Na vidiku izgradnja mosta kod Ade Huje
22.3.2023 08:18 Autor: Redakcija Biznis.rs 5
Izgradnja trećeg beogradskog mosta na Dunavu, mosta kod Ade Huje, koji se najavljuje još od 2003. godine, možda bi mogla uskoro da sa projektnog dela pređe na realizaciju.
Naime, nosilac projekta, Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda, podnela je resornom ministarstvu zahtev za davanje saglasnosti na Studiju o proceni uticaja na životnu sredinu izgradnje mosta kod Ade Huje, sa pristupnim petljama i delom Višnjičke ulice. Studiju je izradio Saobraćajni institut CIP, prenosi eKapija.
Prema projektu, novi most je predviđen u okviru segmenta spoljne magistralne tangente (SMT) koji treba da poveže Pančevački put i autoput E-75. Lokacija novog mosta planirana je na 2,6 kilometara nizvodno Dunavom od Pančevačkog mosta.
Most preko Dunava na levoj obali počinjaće sa leve strane puta Beograd-Pančevo i završavaće se na beogradskoj obali Dunava prelaskom Višnjičke ulice.
Veza mostovske konstrukcije sa Pančevačkim putem predviđena je preko rampi, projektovanjem denivelisane raskrsnice tipa detelina, dok je za vezu sa Višnjičkom ulicom predviđena denivelisana raskrsnica tipa poludetelina.
Gradiće se i dva pristupna mosta, na levoj, i desnoj obali Dunava (most preko Ade Huje i rukavca). Ukupna dužina mosta sa šest traka u oba pravca, kao i biciklističkom i stazom za pešake, biće 3.498 metara, a širina 32,5 metara.
Konstrukcija mosta predviđena je kao gredna varijanta u prednapregnutom betonu sa četiri velika raspona preko Dunava, što je izabrano kao ekonomski najracionalnije rešenje. Most kod Ade Huje uvršten je u Generalni urbanistički plan Beograda 2003. godine.
Od tada, početak gradnje ovog mosta najavljivan je u više navrata prethodnih godina, kao alternativa preopterećenom Pančevačkom mostu, a čulo se i da rekonstrukcija Pančevca ne može da započne dok se ne izgradi novi most na Dunavu.
Pročitajte još:
Prema poslednjoj najavi, gradnja bi mogla da počne na proleće ove godine. Most kod Ade Huje biće jedan od sedam mostova čija je gradnja planirana u Beogradu do 2030. godine.
Kada bude izgrađen, sa pristupnom saobraćajnicom od petlje Lasta na autoputu, uz povezivanje sa nedavno izgrađenim proširenjem na Trošarini, kao i sa Bulevarom Patrijarha Pavla, Beograd će dobiti ono što se u vreme bivšeg zamenika gradonačelnika nazivalo „unutrašnjom obilaznicom“.
Zapravo je reč o Spoljnoj magistralnoj tangenti, koja sa banatskom Severnom tangentom čini svojevrsni srednji magistralni prsten prestonice (mada ne kroz ceo grad).
Dunja5
22.3.2023 #1 AuthorHajfe
Dunja5
22.3.2023 #2 AuthorHajde, nadamo se uskoro.
TATJANA
23.3.2023 #3 AuthorPa lepo da se čekalo 20 godina da dodje na red most od ogromnog znacaja
Gaga45
26.3.2023 #4 AuthorNa vidiku..
NATI29
26.3.2023 #5 AuthorNadamo se da ce tako biti i da ce posle preci na Pancevacki most