Sve tri kompanije na srpskom tržištu poskupljuju svoje usluge

Koja prava ima korisnik ako mobilni operator u toku trajanja ugovora poveća cene?

AnalizaPoslovanjeSrbija

4.3.2024 14:36 Autor: Ljiljana Begović 50

Koja prava ima korisnik ako mobilni operator u toku trajanja ugovora poveća cene? Koja prava ima korisnik ako mobilni operator u toku trajanja ugovora poveća cene?
Operatori mobilne telefonije MTS i Yettel povećali su cene svojih usluga od 1. marta, a kompanija A1 najavila je poskupljenje od 1. aprila. Za... Koja prava ima korisnik ako mobilni operator u toku trajanja ugovora poveća cene?

Operatori mobilne telefonije MTS i Yettel povećali su cene svojih usluga od 1. marta, a kompanija A1 najavila je poskupljenje od 1. aprila. Za korisnike prve dve kompanije rok za raskid ugovora bez plaćanja penala istekao je upravo prvog dana marta, pošto su krajem januara obavestili korisnike, iako mnogi od njih tvrde da nisu ni videli to obaveštenje.

S obzirom na poskupljenje usluga sva tri mobilna operatora u Srbiji, nezadovoljni korisnici nemaju baš veliki izbor, odnosno teško da će im se prelazak u drugu mrežu previše isplatiti.

“Ako ipak žele da raskinu ugovor, prema rešenju Ministarstva trgovine i RATEL-a potrošači u ovakvim slučajevima imaju pravo na raskid ugovora bez plaćanja ikakvih penala i bez bilo kakve štete koja bi im bila pričinjena”, objasnio je ranije za Biznis.rs predsednik Udruženja potrošača “Efektiva” Dejan Gavrilović.

Građani koji su potpisali ugovore sa minimalnim periodom trajanja od 12 ili 24 meseca, a nisu uzeli nikakav uređaj, moći će da raskinu ugovor bez ikakvih naknada. Oni koji su uzeli uređaj biće dužni da ga isplate do kraja, po ceni koja je navedena u ugovoru, ili da ga vrate nazad.

Raskid ugovora treba razlikovati po uzroku, kaže Dejan Gavrilović. Ako potrošač jednostavno želi da raskine saradnju kako bi promenio operatora, a potpisao je ugovor sa minimalnim rokom trajanja od dve godine, moraće da plati penale za raskid nakon godinu dana bez prethodnih primedbi na uslugu.

Foto: Pixabay.com

“Penali se ogledaju u tome da potrošač operatoru mora da plati razliku popusta koje je dobio na početku ili preostale rate do kraja ugovorne obaveze, u zavisnosti od toga šta mu je povoljnije. Može da se dogodi da mu je ostalo tri meseca do kraja ugovora, pa mu je jeftinije da plati tri rate, nego godinu dana popusta”, ističe Gavrilović.

Sasvim suprotna situacija je kada dođe do izmene ugovornih uslova – kada operator menja programsku šemu ili je u pitanju nesaobraznost, primera radi kada operator garantuje signal, a dolazi do čestih prekida.

“U tom slučaju potrošač ulaže reklamaciju i ukoliko se ništa po tom pitanju ne popravlja, odnosno opet se javljaju isti problemi, on zbog nesaobraznosti ima pravo na raskid ugovora jer to nije usluga koju je tražio”, kaže Gavrilović.

U opštim uslovima ugovora o pretplatničkom i korisničkom odnosu mobilne komunikacione mreže A1 stoji da se pretplatnički odnos između A1 i pretplatnika može raskinuti ukoliko kompanija promeni opšte uslove.

O promenama ova kompanija će korisnike prema ugovoru obavestiti najmanje mesec dana unapred.

Pretplatnik ima pravo da po prijemu ovog obaveštenja A1 raskine pretplatnički odnos bez obaveze plaćanja troškova u vezi sa raskidom, ako se najavljenim jednostranim izmenama bitno menjaju uslovi pod kojima je pretplatnički odnos zaključen, na način na koji nije na korist pretplatnika, a naročito u pogledu specifikacije usluga (sadržaj paketa usluga) i uslova za korišćenje usluga u vezi sa ponuđenim promotivnim pogodnostima,

“Smatraće se da je pretplatnik saglasan sa izmenjenim opštim uslovima ukoliko nastavi korišćenje usluga nakon stupanja na snagu najavljenih izmena”, navodi se u saopštenju A1.

