Poslovanje godinama u minusu

Gradskom saobraćajnom preduzeću tri milijarde dinara subvencija u 2024. godini

InfrastrukturaPoslovanjeSrbija

4.7.2024 08:01 Autor: Milica Vojtek 6

Gradskom saobraćajnom preduzeću tri milijarde dinara subvencija u 2024. godini Gradskom saobraćajnom preduzeću tri milijarde dinara subvencija u 2024. godini
Ako ste jutros krenuli na posao autobusom, trolejbusom ili tramvajem, sigurno ste iz gradskog prevoza izašli umorni i pre nego što je radni dan... Gradskom saobraćajnom preduzeću tri milijarde dinara subvencija u 2024. godini

Ako ste jutros krenuli na posao autobusom, trolejbusom ili tramvajem, sigurno ste iz gradskog prevoza izašli umorni i pre nego što je radni dan počeo. Ogromne gužve, neudobnost i loša klimatizacija su ono na šta se Beograđani žale već godinama.

Budžet Grada Beograda za 2024. godinu usvojen je na sednici Skupštine grada 1. jula, a gradska sekretarka za finansije Katarina Čubrić istakla je tom prilikom da je Gradsko saobraćajno preduzeće radilo rebalans programa zato što je „dobilo dodatnih 1,8 milijardi dinara tekućih subvencija iz budžeta grada Beograda za tekuće poslovanje, tako da iznos subvencije za 2024. godinu za to preduzeće iznosi tri milijarde dinara“.

Prema Programu poslovanja JKP GSP “Beograd” za 2024. godinu, u okviru trećeg rebalansa, koji se može pročitati na sajtu ovog preduzeća, navodi se da ono i dalje posluje u minusu.

“Ostvareni nivo prihoda i rashoda za 2023. godinu daje negativni poslovni rezultat (neto gubitak) u iznosu od 819,70 miliona dinara, što je manje od planiranog gubitka za 2023. godinu (rebalans IV) za 1,45 milijardi dinara, a u odnosu na 2022. godinu ostvareni gubitak je manji za 4,09 milijardi dinara. Takođe, i pored smanjenja gubitka u odnosu na inicijalni plan poslovanja za 2023. godinu (za 2,53 milijardi dinara) i smanjenja obaveza iz poslovanja u odnosu na 2022. godinu preduzeće i dalje nije u mogućnosti da redovno servisira sve dospele obaveze (zbog zaostalih obaveza prema dobavljačima, komunalnim preduzećima, kao i po osnovu nagrada za jubilarni broj godina staža u Preduzeću i slično)”, stoji u ovom dokumentu.

Uprkos brojnim gubicima, GSP će i ove godine pribaviti dobra putem 310 javnih nabavki.

Među nabavkama koje planira ovo gradsko preduzeće, koje godinama posluje u minusu, nalaze se i sledeće stavke:

  • Promotivno-marketinški materijal – vrednost javne nabavke procenjena na 2.000.000 dinara
  • Uniforme za zaposlene – vrednost javne nabavke procenjena na 90 miliona dinara
  • Mesne prerađevine i suhomesnati proizvodi – 90 miliona dinara
  • Sveže meso – 30 miliona dinara
  • Mleko i mlečni proizvodi – 45 miliona dinara
  • Smrznuta riba – 10 miliona dinara
  • Smrznuto voće i povrće – pet miliona dinara
  • Prehrambeni proizvodi – 90 miliona dinara
  • Poklon vaučeri – četiri miliona dinara
  • Novogodišnji paketići – 30 miliona dinara
  • Periodični i ciljani pregledi zaposlenih – 15 miliona dinara
  • Konsultantske usluge implementacije sistema upravljanja bezbednošću drumskog saobraćaja sa integracijom uspostavljenih sistema menadžmenta u JKP GSP “Beograd“ – milion dinara
  • Ispitivanje uslova radne sredine – dva miliona dinara
  • Kupovina fotokopir aparata – četiri miliona dinara

U nizu javnih nabavki koje se odnose na kancelarijski materijal, nove uniforme, poklon vaučere i prehrambene proizvode, stanovnike glavnog grada trebalo bi da obraduje činjenica da je u planu i kupovina novih vozila za prevoz putnika, gde je vrednost javne nabavke procenjena na više od 16 milijardi dinara (16.189.600.000).

Među 310 planiranih nabavki nalazi se i ona koja se odnosi na kupovinu uređaja za proveru i dopunu klima uređaja u vozilima u vrednosti od 1,5 miliona dinara.

  • DOBRILA

    4.7.2024 #1 Author

    Trebalo bi vise da se uradi i za gradski i za prigradski saobracaj , jer ovo je sve samo ne kako treba..

    Odgovori

  • ELLA

    5.7.2024 #2 Author

    Za sve se dodaje samo radnici ne osete povecanje budzeta

    Odgovori

  • BIJUTI27

    6.7.2024 #3 Author

    To nisu subvencije Gsp-u!
    To su subvencije za penzionere,zaposlene,djake,
    studente,…
    Grad njima omogucava jeftiniju voznju,i to nije problem,prosto mora da plati realnu cenu umesto njih.
    Autobusu je svejedno ko je unutra,penzioneri ili zaposleni!Goriva potrosi isto,gume se trose isto,…
    Grad je oduzeo naplatu Gsp-u,i treba da subvencionise i svercere!
    Zato Gsp nije gubitas,samo je nekome zanimljivo da ga tako naziva!!!

    Odgovori

  • Boba321

    7.7.2024 #4 Author

    To je bas strasno,bolje neka ulazu u autobuse i redovnost saobracaja

    Odgovori

  • Brana

    8.7.2024 #5 Author

    Ostao na nivou pre 30 god.

    Odgovori

  • Emilija

    9.7.2024 #6 Author

    A autousi katastrofa iz proslog veka

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.