake godine… pa da bude kao registracija vozila…

    Odgovori

  • AJA

    5.3.2024 #2 Author

    Dobra odluka.

    Odgovori

  • VALE

    6.3.2024 #3 Author

    Ja bih tu dodala I polaganje vozackog ispita

    Odgovori

    • Vlaks

      9.3.2024 #4 Author

      Umesto da drzava razmotri kako da stimulise ljude da sto vise idu na alternativne pogone umesto na stetne, oni razmisljaju o opstanku na vlasti, a isti su i oni koji bi na tu istu vlast, akcize za gorivo su TOP….
      Umesto da drzava pravi staze za bicikle trotinete i da to regulise zakonom oni se igraju kao niko na svetu….

      a izbori idu…..

      Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.