Koliko novca će vam uz subvencije biti potrebno za najpopularnija polovna vozila?
AutomobiliInvesticijeIzdvajamoSrbija
6.2.2023 08:01 Autor: Julijana Vincan 10
U Srbiji je prošle godine prodato 86.045 polovnih vozila sa dizel motorima, skoro duplo više od benzinaca, pokazuju podaci sajta Polovni automobili. Samo tokom 2022. godine uvezeno je više od 42.000 polovnih dizelaša sa standardima Euro 3 i Euro 4, dok je u 2021. taj broj prešao 58.000.
Kako bi obnovila vozni park ekološki čistijim vozilima, država je u Programu zaštite vazduha u Republici Srbiji od 2022. do 2030. godine predvidela finansijske podsticaje za zamenu najstarijih vozila sa dizel motorima novijim, koja manje zagađuju životnu sredinu. U dokumentu je objašnjeno da mera za dodatnu obnovu voznog parka ima za cilj smanjenje emisija, naročito PM čestica.
Mera podrazumeva da će se subvencijama omogućiti otpremanje najstarijih vozila u reciklažne centre, a cilj je da do 2025. godine na ovaj način bude zbrinuto 122.300 vozila i u 2026. godini još 17.900.
Za vozače su predviđeni podsticaji koji će iznositi:
- 2.100 evra za kupovinu putničkog automobila,
- 2.500 evra za kupovinu lakih teretnih vozila (kamioni čija najveća dozvoljena masa ne prelazi 12 tona)
- 2.900 evra za kupovinu autobusa.
Golf najtraženiji automobil u Srbiji
Menadžer za odnose sa javnošću sajta Polovni automobili Petar Veličković u razgovoru za Biznis.rs je naveo da je najprodavaniji model u prošloj godini bio Golf, dok drugo i treće mesto takođe pripada Volkswagenovim modelima – Passat i Polo.
Među pet najprodavanijih modela u 2022. godini bili su i Fiat Punto i Opel Corsa, a na tržištu su bili traženi i Audi A4, Reno Clio, Opel Astra…
Cena konkretnih modela zavisi od mnogo faktora – stanja vozila, godišta, pređene kilometraže, servisne istorije, nivoa opreme, a činjenica je da su polovni automobili poskupeli u poslednje dve godine.
Biznis.rs je pokušao da napravi kalkulaciju kada je reč o najpopularnijim modelima i koliko novca bi vam bilo potrebno ako dobijete subvenciju od 2.100 evra za recikliranje starog automobila.
Model vozila | Godište / standard | Okvirna cena (u evrima) | Cena uz subvenciju |
Volkswagen Golf 6 | 2013. (Euro 5) | 6.300 | 4.200 evra |
Volkswagen Passat | 2014. (Euro 5) | 8.000 | 5.900 evra |
Volkswagen Polo | 2013. (Euro 5) | 5.050 | 2.950 evra |
Fiat Punto | 2013. (Euro 5) | 3.700 | 1.600 evra |
Opel Corsa | 2013. (Euro 5) | 4.700 | 2.600 evra |
Renault Clio | 2013. (Euro 5) | 4.700 | 2.600 evra |
Ukoliko uzmemo okvirne cene putničkih vozila koja se trenutno prodaju na sajtu Polovni automobili, fokusirajući se na očuvanije modele i na do 10 godina stare automobile, zaključak je da predložene subvencije kupcima koji su spremni da dodaju sredstva iz svog budžeta mogu dosta da olakšaju kupovinu automobila koji manje zagađuju životnu sredinu, odnosno ispunjavaju propisane ekološke standarde.
Uz dopunu od 1.600 evra može se kupiti očuvaniji, deceniju star Fiat Punto, a za 2.600 evra Opel Corsa ili Renault Clio, dok je za Volkswagen Polo potrebno spremiti nešto manje od 3.000 evra.
Za najpopularniji Golf, konkretno model Golf 6, vozači bi iz svog džepa trebalo da izdvoje oko 4.200 evra, a ako dobiju subvenciju za Volkswagen Passat star devet godina trebaće im još skoro 6.000 evra.
Pročitajte još:
Podsetimo, emisioni standard označava klasifikaciju vozila u Evropi u odnosu na količinu toksičnih gasova koje ispuštaju. Skoro svi novi automobili imaju standard Euro 6, a standard Euro 7 najavljen je za 2025. godinu.
Srbija je jedina država u regionu u kojoj je i dalje dozvoljen uvoz automobila koji ispunjavaju Euro 3 normu.
GOCA BG
6.2.2023 #1 AuthorMislim da ce mali broj ljudi moci i uz pomoc subvencije da kupi drugi auto…
Tijana
7.2.2023 #2 AuthorZasto bismo onda kupovali Euro 5, kad je bolje da odmah kupimo Euro 6 npr?
Miča
7.2.2023 #3 AuthorZar nije euro 6 norma predviđena za subvenciju,a ne 5?
Sasa
7.2.2023 #4 AuthorSubvencija za autobuse je smesna sa obzirom na tezinu autobusa vise se isplati prodati ga u reciklazni centar nego 2900 e koliko se „subvencionise“ propaganda klasicna
Misko
7.2.2023 #5 AuthorNece to da vam zazivi u srbiji Jos 50 godina
Dado
7.2.2023 #6 AuthorTreba uvesti ogranicenje za uvoz da se nemoze uvoziti vise automobili ispod evro 5 norme sve dok je dozvoljeno uvoz ispod evro 5 tesko da moze da zazivi to.
Coka13
8.2.2023 #7 AuthorOvo da nije tužno bilo bi smešno. A na stranu to što od toga nema ništa.
VOJKAN
8.2.2023 #8 AuthorKada budu postajala samo električna vozila, tada će struja biti skuplja od nafte
BOBICA
1.10.2023 #9 AuthorNema od ovoga ništa u Srbiji još dugo.
Melisa
4.11.2024 #10 AuthorKOD Nas NEMA sanse