Kako privrednici planiranjem mogu uštedeti na porezu?
IzdvajamoPoreziPoslovanjeSrbija
27.4.2023 08:01 Autor: Ljiljana Begović 3
Poresko planiranje jedna je od ključnih stavki za poslovanje svakog preduzeća. Firme mogu da uštede na porezu i kroz pravilno planiranje i pripremu poreske prijave. Važno je da vlasnici firmi ili njihovi zaposleni pažljivo prouče zakonske propise koji se odnose na poslovne aktivnosti i da blagovremeno podnesu poresku prijavu, kako bi izbegli kašnjenje i nepotrebne kazne.
Dakle, ušteda na porezu je moguća u Srbiji kroz primenu zakonskih propisa i poreskih olakšica, korišćenje poreskih odbitaka, pažljivo praćenje prihoda i rashoda, pravilan obračun amortizacije i pažljivo planiranje i pripremu poreske prijave.
Važno je napomenuti da postoji mnogo načina za uštedu na porezu, ali nijedan od njih ne sme da bude u suprotnosti sa zakonom.
Poslovni konsultant Biljana Lazarević kaže da su planiranje pozicija bilansa uspeha, bilansa stanja i tokova gotovine, ali i poreskog bilansa, od ključnog značaja za rast i razvoj preduzeća i evaluaciju rizika.
“Budžet preduzeća, odnosno godišnji plan poslovanja, trebalo bi da obuhvata sve ove pozicije. Do 30. juna u tekućoj godini preduzeće plaća porez na dobit po akontacionom obračunu, a nakon tog datuma po obračunu na osnovu podataka iz poreskog bilansa preduzeća. Profitabilnost je pozicija koja se strateški planira, a rezultat sistematičnog i preciznog plana profita je i plan plaćanja poreza na dobit, odnosno planirane likvidnosti”, objašnjava Lazarević.
Na mesečnom ili kvartalnom nivou, u zavisnosti od veličine preduzeća, do 15. u mesecu za prethodni mesec se plaća porez na dodatu vrednost (PDV) koji je direktna posledica ostvarene prodaje (prometa) u mesecu (kvartalu).
“Veća prodaja u zemlji podrazumeva i veći PDV, stoga je potrebno uskladiti ročnost naplate potraživanja sa ovim datumima. Uobičajena situacija u praksi malih i srednjih preduzeća (MSP) je da gotovo izostaju sva druga plaćanja (prema dobavljačima, bankama, trećim licima) u periodu plaćanja PDV-a”, ističe Lazarević.
Poslovni konsultant Veljko Davidović objašnjava da prodajni timovi i nosioci prodajnih menadžerskih uloga, „vlasnici“ procesa i odgovorni za rezultat P&L-a (Bilansa uspeha) svog tima, prodajne teritorije, portfolija proizvoda, moraju biti svesni šire slike i uticaja ostvarenja, odnosno neostvarenja planova prodaje i naplate na celu kompaniju i sve operacije (nabavku, proizvodnju, HR, finansije) i kalkulacije – cene, rabata, popusta i poreza.
Prema rečima advokata iz advokatske kancelarije Stojković, neophodno je da svako preduzeće koje planira da svoj biznis učini profitabilnim angažuje poreskog savetnika koji će mu pomoći u sastavljanju poreskog plana.
Pročitajte još:
“Poreski savetnici su obučeni da pomognu preduzećima u smanjenju poreza i povećanju profita, ali i da istovremeno poštuju zakonske propise i izbegnu kazne i negativne posledice po poslovanje. Poreski savetnik će pomoći preduzeću da analizira njegove finansijske podatke, identifikuje oblasti u kojima se može smanjiti porez i preporuči najbolje načine za ostvarivanje ušteda. Pored poreskih savetnika, postoje i različiti programi obuke i edukacije koji se bave pitanjima poreskog savetovanja. Ti programi mogu biti korisni za menadžment preduzeća ili za zaposlene koji su odgovorni za finansije i računovodstvo”, zaključuju iz advokatske kancelarije Stojković Advokati.
U Srbiji postoji i veliki broj nezavisnih organizacija koje se bave poslovnim savetovanjem, uključujući i poresko savetovanje. Ove organizacije pružaju konsultantske usluge i mogu pomoći preduzećima da se uspešno nose sa složenim poreskim propisima i ostvare uštede na porezu.
SENSEI
28.4.2023 #1 AuthorMože se uštedeti, a da li će privrednici uspeti da uštede
Ana
17.8.2023 #2 AuthorGde mogu naci poreskog savetnika. Imamo apoteku. Zelela bih da jednostavno se posavetujem i da mi razjasni neke stvari. Kome da se obratim. Ja sam u Novom sadu. Hvala unapred
Ivana91
12.9.2024 #3 AuthorMoze se ustedeti,ali da li ce oni uspeti to