Letos je niški Žitopek postao deo slovenačke kompanije

Meksikanci korak bliže preuzimanju regionalnog pekarskog lanca Don Don

EUPoslovanjeSrbija

3.1.2025 08:11 Autor: Redakcija Biznis.rs 0

Meksikanci korak bliže preuzimanju regionalnog pekarskog lanca Don Don Meksikanci korak bliže preuzimanju regionalnog pekarskog lanca Don Don
Agencija za zaštitu konkurencije Republike Slovenije (AVK) saopštila je da se ne protivi meksičkom preuzimanju velike slovenačke pekarske kompanije Don Don, objavio je Forbes.... Meksikanci korak bliže preuzimanju regionalnog pekarskog lanca Don Don

Agencija za zaštitu konkurencije Republike Slovenije (AVK) saopštila je da se ne protivi meksičkom preuzimanju velike slovenačke pekarske kompanije Don Don, objavio je Forbes.

Kako je navedeno na veb stranici agencije, koncentracija u okviru španskog BB Global Investing Holdinga, podružnice meksičke grupe Bimbo, u skladu je sa pravilima konkurencije.

Holding je sredinom novembra najavio preuzimanje Don Dona iz Grosuplja, najpoznatijeg po brendu Tvojih 5 minuta. Istovremeno, najavio je i kupovinu KJK Investicije 2, posebne kompanije finskog fonda KJK, koja poseduje 40,61 odsto Don Dona.

Pretprošla godina je bila rekordna za grupu. Ostvarili su nešto manje od 190 miliona evra poslovnog prihoda. To ih, prema godišnjem izveštaju, svrstava u red najvećih pekarskih kompanija u regionu. Grupacija zapošljava oko 2.500 ljudi, od kojih je 307 krajem prošle godine bilo zaposleno u Sloveniji, piše Forbes.

Dobit iz poslovanja pre amortizacije iznosila je oko 34,4 miliona evra, što je 63 odsto više u odnosu na prethodnu godinu. Neto dobit iznosila je više od 21 milion evra, što je skoro duplo više nego 2022. godine.

Otprilike četvrtinu prihoda doprinela je matična kompanija Don Don, odnosno 48,7 miliona evra, EBITDA je iznosila nešto više od pet miliona evra.

Don Don, najpoznatiji po brendu Tvojih 5 minuta, osnovali su u Metlici 1994. godine brat i sestra Alenka Mozetič Zavrl i Aleš Mozetič. Porodični biznis je u početku pekao krofne i druga slatka peciva.

Pre 22 godine, sa oko pet miliona evra prodaje i 150.000 evra čiste dobiti prvi put su izašli u inostranstvo, odnosno na hrvatsko tržište, gde su osnovali kompaniju. Pet godina kasnije, kupovinom PDM-a ušli su u Srbiju. U 2009. godini poslovanje je prošireno na Crnu Goru, BiH i Bugarsku.

U godinama od 2011. do 2014. mnogo su investirali u inostranstvu, posebno u Srbiji, gde su izgradili nove proizvodne kapacitete, uključujući i kupovinu mlina, i preuzeli preduzeća Žitopek i Žitoprodukt.

Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.