Do kraja godine još 20 kilometara "Miloša Velikog"

Intenzivni radovi na tunelu Laz, usporeni na Munjinom brdu

BiznisInfrastrukturaSrbija

1.4.2024 08:35 Autor: Redakcija Biznis.rs 1

Intenzivni radovi na tunelu Laz, usporeni na Munjinom brdu Intenzivni radovi na tunelu Laz, usporeni na Munjinom brdu
Auto-put „Miloš Veliki“ trebalo bi do kraja godine da bude produžen za novih dvadesetak kilometara. Najzahtevniji objekti, na deonici od Pakovraća do Požege, su... Intenzivni radovi na tunelu Laz, usporeni na Munjinom brdu

Auto-put „Miloš Veliki“ trebalo bi do kraja godine da bude produžen za novih dvadesetak kilometara. Najzahtevniji objekti, na deonici od Pakovraća do Požege, su tuneli Laz i Munjino brdo a iz ministarstva saobraćaja i infrastrukture očekuju tokom ove godine završetak radova na ukupno 83 kilometra auto-puteva, objavio je RTS.

U tunelu Laz već je asfaltirano oko dva i po kilometra dok Nikola Miljković iz Javnog preduzeća Putevi Srbije navodi da su u obe cevi tunela završeni glavni građevinski radovi, što znači da se prelazi u drugu fazu koja predstavlja elektromašinsko opremanje tunela.

„Trenutno imamo oko 70 radnika, što naših, što podizvođača koji rade pre svega na finim radovima“, kaže Miljković za RTS.

U obe tunelske cevi Laza je postavljeno 147.995 metara nosača kablova, odnosno njih 82 odsto.

Od tunela Laz u narednih gotovo osam kilometara gradi se 12 mostova i tri nadvožnjaka i stiže se do tunela Munjino brdo.

Tunel Munjino brdo / Izvor: JP Putevi Srbije

Do probijanja Munjinog brda ostalo je još otprilike 900 metara – uprkos predviđanjima, radovi su usporeni.

Miljković iz „Puteva Srbije“ navodi da je tri stotine metara od početka tunela postavljena oplata za sekundarnu oblogu, a u ostatku tunela se rade drugi radovi.

„Znamo da smo malo u zakašnjenju, probali smo da uvedemo radove koji mogu paralelno da se rade u svrhu ubrzanja. Moramo da ispoštujemo neke rokove i stvarno se trudimo“, kaže Miljković.

Kao probleme izvođač izdvaja rešavanje imovinsko-pravnih odnosa, konfiguraciju terena i podzemne vode.

Tunel Laz dug je 2.843 metra, a Munjino brdo stotinak metara manje a oba tunela se grade po novoj austrijskoj metodi.

Gradnja deonice je počela 2019. a radove izvodi kineska kompanija (CRBC), međutim, rok od 36 meseci uveliko je premašen.

  • Kata

    15.4.2024 #1 Author

    Samo polako, i pre svega bezbedno

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.