Ljudi su i dalje neizostavni segment u svakodnevnom poslovanju

Kako menadžeri rade na humanizaciji biznisa

Bolji posaoPoslovanjeSrbija

18.10.2023 16:44 Autor: Redakcija Biznis.rs 3

Kako menadžeri rade na humanizaciji biznisa Kako menadžeri rade na humanizaciji biznisa
U današnjem poslovnom svetu, više nego ikada pre, prepoznajemo da su ljudi srž uspeha svake organizacije. Humanizacija biznisa nije trend, već imperativ za rast,... Kako menadžeri rade na humanizaciji biznisa

U današnjem poslovnom svetu, više nego ikada pre, prepoznajemo da su ljudi srž uspeha svake organizacije. Humanizacija biznisa nije trend, već imperativ za rast, održivost i pozitivan uticaj na zajednicu u kojoj poslujemo.

Menadžeri su ti koji prave razliku i koji se „hvataju u koštac“ sa izazovima savremenog sveta koji nameće digitalizaciju, ali istovremeno posmatra samog čoveka kao neizostavni segment u svakodnevnom poslovanju.

Danas, kad se sve više priča o veštačkoj inteligenciji, nameće se i pitanje kakva je njena primena u cilju društvenog dobrostanja, zašto je važno integrisanje održivosti u poslovnu strategiju ili razmišljanje o modelima ulaganja u rešenja koja su usmerena na ljude. Upravo to su teme jesenjeg Foruma menadžera u organizaciji Srpske asocijacije menadžera (SAM), koji će biti održan u četvrtak, 19. oktobra u 11 časova.

O menadžerima budućnosti svoj utisak saopštili su nam Dragomir Kostić, glavni direktor Atlantic Brands i član Upravnog odbora SAM-a, i Dragan Filipović, predsednik Izvršnog odbora Generali osiguranje Srbija.

Kostić: Menadžer budućnosti je sposoban i empatičan

„Uspešan savremeni menadžer i menadžer budućnosti idealno treba da objedini dve osnovne karakteristike – sposobnost da upravlja nepredvidivošću i sposobnost da upravlja ljudima, gde je ključna osobina, posebno za liderski kadar, empatičnost. Dinamični pejzaž poslovanja, kakav vidimo oko nas, donosi sa sobom niz ključnih zahteva za uspešne menadžere. Ako treba izdvojiti tek nekoliko, ovo su ključne karakteristike koje se očekuju“, navodi Dragomir Kostić.

On kaže da je, s obzirom na to da tehnologija postaje osnovni deo svakog poslovanja, digitalna pismenost neminovno očekivana karakteristika.

Razumevanje digitalnih alata, veštačke inteligencije, ali povrh toga i sposobnost kvalitetne analize podataka, neophodne su pretpostavke za donošenje kvalitetnih odluka. Osim toga, od neprocenjive je važnosti agilnost, sposobnost brze reakcije i prilagođavanja na stalne promene i neočekivane izazove. U sve manje predvidivom okruženju menadžer mora na vreme da prepozna potencijalne rizike i razvije strategije za njihovo efikasno upravljanje. 

Naravno, tim je ključan faktor u realizaciji rezultata i bez obzira na poslovne i tehnološke trendove, čovek ostaje trajno u fokusu menadžera. Menadžer budućnosti mora da prepozna, razume i reaguje na emocije i potrebe svojih zaposlenika. A da bi bio empatičan prema članovima tima, menadžer mora biti u stanju da razume i upravlja i sopstvenim emocijama. Konačno, jedino je zadovoljan tim zaista uspešan tim“, zaključuje Kostić i dodaje:

„Na kraju, ne manje važno, ključna menadžerska osobina bila je i ostaje veština komunikacije. I stručne kvalifikacije i iskustvo padaju u drugi plan ako menadžer ne može uspostaviti efikasnu komunikaciju sa različitim interesnim skupinama. U poslovnom svetu se često zanemaruje važnost emocionalne i socijalne inteligencije, što je direktno povezano sa komunikacijskim veštinama i uspostavljanjem odnosa u široj zajednici, i to je sigurno prostor za razvoj u svim sferama života, a poseban fokus zahteva kad govorimo o menadžmentu. Svakako onom uspešnom“, ističe glavni direktor Atlantic Brands i član Upravnog odbora SAM-a.

Filipović: Razumevanje i otvorenost kao ključ

„Menadžer budućnosti, a po meni i sadašnjosti, trebalo bi da bude osoba koju karakteriše empatičnost prema svojim saradnicima i razumevanje njihovih potreba, otvorenost i transparentnost u komunikaciji, integritet i pravičnost u donošenju odluka. Takođe, tu je i inovativnost u pristupu rešavanju izazova sa kojima su susreće, treba da bude timski igrač, uzor ljudima sa kojima sarađuje, da obezbeđuje psihološku sigurnost svojim saradnicima, što podrazumeva slobodno iznošenje mišljenja na sve teme bez straha od negativnih posledica zbog istih“, smatra Dragan Filipović, predsednik Izvršnog odbora Generali osiguranje Srbija.

  • SHALIMAR

    18.10.2023 #1 Author

    Sve je lepo gospodin Kostic rekao…

    Odgovori

  • MAJA

    19.10.2023 #2 Author

    Bez obzira na dolazak veštačke intelligencije, čovek ostaje primarni faktor

    Odgovori

  • GAGA

    22.10.2023 #3 Author

    Videcemo sve

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.