Intenzivni radovi na tunelu Laz, usporeni na Munjinom brdu
1.4.2024 08:35 Autor: Redakcija Biznis.rs 1
Auto-put „Miloš Veliki“ trebalo bi do kraja godine da bude produžen za novih dvadesetak kilometara. Najzahtevniji objekti, na deonici od Pakovraća do Požege, su tuneli Laz i Munjino brdo a iz ministarstva saobraćaja i infrastrukture očekuju tokom ove godine završetak radova na ukupno 83 kilometra auto-puteva, objavio je RTS.
U tunelu Laz već je asfaltirano oko dva i po kilometra dok Nikola Miljković iz Javnog preduzeća Putevi Srbije navodi da su u obe cevi tunela završeni glavni građevinski radovi, što znači da se prelazi u drugu fazu koja predstavlja elektromašinsko opremanje tunela.
„Trenutno imamo oko 70 radnika, što naših, što podizvođača koji rade pre svega na finim radovima“, kaže Miljković za RTS.
U obe tunelske cevi Laza je postavljeno 147.995 metara nosača kablova, odnosno njih 82 odsto.
Od tunela Laz u narednih gotovo osam kilometara gradi se 12 mostova i tri nadvožnjaka i stiže se do tunela Munjino brdo.
Do probijanja Munjinog brda ostalo je još otprilike 900 metara – uprkos predviđanjima, radovi su usporeni.
Miljković iz „Puteva Srbije“ navodi da je tri stotine metara od početka tunela postavljena oplata za sekundarnu oblogu, a u ostatku tunela se rade drugi radovi.
„Znamo da smo malo u zakašnjenju, probali smo da uvedemo radove koji mogu paralelno da se rade u svrhu ubrzanja. Moramo da ispoštujemo neke rokove i stvarno se trudimo“, kaže Miljković.
Kao probleme izvođač izdvaja rešavanje imovinsko-pravnih odnosa, konfiguraciju terena i podzemne vode.
Pročitajte još:
Tunel Laz dug je 2.843 metra, a Munjino brdo stotinak metara manje a oba tunela se grade po novoj austrijskoj metodi.
Gradnja deonice je počela 2019. a radove izvodi kineska kompanija (CRBC), međutim, rok od 36 meseci uveliko je premašen.
Kata
15.4.2024 #1 AuthorSamo polako, i pre svega bezbedno