Ukupno 112,3 kilometara povezaće sedam gradova i opština

Moravski koridor biće završen do septembra 2026. godine

InfrastrukturaInvesticijeSrbija

4.8.2025 08:37 Autor: Redakcija Biznis.rs 0

Moravski koridor biće završen do septembra 2026. godine Moravski koridor biće završen do septembra 2026. godine
Od ukupno 112,3 kilometra Moravskog koridora, do sada je u saobraćaj pušteno 57,8 kilometara, od Pojata do Vrnjačke Banje, a završetak preostalih 54,5 planiran... Moravski koridor biće završen do septembra 2026. godine

Od ukupno 112,3 kilometra Moravskog koridora, do sada je u saobraćaj pušteno 57,8 kilometara, od Pojata do Vrnjačke Banje, a završetak preostalih 54,5 planiran je do septembra 2026. godine. Ovim će biti povezani Moravički, Raški i Rasinski okrug, odnosno sedam gradova i opština, koji će se priključiti na evropsku mrežu autoputeva.

Prvi digitalni autoput u Srbiji sa oznakom E-761, prolazeći kroz Čačak, Kraljevo, Vrnjačku Banju, Trstenik, Kruševac, Varvarin i Ćićevac, teritorijom na kojoj živi više od pola miliona ljudi i posluje oko 20.000 malih i srednjih preduzeća, spojiće Koridor 10 na istoku i Koridor 11 na zapadu zemlje i postati istinska žila kucavica centralne Srbije.

Trenutno se najiintenzivniji radovi obavljaju na deonici od Preljine do kraljevačkog prigradskog naselja Adrani, kao i na deonici od Vrnjačke Banje do petlje Vrba kod Kraljeva, pišu Večernje novosti.

„Na ovoj trasi imamo vosoku realizaciju radova. Kada je nasip u pitanju odrađeno je čak 90 procenata, kada su u pitanju mostovi, ostali objekti i regulacija Zapadne Morave tu je realizacija iznad 85 odsto, tampon je na 54, a asfaltiranje na 50 odsto izvedenih radova. Na ovom delu obvalja se izrada kolovozne konstrukcije uključujući asfalterske radove, izgradnju unutrašnjeg sistema za odvodnjavanje, kao i postavljanje zaštitne i žičane ograde“, kaže Aleksandar Antić, direktor Koridora Srbije.

Prema njegovim rečima, upravo će ova deonica, od petlje Vrnjačka Banja do Kraljeva, odnosno do petlje Vrba, u dužini od 14 kilometara, prva biti završena i puštena u saobraćaj. Očekuje se da će to biti u novembru ove godine, potvrđuje Dragan Savić, zamenik šefa projekta Koridora Srbije.

„Sve teče po ustaljenom dinamičkom planu, nema većih zastoja, a trenutno se izvodi asfaltiranje na 66. kilometru. Na trasi ima ukupno 20, što većih, što manjih mostova, a istovremeno se na ovom području obavlja i uređenje korita rečica i potoka. Uporedo sa radovima na ovoj deonici, intenzivno se gradi i 30 kilometara auto-puta od Preljine do petlje Adrani kod Kraljeva. Ukupno je na izgradnji obe deonice angažovano 3.950 radnika sa gotovo 2.000 jedinica mehanizacije i transportnih sredstava. I na drugoj trasi, od Preljine do Adrana, radovi odlično napreduju. Tu na desnom kolovozu imamo već 18 kilometara sa dva sloja asfalta, na 6,5 završni asfalt, a kada je levi kolovoz u pitanju na 12,5 kilometara odrađena su takođe dva sloja. Imamo i određene izazove koje rešavamo, koji su dimenzionirali dinamiku na drugi način, i nadam se da će ta deonica biti puštena u saobraćaj u maju 2026. godine“, naglasio je Antić.

Poslednji deo auto-puta, u dužini od 12 kilometara, od petlje Vrba do petlje Adrani, zbog izmene prostornog plana i izmeštanja dalekovoda, u saobraćaj će biti pušten u septembru naredne godine čime će ovaj projekat u potpunosti biti završen.

Na trasi Moravskog koridora ukupno će biti izgrađeno 117 većnih putnih objekata, među kojima čak 88 mostova i nadvožnjaka od kojih je najduži preko Zapadne Morave kod Trstenika od 711 metara, kao i 29 podvožnjaka i 11 denivelisanih raskrsnica – Pojate, Ćićevac, Kruševac istok, Kruševac zapad, Velika Drenova, Trstenik, Vrnjačka Banja, Vrba, Kamidžora, Adrani i Preljina.

Istovremeno, radi se i hidrotehnička regulacija korita i toka Zapadne Morave u dužini od oko 60 kilometara.

„Sve to je u građevinskom smislu jedan izuzetan izazov, ali i od ogromnog značaja za ceo ovaj kraj. Radovi na hidrotehničkom uređenju Zapadne Morave imaju dve funkcije, jedna je zaštita auto-puta, a druga konačno rešavanje višedecenijskih problema sa izlivanjem i bujičnim udarima ovdašnjih vodotokova čime će se sprečiti katastrofalne posledice poplava koje su ove krajeve zadesile minulih godina“, zaključuje direktor Koridora Srbije.

Mašine idu ka Raški i Novom Pazaru

Nakon završetka Moravskog koridora, započeće izgradnja brze saobraćajnice Kraljevo – Raška – Novi Pazar koja će imati i jedan krak prema Jarinju.

„Krajem prošle godine sa predstavnicima BehtelEnke potpisali smo memorandum o razumevanju i zajedničkoj realizaciji tog projekta. Radi se projektno-tehnička dokumentacija i očekujem da ćemo do kraja ove, ili početka 2026. imati prostorni plan, nekoliko meseci potom i idejni projekat, pa da ugovaramo realizaciju“, najavio je Antić.

Moraće da se širi spoj

Na kraju trase, na teritoriji Preljine radi se više mostarskih konstrukcija.

„To treba da nas uvede u spajanje auto-puta Miloš Veliki i Moravskog koridora u sklopu postojeće petlje Preljina koja će morati da doživi određeno proširenje kapaciteta i rekonstruciju. Nadam se da ćemo od sredine septembra do sredine novembra, kada se smanji intenzitet saobraćaja, ući u tu fazu građevinskih radova“, rekao je Antić.

Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.