Smanjena dozvoljena brzina vožnje

Na dosadašnjem auto-putu kroz Beograd menjaju se oznake i signalizacija

AutomobiliLifestyleSrbija

4.6.2024 14:59 Autor: Redakcija Biznis.rs 2

Na dosadašnjem auto-putu kroz Beograd menjaju se oznake i signalizacija Na dosadašnjem auto-putu kroz Beograd menjaju se oznake i signalizacija
U Srbiji je danas počela zamena kompletne signalizacije na nekadašnjem auto-putu kroz Beograd od petlje Dobanovci do petlje Bubanj potok, koji je prema novoj... Na dosadašnjem auto-putu kroz Beograd menjaju se oznake i signalizacija

U Srbiji je danas počela zamena kompletne signalizacije na nekadašnjem auto-putu kroz Beograd od petlje Dobanovci do petlje Bubanj potok, koji je prema novoj kategorizaciji brza saobraćajnica ili moto-put, a biće postavljene i plave table umesto zelenih.

Zamena će trajati 50 dana, kako je na RTS-u najavio ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Srbije Goran Vesić, prenela je Beta.

Istakao je da će biti zamenjeno 318 znakova, 25 velikih tabli i poručio vozačima da treba da znaju, da će, nakon novih tabli i signalizacije, na moto-putu biti dozvoljena brzina od 100 kilometara na sat, a kroz naseljeno mesto 80 kilometara na sat.

Na moto-putu od petlje Dobanovci do petlje Bubanj potok, kako je precizirao, može se voziti brzinom od 100 kilometara na sat, a kroz sam grad, na delovima koji prolaze kroz Novi Beograd i u delu posle Hitne pomoći prema Bubanj potoku, moguće je voziti 80 kilometara na sat.

Zaustavna traka, koja se „kolokvijalno“ zove žuta traka, prema njegovim rečima, i dalje ostaje otvorena samo za vozila hitnih službi.

„Ukoliko Grad Beograd bude izrazio želju, mi možemo da pričamo o tome da se ta traka može koristiti i za javni prevoz“, rekao je Vesić i naglasio da se zaustavna traka nigde ne može koristiti kao vozna za putnička vozila.

Vesić je rekao da se gradi nekoliko brzih saobraćajnica (moto-puteva) između Loznice i Šapca, Fruškogorski koridor, Dunavski koridor, kao i brza saobraćajnica koja počinje na Bačkom Bregu, pa ide preko Sombora, Кule, Vrbasa, Srbobrana, Bečeja, Novog Bečeja, Кikinde i Srpske Crnje.

„To su sve brze saobraćajnice na kojima ćemo uspostaviti drugačiji režim i naplate, koji neće biti isti kao na auto-putu. I u tom smislu je bilo neophodno da uvedemo novu kategoriju puteva“, rekao je Vesić.

Vlada Srbije usvojila je Uredbu o kategorizaciji državnih puteva i njome su prvi put u Srbiji uvedeni novi putevi – moto-putevi.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.