Takođe, slična obaveštenja korisnicima stoje i na sajtovima kompanija Telekom Srbija i Yettel.

  • Inquiete

    4.3.2024 #1 Author

    Da, ima prava, ali pojedini operateri ne obaveštavaju korisnike baš transparetno i precizno, npr MTS. Zatim, SBB je povećao cenu paketa korisnicma bez ugovorne obaveze – ni to nije najavljeno. I na kraju, koja je poenta ugovorne obaveze kad nikako nisi zaštićen od poskupljenja?

    Odgovori

    • Stribor

      5.3.2024 #2 Author

      Pa rešenje je da se nekako organizujemo i svi građani Srbije da raskinu ugovore pa kad ostanu bez korisnika neka vide šta će da rade. Cene bi morale minimum 50% dole da idu e onda bi nas molili da se vratimo…. Mislite o tome

      Odgovori

      • Dragana

        5.3.2024 #3 Author

        Već sutra idem da predam zahtev za raskid ugovora

        Odgovori

      • VelikiJA

        6.3.2024 #4 Author

        Druže, neko će te kamenovati zbog ovoga :))))) Ko će raskinuti ugovor? Nema toga, bre. Podeljeni smo ko ulje i voda. Jel vidite da je u pitanju kartel, a to je kažnjivo, jel da „državo“?

        Odgovori

    • Bojana

      5.3.2024 #5 Author

      Apsolutno se slažem sa ovom primedbom. Kako god okreneš, korisnici usluga su oštećena strana. A transparentno obaveštavanje očito ne postoji, i to sa jasnim razlogom, a to se već zove OBMANA KORISNIKA!!!

      Odgovori

    • Gordana

      16.4.2024 #6 Author

      Ja cu placati cenu iz Ugovora,a to predlazem svima.Neka nas tuze ili iskljuce sve.Mi sboje obaveze iz Ugovora izvrsavamo.

      Odgovori

  • SUNCE

    4.3.2024 #7 Author

    Kakva god da su prava oni su u ek na dobitku a korisnik uvek izvuce deblji kraj.

    Odgovori

  • ZVEZDA

    4.3.2024 #9 Author

    Lepo, korisne informacije

    Odgovori

  • SHALIMAR

    4.3.2024 #11 Author

    Ja nisam dobila nikakvo obaveštenje,sramota!

    Odgovori

  • Razocarana

    5.3.2024 #12 Author

    Bez obavstenja povecanje a dok god se ne plati racun poruka za porukom sramno dugo godisnji sam pretplatnik a ovako ponasanje je sramno

    Odgovori

  • Razmisli

    5.3.2024 #13 Author

    Svi operateri znaju da bi se korisnici usluga pre odrekli mame i tate nego nego usluga operatera udri brus li

    Odgovori

  • Igi

    5.3.2024 #14 Author

    Sta kaze vlast ? Inflacija u opadanju ?
    Ponovo i uvek samo laž i laž
    Udri po narodu kad su ovce

    Odgovori

  • Rade

    5.3.2024 #15 Author

    Kako.poskupljenje to.je lopovluk krađa iz depa naroda što onda potpisujem.ugovor nasto ovo.lici pa oni mogu svaki.mesec povećavati kao to u Srbiji samo to može lopovi

    Odgovori

  • DOBRILA

    5.3.2024 #16 Author

    Ne zna se ko je od njih gori..

    Odgovori

    • Su

      7.3.2024 #17 Author

      Mi smo ovce sto placamo po i ovim cenam do sada.Samo na balkanu deru na zapadu uopste nije tako skupo.Realno je 1000 din da racun bude.Kad bi svi odustali verujte dali bi i za te pare vec svi cute i da kazu 5000 narod bi rekao ok 5000 evo.Isto kao sa kamatama u banci .Ne smeju da deru svoje gradjane ali zato su ti balkanske ovce koje zbog kompleksa nize vrednosti pristaju na sve

      Odgovori

  • Miki

    5.3.2024 #18 Author

    E Moj Narode Sta Nam Rade?!?!?Nema zastite od ovakve drzave,nema kontrole,Nema ,Pa Nema i Svi se u krug Bave otimacinom,obmanom i TAKO i TREBA!?

