Novi železnički most i tunel Bežanijska kosa čekaće na proveru
16.7.2025 08:23 Autor: Redakcija Biznis.rs 0



Pre nešto više od dva meseca Infrastruktura železnice Srbije raspisala je tender za analizu stanja i predlog sanacije Novog železničkog mosta preko Save u Beogradu, glavne železničke saobraćajnice preko ove reke u prestonici, ali i za još nekoliko železničkih mostova i tunel na beogradskoj pruzi.
Postupak koji je trebalo da bude okončan početkom juna u međuvremenu je produžavan, a krajnji rezultat je da su ugovori za tender, koji je bio organizovan u pet partija, dodeljeni za tri partije, dok za dve nisu i to baš za analizu stanja i predlog sanacije Novog železničkog mosta, kao i za izradu Elaborata o postojećem stanju železničkog tunela Bežanijska kosa, odnosno za partije 1 i 5.
Kako piše eKapija, kada je reč o proveri stanja i predlogu sanacije Novog železničkog mosta, ugovor nije dodeljen jer je jedina podneta ponuda bila veće vrednosti od one koja je procenjena, dok za tunel ponuda nije ni bilo.
Tender je u okviru partije 1, predvideo projektni zadatak koji podrazumeva sveobuhvatni pregled mosta preko Save na pruzi 101 (Beograd Centar – Stara Pazova – Šid – državna granica – Tovarnik), sa ispitivanjem pod probnim opterećenjem i ocenom podobnosti za upotrebu. To podrazumeva i kontrolni statički proračun, izradu projekata sanacije, ispitivanje pod probnim opterećenjem i implementaciju monitoring sistema.
Predmet ovog dela projektnog zadatka trebalo je da bude čelična konstrukcija, bez prilaznih konstrukcija. Projektni zadatak, predvideo je podelu na šest delova – pregled kompletne konstrukcije, izrada kontrolnog statičkog proračuna, izrada projekata sanacije na osnovu pregleda i kontrolnog statičkog proračuna, ispitivanje mosta, monitoring i ograničenja upotrebe.
Plan je bio da upoznavanje sa projektnom dokumentacijom mosta bude obavljeno u junu i julu 2025, geodetsko snimanje sa izradom izveštaja o snimanju odvijaće se od juna pa na svakih 30 dana do maja 2026. Unutrašnja kontrola kompletne dokumentacije o pregledu mostovske konstrukcije trebalo je da bude obavljena u periodu decembar 2025 – maj 2026, a izrada konačnog izveštaja o kompletnom angažovanju u sklopu predmetnog posla, sa objedinjenim rezultatima svih ispitivanja i pregleda i ocenom podobnosti mosta za upotrebu u junu 2026.
Što se kablova na mostu tiče, plan je bio da se njihov vizuelni pregled obavi se u peridu septembar – oktobar 2025, a ispitivanje stanja kablova po dužini, to jest svih žica unutar kablova, metodama bez destrukcije u periodu septembar – novembar 2025. Pregled kompletne čelične konstrukcije mosta sa pregledom kotvi kosih kablova, bez utvrđivanja stanja kablova po dužini, uključujući i vizuelni pregled vidljivih delova stubova mosta prema planu trebalo je da se radi od avgusta 2025. do maja 2026.
Za sada se ne zna kada će biti raspisan novi tender koji se tiče provere ovog mosta koji je čelične konstrukcije na sedam stubova, a otvoren za upotrebu 1980. godine. Novi železnički most most glavni železnički u Beogradu je postao u julu 2018. kada je u potpunosti obustavljen putnički saobraćaj sa nekadašnje Glavne železničke stanice u Savskom amfiteatru, a kada je istovremeno za saobraćaj zatvoren i Stari železnički most preko Save, preko koga su se poslednjih godina njegovog korišćenja vozovi kretali brzinom od svega devet kilometara na čas.
Što se tiče ugovora za tri partije u okviru kojih je ovaj tender uspeo, za partiju 2, odnosno posao pregled prilazne konstrukcije sa beogradske strane železničkog mosta preko Save sa ispitivanjem pod probnim opterećenjem i ocenom podobnosti za upotrebu dodeljen je firmi Pro inženjering doo Beograd kao nosiocu posla u zajedničkoj ponudi sa kompanijom Mostrpojekt ad Beograd. Vrednost ovog ugovora je 16,6 miliona dinara bez PDV-a.
Isti posao, ali sa novobeogradske strane železničkog mosta preko Save, odnosno partiju 3 dobila je ista grupa ponuđača, ali u ovom slučaju su obrnute uloge kada je reč o nosiocu posla u okviru njihove zajedničke ponude. Vrednost tog dela posla je 18,7 miliona dinara bez PDV-a, odnosno neznatno više od procenjene vrednosti kada je nabavka raspisana.
Pročitajte još:
Mostprojekt je u zajedničkoj ponudi sa Pro inženjeringom dobio i partiju 4 odnosno i zadatak sveobuhvatnog pregleda tri manje mostovske konstrukcije od Beograda do Zemuna sa ispitivanjem pod probnim opterećenjem i ocenom podobnosti za upotrebu. Ovaj posao vredan je 7,4 miliona dinara.
Partija 1, odnosno provera stanja Novog železničkog mosta sa predlogom sanacije, podseća eKapija, bila je najvredniji deo ovog tendera i taj posao bio je procenjen na 110 miliona dinara bez PDV-a, dok je partija 5, odnosno izrada Elaborata u vezi sa stanjem bežanijskog tunela, bila procenjena na pet miliona dinara bez PDV-a. Ponudu koja nije prihvaćena zbog znatno veće ponuđene cene (150,98 miliona dinara) za pariju 1 podneli su Freyssinet upravo sa Pro inženjeringom i Mostprojektom.
Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.