Interesovanje za dekarbonizaciju motora raste zbog strožih tehničkih pregleda
AutomobiliEkologijaInovacijePreduzetnikSrbijaU fokusu
9.2.2022 08:01 Autor: Miljan Paunović 11
Zagađenje vazduha zbog emisije ugljen-dioksida problem je o kome se sve više govori, i na koji se znatno više ukazuje poslednjih godina. Zagađivači vazduha su i automobili, posebno „dizelaši“, mada postoje tvrdnje i istraživanja koja pokazuju da čak i električni automobili proizvode određenu količinu CO2.
Zagađenje se neće smanjiti samo po sebi, a svako od nas na neki način može da utiče i da doprinese poboljšanju kvaliteta vazduha. Bez obzira na to da li vozite „benzinca“ ili „dizelaša“ postoji solucija da smanjite količinu izduvnih gasova iz vozila i na taj način date doprinos u očuvanju životne sredine.
Naime, dekarbonizacija motora vozila korisna je iz više razloga, a osnovni su – smanjuje potrošnju goriva, vraća performanse motora na fabričke, umanjuje troškove održavanja vozila i drastično smanjuje količinu izduvnih gasova.
„Dekarbonizacija ili čišćenje motora sa unutrašnjim sagorevanjem vodonikom i kiseonikom gasom – tehnologija je savremenog doba, pa je potpuno razumljivo da postoje različita pitanja i da se ne mogu uvek naći adekvatni odgovori“, navodi se na sajtu H2E.rs.
Robert Žolcer COO firme H2E Dekarbonizacija kaže za Biznis.rs da ovaj vid dekarbonizacije treba da se radi kao redovna zamena ulja i filtera, odnosno mali servis, ako se vozilo pretežno koristi u gradskim uslovima eksploatacije ili svaki drugi mali servis ukoliko se vozilo pretežno koristi na otvorenim putevima.
„Održavanjem kompresionog prostora i izduvnog sistema vozila zadržavaju se fabričke performanse i efikasnost sagorevanja goriva, na taj način se značajno smanjuju troškovi eksploatacije vozila, a sam H2E tretman se višestruko isplaćuje kroz potrošnju goriva, radni vek motora i njegovih periferija koje inače stradaju zbog nakupljanja gareži“, kaže naš sagovornik.
Sve što je u Srbiji neuobičajeno, pa i dekarbonizacija motora, uliva na neki način nesigurnost kod vlasnika vozila, u smislu da li ovaj postupak ima neke negativne konsekvence po motor. Iz H2E kažu da su bezbednost i efikasnost dekarbonizacije potvrđeni od strane relevantnih institucija.
„Povremeno tretiranje motora H2E gasom u okviru proverenih parametara (količina H2E gasa, trajanje postupka i režim rada motora tokom postupka) nikako ne može biti štetno za motor. Bezbednost i efikasnost potvrđeni su od strane relevantnih institucija. H2E tretman može samo pozitivno uticati na radni vek SUS motora“, navodi se na sajtu.
Žolcer kaže da je u Srbiji sa H2E mašinama odrađeno preko 10.000 tretmana u prethodnih pet godina, i dodaje da je zbog rasta cene goriva i sve strožijeg tehničkog pregleda vozila interesovanje za dekarbonizacijom sve veće, jer ne postoji efikasniji način za povrat performansi i efikasnosti motora.
Pročitajte još:
„U Evropskoj uniji je primena ove tehnologije generalno tek u povojima, svodi se na inicijativu pojedinaca i servisa koji su prepoznali potencijal tehnologije, kao i kod nas. Velike kompanije koje snabdevaju auto servise alatima i opremom tek izlaze na tržište sa svojim verzijama mašina za dekarbonizaciju, tako da očekujemo rast i edukaciju tržišta“, ističe naš sagovornik, i na kraju dodaje da je cena ovog tretmana motora H2E mašinama oko 49 evra.
Šta je H2E tehnologija?
„H2E je kompletno nova zaštićena tehnologija, razvijena od strane stručnjaka. Na bazi ove tehnologije je razvijen sistem koji se sastoji od hardvera i softvera, namenski razvijenih za primenu vodonika i kiseonika u motorima sa unutrašnjim sagorevanjem. Nakon osam godina i najmanje 20.000 inženjerskih radnih sati, možemo sa pravom reći da H2E tehnologija nema konkurenciju i da smo razvili tehnološki najnapredniji sistem za čišćenje motora SUS“, navode iz ove firme.
SANJA
9.2.2022 #1 AuthorVreme je da se okrenemo majki prirodi i da se borimo za nju,obratiti paznju oko sebe,treba jos generacija da zivi na ovoj planeti,a ne da mi budemo poslednji.
IVAN
9.2.2022 #2 AuthorZagadjenje vahduha mora da se smanji inace ne pise nam se dobro.
MARE
9.2.2022 #3 AuthorI prosle godine se pominjalo da vozila koja nemaju taj filter nece proci tehnicki pregled, a 90% automobila iz uvoz nema , tako da bice problema.
LJUBIŠA
9.2.2022 #4 AuthorNema ovo baš veze sa zagađenjem…
JANA
9.2.2022 #5 AuthorTehnicke preglede su poostrili ,to je njabitnije ,a sto se voze krsevi to nije bitno …
BIJUTI27
9.2.2022 #6 AuthorDobro je to odraditi, auto prodise, a potrošnja padne itd
Miodrag, Becej
9.2.2022 #7 AuthorLepa prevarica…
ZVEZDICA01
9.2.2022 #8 AuthorBudućnost su električni automobili
DANIJELA
9.2.2022 #9 AuthorImamo mi ozbiljnije zagadjivace zivotne sredine koje treba resiti ali dobro je od necega i poceti.
LEPOSAVA
10.2.2022 #10 AuthorSto se tice tehnickog jeste rigorozniji…sto se tice ovih filtera…jos to nije zazivelo kod nas….a da bi zaziveli treba istrebiti ove silne krseve koje smo bas bez tog dpfa i uvezli jer njima vise ne treba …..
Nenad
10.2.2022 #11 AuthorOd svih prevara koje nam plasiraju ova sa dekarbonizacijom je apsolutno na prvom mestu, bukvalno bacanje para ljudi.