    Odgovori

  • Marko

    5.3.2024 #19 Author

    Mogu da rade sta hoce dogovorese oni su zasticeni ko beli medvedi

    Odgovori

  • Secam se

    5.3.2024 #21 Author

    Ako raskinem ugovor da li mi ostaje broj zna li neko ….

    Odgovori

    • DI

      5.3.2024 #22 Author

      Pa verovatno ćete, raskidom ugovora, preći na prepaid režim i tako zadržati broj, koji zatim možete „preneti“ uspostavljanjem pretplatničkog odnosa sa drugim operaterom.

      Odgovori

    • Ana

      5.3.2024 #23 Author

      Naravno da Vam ostaje broj. Ne brinite zbog toga.

      Odgovori

    • Inquiete

      6.3.2024 #24 Author

      Raskidom ugovora gubite broj. Da ne bi došlo do toga neophodno je da npr predjete na pripejd uslugu ili podnesete zahtev za prenos kod drugog operatera. Ukoliko se broj deaktivira kratak je broj za naknadnu reaktivaciju, zavisno od kompanije.

      Odgovori

    • Anonimni

      7.3.2024 #25 Author

      30 dana od raskida ako i dalje želiš da koristiš broj.Ja sam raskinuo u A1.

      Odgovori

  • Anonimni

    5.3.2024 #26 Author

    Obavešten od Strane A1 mail-om, od MTS-a nikakvo obaveštenje

    Odgovori

    • vojska_spasa

      7.3.2024 #27 Author

      Obavesteni ste na sajtu Mtsa i na info kanalu Mtsa ukoliko koristite Iris tv.

      Odgovori

      • Besni korisnik

        6.4.2024 #28 Author

        Ne koristim Iris tv, i ne bdim na sajtu mtsa. Ako mogu da šalju poruke pred rok dospeća zaduzenja i nakon proknjizene uplate, mogu, da ne kazem -MORAJU po zakonu da obaveste pismeno i o poskupljenju.

        Odgovori

  • Danica

    5.3.2024 #29 Author

    Sramota stavise rade ovom napacenom narodu.Podizu cene a ne obavestavaju.To ima samo u Srbiji.Oni mogu da podizu svakog meseca

    Odgovori

  • Dejan

    5.3.2024 #30 Author

    Očigledno da ugovor važi samo kad štiti njihove interese.Koga još nešto u ovoj državi može da iznenadi !?Očigledan monopol i dogovaranje ,svi u isto vreme podižu cene i ko onda da menja operatera kad je svuda isto…pljačkaši…

    Odgovori

  • Micko

    5.3.2024 #31 Author

    U Francuskoj za 15 godina mi nije 1 santim uvecana cena ugovor. Ovo što rade u Srbiji bruka i hostapletaj.

    Odgovori

  • V.A.Laki

    5.3.2024 #32 Author

    Pravo i pravda idu zajedno kao luk na puding od šljiva ! Neki naši mobilni operatori se uhvate za džepove i zaigraju Kozaračko kolo ! Nije čudno da cena usluga mobilnih operatora skače.I, ja bih skakao da mi je tolika cena !

    Odgovori

  • Rvi

    5.3.2024 #33 Author

    Korisnik ovog mts broja,sam još od 2000 god. Za 24 godine,nikad mi nije bio isključen ni jedan mesec. Od mts-a,kao dugogodišnji korisnik nikad ništa nisam dobio,ne tražm stan na Zlatiboru,ali mogli su barem jednu sms poruku za rodjendan da pošalju. Jedva čekam da mi istekne ugovor i raskidam saradnju,ne želim nikakve veze da imam sa državnom … više.

    Odgovori

  • Dux011

    5.3.2024 #34 Author

    Sta reci, a obavestenja nigde, nego bum.

    Odgovori

  • Manja

    5.3.2024 #36 Author

    Tuga, i opet nastradamo mi obicni smrtnici… bez upozorenja i najave… a na zalost, sada smo svi bukvalno mrtvi bez telefona… moze im se da poskupe, kao da malo zaradjuju…

    Odgovori

  • Anonimni

    5.3.2024 #37 Author

    NEMA DRŽAVE.

