Dan internet domena Srbije doneće odgovore na zanimljiva pitanja

Kako bez problema koristiti ćirilicu na internetu?

LifestyleSrbija

26.2.2024 17:07 Autor: Redakcija Biznis.rs 2

Kako bez problema koristiti ćirilicu na internetu? Kako bez problema koristiti ćirilicu na internetu?
Dan internet domena Srbije (DIDS) ove godine se održava 12. marta u beogradskom Domu omladine. Posebno mesto tokom događaja će tradicionalno zauzeti ćirilica na... Kako bez problema koristiti ćirilicu na internetu?

Dan internet domena Srbije (DIDS) ove godine se održava 12. marta u beogradskom Domu omladine. Posebno mesto tokom događaja će tradicionalno zauzeti ćirilica na internetu.

Organizator konferencije – Fondacija Registar nacionalnog internet domena Srbije (RNIDS) od svog osnivanja pomaže srpskoj internet zajednici da lakše koristi ćirilicu u svakodnevnom radu. Za ostvarenje te misije, jedna od najznačajnijih aktivnosti je edukacija i promocija najboljih primera iz dosadašnje prakse, za šta je DIDS 2024 pravo mesto.

Centralna pitanja keynote predavanja Dušana Stojičevića, zamenika predsednika Upravnog odbora RNIDS-a, “Ćirilica na internetu – za i protiv” glase: “Da li je ćirilici mesto na internetu?” i “Da li korišćenje ćirilice prolazi bez problema?”

Stojičević će pojasniti i sledeće:

  • Zašto nam niko ne piše mejlove na ćirilici?
  • Kako da upotrebimo .срб domen?
  • Kako Facebook tretira ćirilične linkove?
  • Zašto dobijamo predugačak link kada kopi-pejstujemo ćiriličnu veb-adresu?
  • Koliko nas zapravo košta da koristimo ćirilicu?

“Ćirilica u brendingu” biće tema i naziv panela koji će istražiti koliko ćirilično pismo oblikuje naš identitet.

Da li je ćirilica neodvojiva od našeg identiteta i da li doprinosi našoj autentičnosti? Kako se ćirilica percipira u Srbiji a kako je vide druge nacije? Kako utiče na imidž Srbije? Da li ima mesta za ćirilicu u savremenom digitalnom dobu? Kolika je estetska vrednost ćirilice?

Na ova pitanja odgovore će davati panelisti: dr sc. Dušan Simić, direktor za strateško planiranje u agenciji Communis, Slavimir Stojanović Futro, kreativni direktor Futro Design studija, dizajner, pisac, vizuelni umetnik i profesor na School of Visual Arts u Njujorku, Slavoljub Stanković, autor filmskih i televizijskih scenarija, kreator hiljada reklamnih kampanja za domaće i inostrane brendove, kreativni direktor e-commerce kompanije Ananas i Jana Oršolić, grafička dizajnerka i edukatorka, profesorka na Fakultetu primenjenih umetnosti u Beogradu, a panel će moderirati prof. dr Slavica Cicvarić Kostić, redovna profesorka na Fakultetu organizacionih nauka u Beogradu.

Konferencija DIDS 2024 održaće se u klasičnom formatu događaja uživo, a organizator će prenositi konferenciju putem svog YouTube kanala. Prisustvo konferenciji je besplatno. Zbog ograničenog broja mesta, registracija posetilaca putem DIDS 2024 sajta je obavezna.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.