    Odgovori

  • tamara71

    5.3.2024 #38 Author

    Dzabe raskid ugovora kad svi povecavaju cene. Imaju monopol i sisaju nas kao ovce

    Odgovori

  • Vojkan

    5.3.2024 #39 Author

    Ovakav javasluk je bio ja mislim u Izraelu. Resenje je bilo jednostavno. Drzava je stala iza potrosaca, promenila zakone i omogucila korisnicima da mogu da raskinu ugovore za naj.anju sitnicu i da predju kod drugog operatera. I kod njih je bilo kao kod nas, obecanja velika, potpises i posle te „siluje“ pruzalac usluga, umesto da gleda da ti da sto bolji kvalitet i da se bori za kupca. Kako god okrenes, zna se nastavak. Drzava , drzava i drzava. Ona to dozvoljava i zato je tako. E sad da li postoji nacin da se pokrene neka peticija, pa da se resi problem, to vec ne znam.

    Odgovori

  • Anonimni

    5.3.2024 #40 Author

    27.2.24 produžio sam ugovor.Medjutim oprater je 1.3.24. bez najave poveća mi cenu za 15 % dali je to po zakonu.

    Odgovori

  • Slavica

    6.3.2024 #41 Author

    U celom svetu pojevtinjuju uskuge operatera samo kod nas poskupljuju, iako si potpisao ugovor na dve godine po toj ceni nevazi pa cemu onda ugovori to samo moze u ovoj bednoj Srbiji radi ko sta hoce sramota a cemu vise I da se nadas kad je sve bilo naopako vazno da se vlast I opozicija bore oko fotelje a narod sluzi samo kao masina za glasanje I nista vise.

    Odgovori

  • Anonimni

    6.3.2024 #42 Author

    Treba svi korisnici da prekinu sa plaćanjem pa bi se zapitali za svoju odluku.Bojkot…

    Odgovori

  • Joca

    6.3.2024 #43 Author

    Mi uvek čekamo da nam neko drugi reši problem. Umesto da svi kolektivno u svim mrezama otkažemo ugovore, da vidiš kako bi cupkali. Ovako od posla nema ništa. Mogu da nam rade šta hoće. Mi nismo narod koji će da se solidariše zbog prijatelja ili komšije, a kamoli radi nekog drugog. I sve dok nam ne stanu nogom na uvo, nećemo reagovati.

    Odgovori

  • Maugi

    6.3.2024 #44 Author

    Ja sam potpisao ugovor i apsolutno želim da platim ono na šta sam pristao…..ne pada mi napamet da plaćam nešto što nekom iznenada odgovara…..dakle idemo na hitnu peticiju…. Ali hitno…što više da je potpiše i da ne dozvolimo da nas prave idiotima!!!!!i da ostanemo više. …i pokažemo zube

    Odgovori

    • nenad

      21.4.2024 #45 Author

      ja sam u A1bi potpisacu ako treba peticiju i za YETTEL i MTS necu da dozvolimo a moje komšije prijatelje porodicu moju pa i mene pljackaju

      Odgovori

  • REA

    9.3.2024 #46 Author

    Goruca tema danima

    Odgovori

  • Dragan

    10.3.2024 #47 Author

    Kakvo poskupljenje poskupela voda struja
    Telefon u Yetelu nije poskupeo SAMO ZA ONE KOJI IMAJU DODATNE USLUGE TReba da se bunite za cenu parkinga vode struje smeća

    Odgovori

  • LEBRON

    10.3.2024 #48 Author

    Evo bas je i meni veci racun u Yetelu u odnosu na prosli

    Odgovori

  • BIJUTI27

    17.3.2024 #49 Author

    Na broj telefona mi nikad nije stiglo obaveštenje o mogućim izmenama

    Odgovori

  • Milos

    3.4.2024 #50 Author

    Da li je neko pokrenuo peticiju za tuzbu protiv ovog kartela A1 – MTS – Yettel?! Moraju te obavestiti licno, kakvo crno obavestenje na sajtu bre, sta treba da cucim i svaki dan citam njihove vesti sa sajta da provalim kad planiraju da povecaju iovako vec previsoke harac cene svojih usluga?

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.